Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi nešlápnete vedle. Je proto hodně smutné, že nový Dawn of War ze světa Warhammeru 40k, na který fandové čekali déle než pět let, tuto pověst dost kazí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M15i50r45o72s13l38a12v 31S47t19a73s41t21n81y 7954643616941

Starcraft kdysi solidně vykradl Warhammer 40k a v téhle recenzi je to Warhammeru 40k vlastně dáno k tíži ;-D

0/0
4.5.2017 8:27

D68a22v55i52d 22F54a19k62t64o67r 2251265676298

Pro mě jako fanouška a znalce warhammer 40 000 lore je tato hra naprostá urážka a kopanec do xichtu. Autor této recenze toho o světě w40k očividně moc neví, jinak by to fandům nikdy nedoporučil, prvně se sluší říct, že w40k je mnohem starší než nějaký starcraft (blizzard se těžce ehm inspiroval warhammerem) a je to skutečně jedna z nejpromakanějších scifi, které obsahuje tolik různých frakcí a jednotek, že autoři rozhodně nebyli vázáni ničím jiným než svou leností. Druhak musím říct, že tato hra bourá spoustu pravidel lore a to nemluvím jen o obludné grafické stylizaci, takže poslední komu bych doporučil nákup je právě někdo kdo o w40k něco ví. Lepší zůstat u předchozích dílů, kde existuje spousta fan modů atd.

+2/−1
30.4.2017 18:20

G47a40b70r39i19e37l 19H62o60r66t30e30n 9421779373424

Jen k té inspiraci - Blizzard i GW se těžce inspirovali u J.R.R.Tolkiena a kdo pak v detailech opisoval od koho je nepodstatné. S názorem na hru ale absolutně souhlasím.

0/−1
30.4.2017 18:23

D22a39v53i13d 73F73a56k58t97o32r 2281925756468

no on je rozdíl mezi inspirací a prostou zlodějnou... a já píšu o w40k, to je scifi a s Tolkienem to nemá nic společného. W40k se spíš inspiroval u duny a aliena a pak přidal milion vlastních nápadů. Blizzard na druhou stranu prostě GW pěkně vybrakoval... a to se původně snažili získat i licenci na warhammmer 40k což se jim naštěstí nepodařilo.

+1/0
30.4.2017 18:41

G63a32b92r16i21e73l 50H34o35r51t67e58n 9581949843914

W40k vzniklo na základě WFB, kdy jeho tvůrci naprosto jasně konstatovali, že byl Tolkien jejich hlavním zdrojem inspirace. Stejně jako se jím inspiroval ve své době Blizzard s Warcraftem. Starcraft pak nebyl Warcraft po mnoha letech, ale příběh lidí po mnoha letech - Protoss jako elfy bych ještě unesl, ale zergy jako orky? Ani omylem, zergové jsou jednoznačně duševní potomci vetřelců (a Ripleyové).:-)

+3/−2
30.4.2017 19:37

J33a76k83u37b 34H13á85j24e26k 8720657246799

Warhammer se inspiroval u Tolkiena především rasami a pár drobnostmi, ale jako první přišel s universem typu steampunk fantasy. Nemluvím tu o WH 40.000 ale o "klasickém" Warhammeru Games Workshop. Čtyřicítka pak vznikla jako sci-fi alternace. Osobně ji mám hrozně rád, je dost specifická, temná, fanatická, s krásnou stylizací. Blizzard hodně obšlahával u tvorby Warcraftu právě původní Warhammer. Starcraft už je spíše derivace Warcraftu a má dobrou příběhovou linii (ve hře, jinak je svět WH 40.000 milionkrát popsanější a rozsáhlejší).

Co se týká hry... Beru to jako PC hru, proto až tolik neřeším, jako moc se drží autoři universa. Chápu, že to musí prodat masám. Osobně jsem rád, že se od stylu dvojky tak napůl vrátili k jedničce. Ta byla skvělá. Nevím, jak moc autor recenze ty hry zná, nebo hrál. U jedničky i dvojky ale vždy postupně vyšla spousta datadisků. I v jedničce šlo na začátku hrát pouze za několik stran (4) a až datadisky se to dostalo na 9. U dvojky na začátku taky omezeně. Takže toho bych se nebál, určitě se něčeho dočkáme.

