Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na co byste si měli dát pozor ve virtuální realitě

Virtuální realita již není jen proprietou science fiction, ale dostupná věc, která si pomalu hledá cestu do našich domovů. Bez problémů to ovšem úplně není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F86r63a62n36t45i82š87e57k 19J81a49n77d40a 5177617180653

Pane Hušáku, ve VR jsem strávil celkem 360 hodin. Maximum s přestávkou bylo 6 hodin za den. Nevím co jste měl za VR set na hlavě, ale soudím, že asi železobetonový model ze Severní Korei. Pokud Vaše HMD byla telefonní krabička, tak to se nezlobte, ale není virtuální realita. Ono totiž, když si koupíte HMD z Číny za 150Kč a nasoukáte do něj chytrý telefon, neznamená nutně virtuální realita. Normální fungující člověk nemá s přilbou Oculus, HTC žádné problémy a zvládají to i děti 5 let. Pokud máte problém s krční páteří, nebude to vina VR setu. Třeba by to chtělo víc sportovat a méně se dívat do talíře.

+1/−5
10.1.2017 13:46

G26a86b37r32i28e66l 39H38o41r90t10e97n 9501979773624

Problémy s krční páteří může mít člověk z jiného důvodu a tím HMD se dorazí, navíc tam může být i jiný důvod, třeba nezvyklé namáhání paží - jak často se vám v reálu stane, že hodinu a půl máváte rukama ve vzduchu?:-)

+6/0
10.1.2017 15:37
Foto

J95a96r17o51s95l56a20v 40R50e10z77n89i24k 1399282497195

Jako uprimne - namahani krku me asi nejvic omezuje v tom, pouzivat PS VR delsi dobu. Ale ano, sport by asi pomohl :).

+1/0
10.1.2017 20:20

M63i30c36h15a27l 73H22u30š35á60k 2687136455795

Okulus Rift s kontorolerem Touch. Problem byl v tom ze jsem s helmou nesedel staticky na fleku, ale dost se hybal = projevil se inercielni moment helmy a mzona to ze na ni jeste byla Leap Motion IR kamera (cca 100 g ale vychyluje teziste dopredu). Pokud u hry stojite a aktivne neco obema rukam delate pres Okuslu Touch, je to dost jiny typ pohybu nez jen kdy se staticky sedi. Vyvojem apliakci pro VR se zivim - v ruznych modelech HMD jsem stravil stovky hodin, ale az kombinace s toho ze u toho clovek stoji a pouziva Touch se ukazala jako kritickou.

Manzelka je doktor - specialista na rehabilitaci a jiny duvod proc jsem rano po testovnai RIftu vytuhnul nenasla. Je to dost smutne - chtelo by to nejakou studii na rizika tohto typu ...

0/0
11.1.2017 11:22

T40o23m11á79š 79K23u26c11h82a23ř 3797251778121

Nepochypně se to velmi brzy stane masovou záležitostí, stejně jako 3D televize. :-P

0/0
10.1.2017 12:22

P82a74v98e55l 76M36a10l10i24n68a 9909883769829

Ja jsem se svoji LG pasivni 3D TV moc spokojen. Obraz lepsi nez v kine.

0/0
16.1.2017 10:20

P36a84v78e81l 96H41o19u83s26k26a 3691385920478

Žádný ze zmíněných problémů jsem doteď nezaznamenal, jenom se mi občas trochu motá hlava u her, které používají rozostřené pozadí (Scavengers Odyssey z VRWorlds a Here They Lie, jakkoli jinak dobře ty hry vypadají).

0/0
10.1.2017 11:07

G28a53b91r47i57e43l 27H52o85r69t56e68n 9531399223864

Přidám jednu osobní zkušenost - nesnažte se nikoho přesvědčit, že jste na virtuální brýle dnes nesáhli, pokud jste před setkáním s dotyčným měli před tím nějakou dobu nasazené. I přes polstrování se na obličeji poměrně jasně rýsuje nezvratný důkaz vaší nepravdomluvnosti.;-)

+2/0
10.1.2017 9:49

M20i88c33h48a28l 55H37u10š43á80k 2707726905825

Další problem, který není v článku zmíněný, je nestandardní zatížení krčních svalů. Asi 1.5 hodiny jsem testoval HMD + ruční kontrolery s opravdu akčními tituly. Výsledek byly křeče v krčnísch svalech, v noci jsme nepsla a ráno dostl límec na krk, 3 dni v klidu a zákaz HMD aspoň na týden ... I když helma není těžká tak mnění pozici těžiště hlavy a zřejmě na to svlaový system není koncipovaný ....

