Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na co byste si měli dát pozor ve virtuální realitě

Virtuální realita již není jen proprietou science fiction, ale dostupná věc, která si pomalu hledá cestu do našich domovů. Bez problémů to ovšem úplně není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F60r43a74n27t51i38š66e13k 76J43a43n78d38a 5377597310213

Pane Hušáku, ve VR jsem strávil celkem 360 hodin. Maximum s přestávkou bylo 6 hodin za den. Nevím co jste měl za VR set na hlavě, ale soudím, že asi železobetonový model ze Severní Korei. Pokud Vaše HMD byla telefonní krabička, tak to se nezlobte, ale není virtuální realita. Ono totiž, když si koupíte HMD z Číny za 150Kč a nasoukáte do něj chytrý telefon, neznamená nutně virtuální realita. Normální fungující člověk nemá s přilbou Oculus, HTC žádné problémy a zvládají to i děti 5 let. Pokud máte problém s krční páteří, nebude to vina VR setu. Třeba by to chtělo víc sportovat a méně se dívat do talíře.

+1/−5
10.1.2017 13:46

G58a14b77r96i23e29l 93H45o38r42t13e22n 9391249753214

Problémy s krční páteří může mít člověk z jiného důvodu a tím HMD se dorazí, navíc tam může být i jiný důvod, třeba nezvyklé namáhání paží - jak často se vám v reálu stane, že hodinu a půl máváte rukama ve vzduchu?:-)

+6/0
10.1.2017 15:37
Foto

J47a22r67o70s63l90a54v 54R47e32z26n49i39k 1349712517595

Jako uprimne - namahani krku me asi nejvic omezuje v tom, pouzivat PS VR delsi dobu. Ale ano, sport by asi pomohl :).

+1/0
10.1.2017 20:20

M54i94c26h84a45l 46H23u80š81á23k 2957626905465

Okulus Rift s kontorolerem Touch. Problem byl v tom ze jsem s helmou nesedel staticky na fleku, ale dost se hybal = projevil se inercielni moment helmy a mzona to ze na ni jeste byla Leap Motion IR kamera (cca 100 g ale vychyluje teziste dopredu). Pokud u hry stojite a aktivne neco obema rukam delate pres Okuslu Touch, je to dost jiny typ pohybu nez jen kdy se staticky sedi. Vyvojem apliakci pro VR se zivim - v ruznych modelech HMD jsem stravil stovky hodin, ale az kombinace s toho ze u toho clovek stoji a pouziva Touch se ukazala jako kritickou.

Manzelka je doktor - specialista na rehabilitaci a jiny duvod proc jsem rano po testovnai RIftu vytuhnul nenasla. Je to dost smutne - chtelo by to nejakou studii na rizika tohto typu ...

0/0
11.1.2017 11:22

T29o67m66á89š 24K91u60c57h66a58ř 3327581908121

Nepochypně se to velmi brzy stane masovou záležitostí, stejně jako 3D televize. :-P

0/0
10.1.2017 12:22

P53a15v13e69l 61M61a84l28i58n35a 9119743539889

Ja jsem se svoji LG pasivni 3D TV moc spokojen. Obraz lepsi nez v kine.

0/0
16.1.2017 10:20

P81a76v58e91l 56H84o95u81s72k44a 3561585980958

Žádný ze zmíněných problémů jsem doteď nezaznamenal, jenom se mi občas trochu motá hlava u her, které používají rozostřené pozadí (Scavengers Odyssey z VRWorlds a Here They Lie, jakkoli jinak dobře ty hry vypadají).

0/0
10.1.2017 11:07

G37a67b62r86i55e21l 36H75o20r35t11e39n 9601119183414

Přidám jednu osobní zkušenost - nesnažte se nikoho přesvědčit, že jste na virtuální brýle dnes nesáhli, pokud jste před setkáním s dotyčným měli před tím nějakou dobu nasazené. I přes polstrování se na obličeji poměrně jasně rýsuje nezvratný důkaz vaší nepravdomluvnosti.;-)

+2/0
10.1.2017 9:49

M87i49c48h70a75l 88H98u40š12á15k 2167716425675

Další problem, který není v článku zmíněný, je nestandardní zatížení krčních svalů. Asi 1.5 hodiny jsem testoval HMD + ruční kontrolery s opravdu akčními tituly. Výsledek byly křeče v krčnísch svalech, v noci jsme nepsla a ráno dostl límec na krk, 3 dni v klidu a zákaz HMD aspoň na týden ... I když helma není těžká tak mnění pozici těžiště hlavy a zřejmě na to svlaový system není koncipovaný ....