S tou hratelností je to asi takové dost o osobních preferencích. Jinak ani v jedničce se nekonalo klasické stavění základny ve stylu strategií z přelomu devadesátek, takže trojka je v tomhle opět spíš návrat k jedničce. Mě to třeba vyhovuje. Jsem taky rád, že jsou boje více masové. To je jedna z hlavních a klíčových deviz celého světa Warhammeru. Proto i když dvojka herně nebyla úplně zlá, moderní styl "vem pár panáků a projdi mapu" mi zde nevyhovuje. Nejradši bych byl, kdyby se to herně posunulo ještě víc k jedničce. Mikromanagement nevadí. Není podle mě nutné v bitvách použít vše od každé jednotky, stačí se soustředit na elitní. Ale kdo chce a zvládá to, má taktické možnosti i u standardních jednotek. proč ne?

Nejsem úplně fanda přeskakování hraní za rasy v kampani, ale beru kampaň spíše jako bonus a učení se hrát za ty strany. Stejně jde nakonec jen o multiplayer. Ani Starcraft nebyl hned perfektní a hodně tam patchovali.

+1/0
30.4.2017 22:53
Foto

J21i15r90i 69K83o30c65m97a48n 5719264689705

Ono to bylo ale přesně naopak. Blizzard měl v podstatě hotovou hru a GW se cuklo s právy, takže blizzard akorát změnil vizuál a jména. Principy zůstaly stejné.

0/0
3.5.2017 7:18

T14o28m60á16š 25D97u63š22e39j93o26v90s18k39ý 3287163907940

(šéf)

Hele chlapi, takhle teda ne...

1. Zjednodušte to, tohle vám milionová squadra jelit hrát nebude.

2. Na single player se vykašlete. Hlavní je mulťák. Tam se dá vyrazit i nějakej ten peníz z mikrotransakcí.

3. Na můj vkus, jste tam toho dali zbytečně moc. Co budeme prodávat za měsíc?

(vývojáři)

Ale my už to měli skoro hotový. Když to teď rozeberme, nebude to fungovat jak má!

(šéf)

Koho to zajímá. Je to značka, kterou si každý koupí. Navíc za reklamu a podmazání recenzí jsme už dali 100 mil dolarů. Tak nekecejte a makejte!

(vývojáři)

Chjo...

+6/0
30.4.2017 12:58

A11l84e20x54a40n62d66r 88V20e64j35v35a38r22a 9213651427817

Skvělá recenze! Nechápu jak tomu jiné herní weby mohou dát 90%.

+3/0
30.4.2017 11:53

M95a64r65t50i25n 26H98u74d95e53c92e21k 3363789419793

Jak to ctu, tak by mel nekdo dostat pekne pres pysk. Nemyslim tim pana redaktora, ale management Dawn of War. Ja si presne predstavuji co byla puvidni myskenka a nebylo by to spatne ba naopak by to bylo fajn, ale takovyto paskvil? To to meli radeji zrusit

+1/0
30.4.2017 11:52

G31a66b84r93i72e30l 53H57o19r53t56e14n 9681869773964

Čím dál víc je znát, že odchází generace herních vývojářů, kteří dokázali s málem fantastické věci - a do popředí se dostává generace, která bez ohledu na rozpočet a obrovské možnosti dokáže zprasit i skvělé nápady. Čest výjimkám...:-/

+3/0
30.4.2017 12:15

P72a84t34r93i39k 44S44p93i38t40z86b70a45r26t 1534976564955

Já jsem to tušil a bál jsem se toho že nový Warhammer bude napůl hotová hra která sice bude mít nějaký základ ale teprve DLCčka a datadisky z toho udělaj pořádnou hru

0/0
30.4.2017 0:57

Z41u89z97a56n86a 33S44t21r91n16a71d51o70v37á 3657245230624

Tak jako všechny hry v poslední době. Okleštěnou hru koupíte za cenu plné a za další DLC zaplatíte balík. Rv

+3/0
30.4.2017 9:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.