+2/−1
10.1.2017 9:33

M38i17r96e17k 62Z95á24v97o51d28n48ý 7182427920218

https://www.youtube.com/watch?v=C7ANUIr50ts

+8/0
10.1.2017 8:57

M49i71r65e53k 14Z39á58v49o68d98n98ý 7972647460238

Nic jiného se na to nedá snad říci :)

0/0
10.1.2017 8:57
Foto

O62n55d78ř93e86j 27Z61a56c31h 3593890943892

Díky ;-D

0/0
10.1.2017 10:48

T80o29m78á46š 94D16u32š41e97j16o46v78s98k57ý 3577473637950

;-D :-) R^

+2/0
10.1.2017 7:45

J26a43n 15M14a85l62ý 1625989344328

Kecá, určitě si vyhonil.

+3/−1
10.1.2017 4:52

M20i18c32h54a48l 62H58u86š78á30k 2607686395905

Informace ze soucasne helmy uz odstranily motion-sicknes je trochu zavadejici. I v te nejlepsi helme je vam ihned blbe, pokud je software spatne napsany. Typickym prikladem co nefunguje je prime portovani existujicih her do VR. Funguji sceny kdy stojite na miste, manipulujete jen se svym okolim a premistujete se napr. teleportaci.

0/0
10.1.2017 0:20

D30r57a71h57o18m28í13r 98S82t94r93o77u55h75a25l 4925838412174

Ještě bych doplnil simulátory. Pokud se to bere tak, že sedíte uvnitř vesmírné lodi, letadla nebo něčeho podobného, je zážitek autentický, mozek má opěrné body, které považuje za své okolí, ve kterém se pohybuje a všecko je v pořádku. Je to potom vlastně taková zmenšená simulační letová komora.

Problém nastává v okamžiku, když vezmete člověku půdu pod nohama. Ani bych se nedivil, kdyby v blízké budoucnosti internetová komunita soutěžila v tom, kdo udělá simulátor, jež donutí člověka nejrychleji zvracet, a naopak budou zase hrdinové, kteří se je budou snažit pokořit.

Virální videa na youtube budou mít další tematický zářez. Olympiáda v nezvracení je naspadnutí.

+3/0
10.1.2017 9:23
Foto

J96a19r87o97s24l34a59v 94R97e59z83n75i65k 1739752227645

Me se ted libilo demicko RE7 - celkem slusna volnost nastavit si pohyb tak, aby cloveku vyhovoval. Ten default pohybu po 15 stupnich uz byl moc trhany a blbe se pak otaci. Pak je tam ale free form nastaveni a 10 stupnu a stredni zrychleni a v pohode. Kdyz jsem zkusil min, tak uz jsem zase plaval :))).

0/0
10.1.2017 20:22
Foto

L15u89k50á25š 14N16a19v48a58r54a 2838128211629

Pane Srpe, ačkoliv s Vašimi názory často nesouhlasím, musím podotknout, že tady jste to dokonale vystihl a navíc jste mě velice, velice pobavil (obzvláště s tou internetovou rešerší). Mockrát děkuji za perfektní článek! ;-D R^

+9/0
10.1.2017 0:14
Foto

H36o75n37z31a 92S21r68p 9734433832678

Pořád mi nemůžete odpustit ten Skyrim, že? :-)

0/0
10.1.2017 10:30
Foto

L18u10k32á20š 28N22a81v98a12r37a 2788508661809

Celkově mám pocit, že máte k Bethesdě negativní vztah, jak kvůli Skyrimu, tak kvůli Falloutu a to se mi těžko zkousává, protože já na těch hrách mám nahráno přes 1000 hodin a naprosto je miluji. Navíc jste asi jiná krevní skupina, protože kdykoliv se někde napíše, na jaké hry se těšíte, nebo které se Vám nejvíce líbili, tak jsou to hry, které moc nemusím, nebo jsou mi volné (ne vždy samozřejmě).

Ale neberte to špatně, jsme prostě jiné krevní skupiny- co se týče tohoto, tak mám nejblíže k panu Brabcovi.

Je mi ale jasné, že jinak jste určitě (alespoň dle stylu Vašeho psaní) neskutečně fajn člověk, se kterým se moc fajn klábosí a se kterým bych se i rád někdy potkal. Proto Vaše články čtu s chutí, i když s něčím nesouhlasím.

Promiňte, že jsem se tak rozepsal. Jestli jste mou esej dočetl až sem, dovolte mi závěrem poděkovat za Vaši tvrdou a kvalitní práci. R^

+6/0
10.1.2017 12:22
Foto

H14o81n87z75a 74S15r20p 9944483312488

Já proti Bethesdě nic nemám (Wolfenstein, Evil Within, Dishonored...) jen mi jejich vize otevřeného světa moc nesedí, to je celé.

Každopádně díky, většinou se v diskusích musíme bránit, příjemná změna. ;-)

+3/0
10.1.2017 14:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.