007 - Agent Under Fire

12:00aktualizováno  12:24
Vítejte v novém dobrodružství Jamese Bonda, které se nese v intencích časté střelby na početný ansámbl zlosynů, používání šikovných high-tech propriet, velice dobře vybavených vozů BMW a Aston Martin a samozřejmě analogových páček vašeho Dual Shocku. Jestliže hledáte nějakou další FPS, račte vstoupit do další akce.

James Bond in … Agent Under Fire

Nový James Bond tentokráte nekopíruje nějaký známý filmový příběhový scénář, ale jde si svou vlastní cestou, která však nabízí mix všeho, co jsme v souvislosti s tímto super-agentem v minulosti ve videoherním průmyslu viděli. Takže vás v této herní inkarnaci asi stěží něco překvapí, tedy vyjma velice kvalitního herního enginu, díky němuž in-game nehratelné sekvence vyhlížejí skutečně na výbornou. Vaše pátrání ve stopách mocné korporace vytvářející lidské klony je rozčleněné do řady misí, přičemž těmto se rozhodně nedá upřít velká variabilita. Leč úrovně nejsou pohříchu nijak zvlášť dlouhé ani komplikované, což autoři do jisté míry vyvažují pro někoho nepříjemnou skutečností, že se tu nehraje na nějaké checkpointy či quicksave a v případě nezdaru nezřídka začínáte od úplného začátku. Jak již bylo řečeno, náplň hry je poměrně rozmanitá, takže vedle častého střílení zástupů nepříliš chytrých nepřátelských elementů se tu pěkně projedete, a to nejenom v luxusních vozech. Čeká vás též obligátní používání vašeho extra vybavení, sloužícího př. pro ofotografování důležitých dokumentů či stažení nějakého klíčového softwaru. Pomocí příběhových sekvencí se na daných místech děj posune vždy o kus dále nemluvě o faktu, že tu takto občas obdržíte i nějaký potřebný předmět pro možný postup vpřed. Všechno je však až příliš zřetelně nalinkované a na nějaké zajímavé James Bond in … Agent Under Fire rébusy tu není prostor. Takže se připravte na nenáročnou akci, na níž jste pro každou úroveň vybaveni trochu jiným zbrojním potenciálem. Ovládání hlavního hrdiny je pro tento žánr standardní, na výběr máte hned z několika dostupných konfigurací vašeho ovladače, což je však přese všechno dnes již nedostatečná feature. Pravda, osobně jsem si tady vybral vcelku vyhovující nastavení, nicméně nechápu, proč ve 21.století a nota bene na PS2 nejsou autoři schopni nabídnout možnost vlastního upřednostňovaného určení funkcí tlačítek Dual Shocku. Ale takovýchto podivných věcí je tady ostatně vícero.

Byla řeč o kvalitní vizuální podobě. Herní levely vypadají skutečně vydařeně, spousta interaktivního materiálu jako jsou tradiční tlačítka a spínače pro aktivaci, nemohou chybět ani efektní otisky kulek na zdi, možnost rozstřelení skla či k tomu určených beden. Bohužel se však tohle všechno odehrává na příliš malém herním prostoru, pročež tu zůstává jeden obrovský otazník nad skutečností, proč tu máme loadovací obrazovku pro načtení další herní části stále té samé úrovně.
Plynule přejděme k hudební části, která za tou vizuální o dost zaostává. Zvuky nejsou vůbec špatné, zejména namluvení dialogů hodně potěší, ale hudební doprovod je vysloveně iritující, neboť z nějakého důvodu tady James Bond in … Agent Under Fire tvůrci vsadili na jednu kartu opakujícího se motivu v okamžiku, kdy se vám něco povede. Naprosto k ničemu je pak hudební soundtrack v multiplayeru, kde mne především zajímají zvuky okolo mne.

