Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Historie Blizzardu: Selhání za miliardu umožnilo vznik dalšího hitu

Posledních pět let se v Blizzardu neslo v duchu prozkoumávání nových světů i žánrů a nechybělo ani zrušení obřího projektu. Portfolio rozšířila řada hitů, ale i mnohými kritizované Diablo 3. Blizzard však nepolevil a jeho pověst i po dvaceti třech letech zůstává obdivuhodně pozitivní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z54d67e48n89ě88k 38S64v26o64b27o10d78a 4666624776867

Díky za 3 články o Blizzardu - s chutí jsem si je přečetl.

+4/0
16.3.2017 8:35

P81e49t39r 92S33v75o70b56o79d11a 4167745198303

Blizzard současnosti? "You think you do, but you dont..." Rv

0/−2
15.3.2017 16:24

M69a49r68c89e95l 80Č89e21c17h 7410323406502

sice to neni trilogie ale o blizzardu vam to da vic ...

https://videacesky.cz/video/historie-spolecnosti-blizzard-entertainment

0/0
15.3.2017 16:14

B78a48r37t26o62l79o73m87ě50j 14K88u12s 2785966901193

Stejně si myslím, že zrušení Titanu bylo hlavně obchodní rozhodnutí a se zábavností titulu (hehe) nemělo mnoho společného.

WoW pořád krásně vydělává, počet předplatitelů se drží v milionech a to poslední, co by Blizzard chtěl riskovat, je aby toho část hráčů nechala a šla zkusit něco jiného. Co když je to nové nebude bavit? Vrátí se? Nebo si uvědomí, že se bez WoW dá žít a budou rádi, že jsou z toho konečně "venku"?

Krom toho největší síla WoW je podle mého názoru ne ve kvalitě, ale ve stáří a v tom, jak dlouho se drží na špici. Jeho hráči nemusí mít strach, že postava, které věnují několik let života, bude za chvíli paběrkovat na poloprázdném serveru plném free2play lůzy. S přimhouřenýma očima se dá říct, že o čas investovaný do WoW (narozdíl od většiny konkurence) nepřijdou. A kdyby Blizzard přišel s novým MMORPG, s potenciálním nástupcem, o tuhle jistotu by je připravil. Oprávněně by se obávali, že WoW upadne a skončí ve prospěch Titanu a jejich 10 let hraní bude k ničemu.

Domnívám se, že to je i důvod, proč zatím nemáme Warcraft 4. Aby si hráči WoW nezačali připadat jako že hrají zastaralý díl.

+7/0
15.3.2017 14:54

D86a32v88i16d 44F57u59r19m76á65n96e96k 9708411973703

No s tím Warcraft 4 to bude jinak.

Zaprvé, kdyby chtěli tak to můžou krásné propojit s WoWkem. Např. import hrdiny z WoW do warcaftu 4. Nebo provázaný příběh s novým WoW datadiskem. Možností je víc.

Zadruhé, mají StarCraft 2. Další realtime strategie by způsobila odliv hráčů.

Za třetí, celkový úpadek realtime strategií, který jde vidět i na SC2. Hraje to prostě málo lidí, od SC2 v podstatě žádná pořádná AAA strategie nevyšla. Minimálně žádná která by strhla větší masy lidí.

Ale vzhledem k tomu že nedávno vyšla poslední část SC2, tak je možné že se toho warcaftu 4 ještě někdy dočkáme.

0/0
18.3.2017 8:49

T91o34m90á17š 51B84a53y93e45r 1424281454791

Titan byl sice zrušen, ale jedině Blizzard dokáže vytvořit hru, která překoná a nahradí World of Warcraft. Proto věřím, že na něčem takovém dělá.

0/0
15.3.2017 11:39

V87o27j82t97ě11c30h 18R42ů34ž16e31k 1887272494952

Ta hra existuje déle než WoW. Jmenuje se EVE online

0/−4
15.3.2017 13:24

J82a75k27u18b 16B27o19h53o15n83ě67k 8125786939697

Internet mi za rok 2016 dává následující čísla

WoW: 5,5 mio aktivních hráčů

FF XIV: max 1 mio aktivních hráčů

Guild Wars 2: těžko odhadnout vzhledem k obchodnímu modelu, ale bývá na 3. místě

ES online: max. 800 tisíc

EVE: max. 300 tisíc

To je hodně daleko k "WoW killeru"

A jenom tak pro přesnost, EVE online je hra z roku 2003, WoW z roku 2004, takže spíš WoW nahradil EVE než obráceně :-)

+3/−1
15.3.2017 13:35

V12o38j24t39ě87c48h 23R98ů68ž21e88k 1387672274692

Počet hráčů nesvědčí o kvalitě.