+2/−1
10.1.2017 9:33

M22i12r62e87k 90Z90á71v24o29d42n62ý 7152667330908

https://www.youtube.com/watch?v=C7ANUIr50ts

+8/0
10.1.2017 8:57

M26i34r94e72k 40Z55á17v20o37d30n47ý 7672327830508

Nic jiného se na to nedá snad říci :)

0/0
10.1.2017 8:57
Foto

O14n64d42ř51e22j 97Z76a72c20h 3273680733292

Díky ;-D

0/0
10.1.2017 10:48

T15o18m69á32š 75D48u84š80e20j97o11v22s14k90ý 3347673527320

;-D :-) R^

+2/0
10.1.2017 7:45

J49a39n 78M37a96l72ý 1255209914498

Kecá, určitě si vyhonil.

+3/−1
10.1.2017 4:52

M60i84c55h71a81l 87H14u29š60á25k 2917826975685

Informace ze soucasne helmy uz odstranily motion-sicknes je trochu zavadejici. I v te nejlepsi helme je vam ihned blbe, pokud je software spatne napsany. Typickym prikladem co nefunguje je prime portovani existujicih her do VR. Funguji sceny kdy stojite na miste, manipulujete jen se svym okolim a premistujete se napr. teleportaci.

0/0
10.1.2017 0:20

D93r65a40h39o18m16í51r 14S66t93r29o43u49h77a20l 4965178652564

Ještě bych doplnil simulátory. Pokud se to bere tak, že sedíte uvnitř vesmírné lodi, letadla nebo něčeho podobného, je zážitek autentický, mozek má opěrné body, které považuje za své okolí, ve kterém se pohybuje a všecko je v pořádku. Je to potom vlastně taková zmenšená simulační letová komora.

Problém nastává v okamžiku, když vezmete člověku půdu pod nohama. Ani bych se nedivil, kdyby v blízké budoucnosti internetová komunita soutěžila v tom, kdo udělá simulátor, jež donutí člověka nejrychleji zvracet, a naopak budou zase hrdinové, kteří se je budou snažit pokořit.

Virální videa na youtube budou mít další tematický zářez. Olympiáda v nezvracení je naspadnutí.

+3/0
10.1.2017 9:23
Foto

J45a29r35o52s39l39a26v 86R14e17z36n40i65k 1419192437415

Me se ted libilo demicko RE7 - celkem slusna volnost nastavit si pohyb tak, aby cloveku vyhovoval. Ten default pohybu po 15 stupnich uz byl moc trhany a blbe se pak otaci. Pak je tam ale free form nastaveni a 10 stupnu a stredni zrychleni a v pohode. Kdyz jsem zkusil min, tak uz jsem zase plaval :))).

0/0
10.1.2017 20:22
Foto

L41u84k12á85š 96N55a27v60a51r48a 2478368181629

Pane Srpe, ačkoliv s Vašimi názory často nesouhlasím, musím podotknout, že tady jste to dokonale vystihl a navíc jste mě velice, velice pobavil (obzvláště s tou internetovou rešerší). Mockrát děkuji za perfektní článek! ;-D R^

+9/0
10.1.2017 0:14
Foto

H18o36n36z62a 49S68r23p 9114983902298

Pořád mi nemůžete odpustit ten Skyrim, že? :-)

0/0
10.1.2017 10:30
Foto

L46u96k40á63š 63N12a40v44a78r64a 2318638701479

Celkově mám pocit, že máte k Bethesdě negativní vztah, jak kvůli Skyrimu, tak kvůli Falloutu a to se mi těžko zkousává, protože já na těch hrách mám nahráno přes 1000 hodin a naprosto je miluji. Navíc jste asi jiná krevní skupina, protože kdykoliv se někde napíše, na jaké hry se těšíte, nebo které se Vám nejvíce líbili, tak jsou to hry, které moc nemusím, nebo jsou mi volné (ne vždy samozřejmě).

Ale neberte to špatně, jsme prostě jiné krevní skupiny- co se týče tohoto, tak mám nejblíže k panu Brabcovi.

Je mi ale jasné, že jinak jste určitě (alespoň dle stylu Vašeho psaní) neskutečně fajn člověk, se kterým se moc fajn klábosí a se kterým bych se i rád někdy potkal. Proto Vaše články čtu s chutí, i když s něčím nesouhlasím.

Promiňte, že jsem se tak rozepsal. Jestli jste mou esej dočetl až sem, dovolte mi závěrem poděkovat za Vaši tvrdou a kvalitní práci. R^

+6/0
10.1.2017 12:22
Foto

H72o17n91z86a 90S78r59p 9954533282148

Já proti Bethesdě nic nemám (Wolfenstein, Evil Within, Dishonored...) jen mi jejich vize otevřeného světa moc nesedí, to je celé.

Každopádně díky, většinou se v diskusích musíme bránit, příjemná změna. ;-)

+3/0
10.1.2017 14:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.