V novém Bondovi se tedy převážně střílí. Náplň jednotlivých úrovní je navíc ještě předem přesně stanovena, takže se rozlučte s alternativními možnostmi řešení problémů jako je vlastní využití prvků stealthu apod. Co se musí nechat je fakt, že to zde vcelku příjemně ubíhá, některé úrovně si s chutí zopakujete ještě jednou, přičemž samozřejmě platí, že již absolvované levely lze navštívit opakovaně s nastavením vyšší obtížnosti, ale nečekejte, že by se mise poté stala komplexnějším počinem. Agent Under Fire není zkrátka nějaké hardcore FPS, spíše taková arkádová zábava sloužící na ukrácení času, což je v tomto případě maximálně víkend, jste-li hodně dobří tak jedno delší odpoledne. Přičemž uvedené je do jisté míry odvislé i od toho, kterak se tu sžijete s ovládáním, hra pochopitelně nepodporuje myš a klávesnici. Autoři to alespoň vylepšili o funkci jakéhosi autozacílení oponenta v momentě, kdy je zaměřovací křížek blízko potenciální oběti. To je samozřejmě vděčné schéma, byť v několika málo případech i lehce kontraproduktivní. To když jsem chtěl rozstřelit výbušný sud, okolo něhož zevlovala patrola vojáků, a kvůli auto-aim jsem ho prostě nebyl schopen přesně zacílit.

James Bond in … Agent Under Fire

Vedle využití zajímavě pestré palety střelných zbraní se umí Bond ještě šikovně přikrčit, což nezřídka využijete pro schovávání se za různými objekty v častých to přestřelkách, zvládne skákat, šplhat po žebříku a řídit třebas takového Astona Martina, v němž se ve velice pěkně designovaném městě přemisťujete uličkami z místa A do místa B a do toho musíte z cesty nejenom za pomoci nainstalovaných kulometů odklízet nežádoucí vozový park plný nepřátelských elementů. Třebaže právě v této úrovni na vás čeká jedno z mála herních překvapení, suma sumárum se dá říci, že Agent Under Fire v žádném ohledu nijak neriskoval a tudíž vás tady nic revolučního nečeká. Připravte se tak na střídmou akci, o níž se však rozhodně nedá říci, že je špatná. Na druhou stranu, pokud chcete hodnotné FPS, zapomeňte na Bonda a raději sáhněte po Inu, EA se v poslední době nějak nedaří naladit tu správnou notu pro kvalitní rozehrání Bondových dobrodružství do plně akceptovatelné videoherní podoby. Third-person akce Tomorrow Never Dies (hodně kopírující Syphon Filter) tak trochu propadla, multiplatformová doomovka Agent Under Fire vás též ze židle nezvedne. I když, určitým a neoddiskutovatelným plusem u něj je již shora avizovaný multiplayer, pro dva až James Bond in … Agent Under Fire čtyři hráče, a to ve formě řady arén, v nichž v různých obměnách usilujete zejména o co největší počet fragů (i jako tým). Nicméně citelně chybí nějaká velká škála nastavovacích parametrů pro tento herní režim a hlavně fakt, že tu tvůrci dočista zapomněli na boty, takže multiplayer opětovně trpí naprosto zbytečně komorní atmosférou. V tomto ohledu zabodoval , který sice multiplayer neměl bůhvíjaký, ale přidané síly v podobě počítačem vedených oponentů byly v tomto případě velmi vítané.

Co říci závěrem? James Bond, třebaže ve hře nedisponuje nějakou konkrétní filmovou podobou, má stále ono nesporné charisma, které ponejvíce oceníte v příběhových sekvencích. Hra se vcelku příjemně hraje a tudíž to taky pěkně „odsejpá“. Nicméně je příliš krátká, příliš jednoduchá, příliš arkádová a nabízí obvyklá klišé, jež mohou v některých situacích vyvolat doslova úsměv, nebo hůře – pocit nudy. Pakliže to s tímto žánrem míníte vážně, je Agent Under Fire vhodný titul maximálně na výpůjčku, koupi bych pak doporučil spíše začínajícím adeptům PS2.

Úplně na závěr snad jen malou noticku, že je ohlášeno multiplatformové vydání tohoto titulu, takže si na své (ne)přijdou i potenciální majitelé GameCube a Xboxu.

007 - Agent Under Fire
Výrobce/Vydavatel Electronic Arts
Multiplayer: ano, 2-4 hráči
Další ovladač: ano
Paměťová karta: ano, 95kB
Verdikt: S ohledem na multiplayer se tahle střílečka o stupínek vyšplhala nad známku označující průměrnou hru. Není to špatné, ale zahrajete si to a za pár dní v klidu zapomenete. Takovýchto titulů bylo a ještě bude…
Hodnocení: 55%