Holt EVE není pro nooby.

0/−3
15.3.2017 13:36

J28a33k45u56b 21B69o24h20o38n61ě77k 8725766239437

A jeden by řekl, že právě počet hráčů je dobrá indikace toho, jak je hra populární.

EVE jsem taky zkoušel a nikdy mě nechytnul. Zrovna v EVE je ten prázdný koloběh "vydělávám prachy, abych si pořídil větší loď abych moh vydělat víc prachů" viditelnější než všude jinde. Tohle zažívám denně v běžném životě, od hry chci aspoň nějaký epický důvod, proč to dělat :-)

Asi proto mě z MMO bavily LotRO a SW:tOR

+5/0
15.3.2017 14:16

V28o39j47t63ě14c91h 73R87ů60ž57e68k 1767572954272

A v tom se právě mýlíte.

Nedostal jste se moc hluboko, zůstal jste v hisecu, nezkusil jste PvP, prostě jste do ní nedokázal proniknout.

0/−1
15.3.2017 14:24

J87a51k36u45b 65B44o65h31o82n10ě86k 8275856769207

Kolega ho hraje dost a nějak mi nepřišlo, že by PvP nějak zásadně změnilo dynamiku hry. Ale samozřejmě každému co jeho jest a když ho baví takhle klikací souboje, tak proč ne.

Já osobně potřebuju nějaký příběh nebo danou motivaci, proč se toho zúčastnit a tu mi EVE nedává. A skoro to vypadá, že nás takových je většina

+1/0
15.3.2017 14:32

V74o45j84t35ě92c58h 90R13ů23ž76e53k 1457842984522

Ok, vadí mu klikací souboje a hraje SWTOR.

V eve je příběh vytvářen hráči. Dokonce byla napsána i historická kniha o tom, co se tam za ty roky stalo

0/−1
15.3.2017 14:36

J91a66k23u20b 72B36o46h41o57n98ě61k 8185646629267

Jo, boje v MMO beru spíš jako nutné zlo a ne že bych je vyhledával. Ostatně klikací souboje jsou ve všech, co jsem kdy hrál a u všech jsem to dělal kvůli příběhu

Super, tak to je hezký důvod, proč si to přečíst, ale ne proč hru hrát.

Je to pro mě asi jako být dobrovolně nevolníkem za Stoleté války, protože se o ní napíšou hezké kroniky :-)

+1/0
15.3.2017 15:02

V73o87j20t50ě81c32h 90R32ů13ž68e96k 1477222674212

Aha, tak když vás nebaví pvp, tak to fakt nemá cenu.

0/0
15.3.2017 15:04

J97a80k31u39b 18B30o14h74o13n82ě38k 8145366369417

Já vím, proto už taky EVE nehraju :-)

0/0
15.3.2017 15:14

P50e35t50r 95D12y65n34t44a26r 8294109441205

on má ale pravdu,eve je tak absolutně jiná mmo hra,že to snad ani nejde zařadit do stejné kategorie. To není o v statistikách v počtu hráčů nebo roku vydání. HC Hráči WoW a EvE jsou nekompatibilní, že to vůbec nejde porovnat. Eve je ultrabrutal theorycraft,politika,craft a grind. Z těch 300k přeplatitelů jsou půlka alti,protože eve se nehraje s jednim účtem. Každopádně to neni konkurent WoW. Je to naprosto jiný žánr

0/0
15.3.2017 20:44

P51e75t87r 33D72y45n10t79a85r 8344549951695

eva je jiná :)

0/0
15.3.2017 19:31

V22o16j66t53ě28c64h 94R71ů28ž70e96k 1257652554732

Eve is real :-)

0/0
15.3.2017 20:10

J46a15k20u17b 84B93o32h37o93n14ě40k 8895366609637

Blizzard mi k srdci nikdy moc nepřirostl. Diablo byla klasika, stejně jako Warcraft, ale přijde mi, že s každou další hrou se čím dál víc odchylují od toho, co mám rád. Čím novější hra, tím víc vypadá asijsky a to mě upřímně neláká.

