3rd World - vesmírný RPG simulátor

Někdy je poměrně těžké určit, do jakého žánru ta která hra patří. Co ale dělat ve chvíli, kdy se vám do rukou dostane titul, který je jak klasickým vesmírným simulátorem, tak sci-fi RPG? Je zde jediná možnost: zjistit, o co se to tady ksakru jedná.

3rd WorldU některých her je těžké přesně říci, do jakého žánru patří. Někdy se mísí prvky akce, RPG, RTS a dalších natolik dohromady, až z toho na redaktory herních magazínů přichází migréna. Nejinak tomu je i u hry 3rd World, kterou vyvíjí společnost XYZ. V tomto titulu se totiž setkáte se dvěma naprosto rozdílnými herními módy, z nichž každý se řídí jinými zákonitostmi. Celek pak nelze označit jinak, než spojení vesmírného simulátoru a RPG, obojí samozřejmě online a s masivní podporou pro multiplayer.

Pravidla hry budou zcela volná a počítá se s tím, že mnohé prvky se budou v průběhu času měnit. To bude možné převážně díky modulové struktuře hry. Kdo se trošku vyzná v programování, tomu to není nutné nikterak vysvětlovat, protože však ne všichni jsou počítačovými experty, zkráceně tuto myšlenku vysvětlím. Veškeré herní prvky - lodě, vylepšení, zbraně, vlastnosti atd. jsou v tzv. modulech, které je možné libovolně přidávat či ubírat, aniž by došlo k ovlivnění celku (viz skiny na WinAmp :o) ). Pokud se například bude tvůrcům po určité době hraní zdát, že je v jejich produktu málo zbraní nebo třeba radarů, prostě je vytvoří a do hry zakomponují. Vy si nevšimnete žádné jiné změny, než že si najednou můžete na nějaké planetě koupit i něco, co tam předtím nebylo.

3rd World tedy bude rozsáhlým, komplexním, a hlavně dynamickým světem. To je možné také díky dvojici enginů, na kterých je hra postavena. Jeden zajišťuje kompletně 3rd World3D zobrazení během té části hry, kdy se svým plavidlem prolétáváte hlubinami vesmíru. Druhý se dostane ke slovu ve chvíli, kdy se dostanete na vesmírnou stanici. Zde budou trojrozměrné pouze postavy, prostředí bude zpracováno izometricky. To umožňuje tvůrcům nejen používat dopodrobna renderovaná pozadí, ale více se při programování a designu zaměřit na pohyb a dynamičnost postav.

Poněkud netradičně vyřešili tvůrci otázku misí, kampaní a úkolů vůbec. Nechme hovořit otce celého projektu, hlavního programátora týmu XYZ Vitomira Jevremovice: "Tohle nemá být hra z-mise-do-mise-a-zase-znova-mise. Měla by se lišit od všeho, co se nám kdy dostalo do rukou. Nebudou zde žádné mise, kampaně, úkoly a tak podobně. Není zde žádný přesně daný systém, jakým způsobem získat body zkušenosti. Je to prostě normální svět..." Jak to tedy bude? Jediné úkoly, které budete plnit, budou ty, které si sami zadáte podle toho, jaké informace se vám podaří získat. A jakým způsobem je splníte, to záleží pouze na vašich možnostech a vynalézavosti.

Zdá se tedy, že 3rd World by neměl být klasickou hrou bez kapky novátorství v žilách. Naopak, tento titul by mohl k online hraní přitáhnout i mnohé hráče, kteří nikdy žádnou MMORPG hru neokusili. Počkejme si tedy na začátek příštího roku, uvidíme, jak celý projekt dopadne.


Témata: Radar, simulátor, WinAmp