Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na co byste si měli dát pozor ve virtuální realitě

Virtuální realita již není jen proprietou science fiction, ale dostupná věc, která si pomalu hledá cestu do našich domovů. Bez problémů to ovšem úplně není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F22r61a38n28t47i18š48e57k 81J62a54n96d89a 5217727890693

Pane Hušáku, ve VR jsem strávil celkem 360 hodin. Maximum s přestávkou bylo 6 hodin za den. Nevím co jste měl za VR set na hlavě, ale soudím, že asi železobetonový model ze Severní Korei. Pokud Vaše HMD byla telefonní krabička, tak to se nezlobte, ale není virtuální realita. Ono totiž, když si koupíte HMD z Číny za 150Kč a nasoukáte do něj chytrý telefon, neznamená nutně virtuální realita. Normální fungující člověk nemá s přilbou Oculus, HTC žádné problémy a zvládají to i děti 5 let. Pokud máte problém s krční páteří, nebude to vina VR setu. Třeba by to chtělo víc sportovat a méně se dívat do talíře.

+1/−5
10.1.2017 13:46

G63a84b11r30i42e28l 14H63o36r60t29e73n 9421659623954

Problémy s krční páteří může mít člověk z jiného důvodu a tím HMD se dorazí, navíc tam může být i jiný důvod, třeba nezvyklé namáhání paží - jak často se vám v reálu stane, že hodinu a půl máváte rukama ve vzduchu?:-)

+6/0
10.1.2017 15:37
Foto

J43a18r75o34s18l22a90v 24R50e77z15n51i85k 1869542957665

Jako uprimne - namahani krku me asi nejvic omezuje v tom, pouzivat PS VR delsi dobu. Ale ano, sport by asi pomohl :).

+1/0
10.1.2017 20:20

M42i45c46h44a83l 78H43u34š63á21k 2567286825495

Okulus Rift s kontorolerem Touch. Problem byl v tom ze jsem s helmou nesedel staticky na fleku, ale dost se hybal = projevil se inercielni moment helmy a mzona to ze na ni jeste byla Leap Motion IR kamera (cca 100 g ale vychyluje teziste dopredu). Pokud u hry stojite a aktivne neco obema rukam delate pres Okuslu Touch, je to dost jiny typ pohybu nez jen kdy se staticky sedi. Vyvojem apliakci pro VR se zivim - v ruznych modelech HMD jsem stravil stovky hodin, ale az kombinace s toho ze u toho clovek stoji a pouziva Touch se ukazala jako kritickou.

Manzelka je doktor - specialista na rehabilitaci a jiny duvod proc jsem rano po testovnai RIftu vytuhnul nenasla. Je to dost smutne - chtelo by to nejakou studii na rizika tohto typu ...

0/0
11.1.2017 11:22

T96o91m11á56š 13K96u64c60h50a92ř 3857791648221

Nepochypně se to velmi brzy stane masovou záležitostí, stejně jako 3D televize. :-P

0/0
10.1.2017 12:22

P61a77v49e16l 32M16a98l29i25n60a 9589383429989

Ja jsem se svoji LG pasivni 3D TV moc spokojen. Obraz lepsi nez v kine.

0/0
16.1.2017 10:20

P54a11v43e95l 67H38o18u59s83k40a 3511985110808

Žádný ze zmíněných problémů jsem doteď nezaznamenal, jenom se mi občas trochu motá hlava u her, které používají rozostřené pozadí (Scavengers Odyssey z VRWorlds a Here They Lie, jakkoli jinak dobře ty hry vypadají).

0/0
10.1.2017 11:07

G93a53b57r14i24e30l 71H84o71r50t95e75n 9491769753504

Přidám jednu osobní zkušenost - nesnažte se nikoho přesvědčit, že jste na virtuální brýle dnes nesáhli, pokud jste před setkáním s dotyčným měli před tím nějakou dobu nasazené. I přes polstrování se na obličeji poměrně jasně rýsuje nezvratný důkaz vaší nepravdomluvnosti.;-)

+2/0
10.1.2017 9:49

M97i73c64h65a16l 49H58u89š21á35k 2147126925185

Další problem, který není v článku zmíněný, je nestandardní zatížení krčních svalů. Asi 1.5 hodiny jsem testoval HMD + ruční kontrolery s opravdu akčními tituly. Výsledek byly křeče v krčnísch svalech, v noci jsme nepsla a ráno dostl límec na krk, 3 dni v klidu a zákaz HMD aspoň na týden ... I když helma není těžká tak mnění pozici těžiště hlavy a zřejmě na to svlaový system není koncipovaný ....