Jinak Hearthstone jsem nějakou dobu taky hrál, ale moc mě nechytnul. Mnohem lepší hra je podle mě pořád Gwint a to i v osamocené podobě, kde funguje trochu jinak než v Zaklínači (a podle mě i o dost líp, jenom budou muset ještě zapracovat na lepším vyvážnení, protože narozdíl od původni verze se prakticky nepoužívají karty s počasím)

+5/−1
15.3.2017 10:46

M11a94r10t42i52n 27B76e72r10a45n 6489475336141

Přesně tak, asijský look, zjednodušené křivky a textury jsou daleko od toho, co Blizzard znamenal původně...

+2/−1
15.3.2017 11:14

Z90d18e17n89ě35k 43K80r23a47u20s 9756880772710

Tak zorvna ve wow kazdym datadiskem upgradujou grafiku celkem znatelne jen se snazi aby to vypadalo furt stejne, ale jak postavy tak kouzla dostaly mnohonasobky svych puvodnich polygonu.

Kazdopadne u diabla s tou asii souhlasim, ale on kdyz hlavni vyvojar je(byl) asijec tak je to celkem logicky.

Jinak karetnim hram se nevenuju vubec max pokr nebo prsi, protoze je to rychly HS sem zkousel, ale vydrzel sem to asi jen 5 her protoze me rozcilovala nahodnost hrani a to ze kazdej tah trval cloveku 5 minut a na to ja nemam nervy.

0/0
15.3.2017 17:33

T48o86m73á67š 21J63a69r12e25š 4322124550

Super 2. část o Blizzardu a teď ted ID software... 2. srdcovka :)

0/0
15.3.2017 9:44

P68e41t19r 70J46a55r98o33š 8137955339

Pane Brabče. Už jsem vám to sem jednou psal, ale asi jste si to nepřečetl, nebo nepochopil. Ve středně dlouhém článku jste, tak jako většinou, použil 11x slovo titul. Připomíná mi to mé dopisy z tábora, když mi bylo 7 let. Milá maminko, máme se dobře, počasí je dobré, vaří dobře. Píšete proboha do novin. Chápu i velké množství bezpracného přejatého a přeloženého obsahu. Nicméně i tyto články by mohly mít vyšší jazykovou úroveň. Jistě existují kurzy na jedno odpoledne, kde by vám vysvětlili základy slohu, aby se to dalo číst. Rv

+2/−21
15.3.2017 0:54

M98i10r26o82s86l56a88v 65R62e49z15a33n23i71n79a 3368689432881

Radeji uvidim 11x titul pouzit pro to, co titul znamena, nez mit v kazdem odstavci jiny euforismus pro to same. Proste hra popisuje nekolikrat to same, takze proste pouzije stejny vyraz pro stejnou vec. Vam se to mozna nelibi, ale treba me to prijde spravne - proc hledat pro neco jiny nazev jen proto, ze uz jsem ho parkart pred tim pouzil.

+7/0
15.3.2017 6:44

J92á83c87h78y74m 48K14v75a73s30n89i54č68k52a 9631738676935

Přečetl jsem si to znovu a musím vám dát za pravdu. Při první čtení jsem si toho nevšiml, na podruhé už ano a je to otravné. Většinou by se dalo slovo "titul" nahradit slovem "hra" nebo ho úplně vypustit. I tak by dával text perfektní smysl. Než dáte mínus, udělejte to samé co já, uvidíte, že má pan Jaroš pravdu...

0/0
15.3.2017 8:15

M79i81r54o35s65l48a16v 62R17e95z98a65n28i39n88a 3238129482211

No, takze misto 11x titul tam bude 5x titul a 6x hra? V cem to bude lepsi?Pokud jste si toho napoprve nevsiml, pak to nebude takovy problem. (kolik ctenaru asi bude mit potrebu cist clanek vice nez jednou?)

+6/0
15.3.2017 8:26

A30n51d43r82e80j 25B45r72a93b46e80c 4592971227414

Zkuste si všechny tituly nahradit hrou a pak počítejte, jak často se bude opakovat hra. Pravidelně to střídám ještě s dalšími slovy, aby v jednom odstavci nebylo "padesátkrát" hra. Titul ale lidi víc praští do očí. Rada pana Jaroše povede přesně ke slohu ze základní školy.

+6/0
15.3.2017 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.