+2/−1
10.1.2017 9:33

M63i32r14e28k 35Z71á13v53o24d21n37ý 7682397920988

https://www.youtube.com/watch?v=C7ANUIr50ts

+8/0
10.1.2017 8:57

M90i88r40e82k 43Z41á76v44o45d73n53ý 7932667920878

Nic jiného se na to nedá snad říci :)

0/0
10.1.2017 8:57
Foto

O26n68d91ř62e85j 72Z70a31c51h 3143470543592

Díky ;-D

0/0
10.1.2017 10:48

T52o37m47á20š 65D89u30š46e72j29o59v76s86k87ý 3677533807770

;-D :-) R^

+2/0
10.1.2017 7:45

J45a60n 36M93a67l76ý 1755169364298

Kecá, určitě si vyhonil.

+3/−1
10.1.2017 4:52

M67i88c77h95a86l 27H90u18š35á43k 2377756725505

Informace ze soucasne helmy uz odstranily motion-sicknes je trochu zavadejici. I v te nejlepsi helme je vam ihned blbe, pokud je software spatne napsany. Typickym prikladem co nefunguje je prime portovani existujicih her do VR. Funguji sceny kdy stojite na miste, manipulujete jen se svym okolim a premistujete se napr. teleportaci.

0/0
10.1.2017 0:20

D53r49a41h85o98m84í13r 76S69t36r11o92u32h57a68l 4705438592634

Ještě bych doplnil simulátory. Pokud se to bere tak, že sedíte uvnitř vesmírné lodi, letadla nebo něčeho podobného, je zážitek autentický, mozek má opěrné body, které považuje za své okolí, ve kterém se pohybuje a všecko je v pořádku. Je to potom vlastně taková zmenšená simulační letová komora.

Problém nastává v okamžiku, když vezmete člověku půdu pod nohama. Ani bych se nedivil, kdyby v blízké budoucnosti internetová komunita soutěžila v tom, kdo udělá simulátor, jež donutí člověka nejrychleji zvracet, a naopak budou zase hrdinové, kteří se je budou snažit pokořit.

Virální videa na youtube budou mít další tematický zářez. Olympiáda v nezvracení je naspadnutí.

+3/0
10.1.2017 9:23
Foto

J10a78r82o50s62l88a68v 95R59e27z46n49i68k 1879852507285

Me se ted libilo demicko RE7 - celkem slusna volnost nastavit si pohyb tak, aby cloveku vyhovoval. Ten default pohybu po 15 stupnich uz byl moc trhany a blbe se pak otaci. Pak je tam ale free form nastaveni a 10 stupnu a stredni zrychleni a v pohode. Kdyz jsem zkusil min, tak uz jsem zase plaval :))).

0/0
10.1.2017 20:22
Foto

L44u89k16á50š 26N89a29v51a93r92a 2948428481649

Pane Srpe, ačkoliv s Vašimi názory často nesouhlasím, musím podotknout, že tady jste to dokonale vystihl a navíc jste mě velice, velice pobavil (obzvláště s tou internetovou rešerší). Mockrát děkuji za perfektní článek! ;-D R^

+9/0
10.1.2017 0:14
Foto

H10o77n22z71a 70S69r97p 9784953402888

Pořád mi nemůžete odpustit ten Skyrim, že? :-)

0/0
10.1.2017 10:30
Foto

L52u58k32á86š 42N15a46v17a50r36a 2528528221829

Celkově mám pocit, že máte k Bethesdě negativní vztah, jak kvůli Skyrimu, tak kvůli Falloutu a to se mi těžko zkousává, protože já na těch hrách mám nahráno přes 1000 hodin a naprosto je miluji. Navíc jste asi jiná krevní skupina, protože kdykoliv se někde napíše, na jaké hry se těšíte, nebo které se Vám nejvíce líbili, tak jsou to hry, které moc nemusím, nebo jsou mi volné (ne vždy samozřejmě).

Ale neberte to špatně, jsme prostě jiné krevní skupiny- co se týče tohoto, tak mám nejblíže k panu Brabcovi.

Je mi ale jasné, že jinak jste určitě (alespoň dle stylu Vašeho psaní) neskutečně fajn člověk, se kterým se moc fajn klábosí a se kterým bych se i rád někdy potkal. Proto Vaše články čtu s chutí, i když s něčím nesouhlasím.

Promiňte, že jsem se tak rozepsal. Jestli jste mou esej dočetl až sem, dovolte mi závěrem poděkovat za Vaši tvrdou a kvalitní práci. R^

+6/0
10.1.2017 12:22
Foto

H88o63n98z68a 94S73r62p 9214623462708

Já proti Bethesdě nic nemám (Wolfenstein, Evil Within, Dishonored...) jen mi jejich vize otevřeného světa moc nesedí, to je celé.

Každopádně díky, většinou se v diskusích musíme bránit, příjemná změna. ;-)

+3/0
10.1.2017 14:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.