Diskuze

Objevil zdrojový kód legendární hry a vrátil ho autorům. Odměnili ho

Představte si, že si na internetové aukci eBay koupíte krabici s věcmi od Blizzardu a mezi předměty objevíte zdrojový kód finální verze hry StarCraft z roku 1998. Co uděláte?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Par lidi tady rika, ze stejne nic jineho delat nemohl... Mohl - drzet identitu v anonymite, vydirat Blizzard a chtit platbu v bitcoinech ;-)

Kazdopadne se zachoval spravne a neudelal to.

0 0
možnosti
Foto

Honění těchto grafických blech po pracovmní ploše mě nikdy nelákalo. :-P

0 0
možnosti

tak jsem se inspiroval a dneska instaluju :-)

0 0
možnosti

Celý ten příběh je trochu komplikovanější.

1. Ještě předtím, než s Blizzardem o tom začal bavit to zkonzultoval se svými právníky. Právníci mu doporučili kontaktovat Blizzard a vrátit jim to.

2. Sám píše, že v pozadí je hodně věcí, které nebyly ofiko publikovány- třebas ten fakt, že ve chvíli kdyby něco takového provedl (uvolnil kód pro veřejné použití), okamžitě by ztratil svou práci pro velmi závažný střet zájmů.

3. Argumentuje tím, že nikdo z těch "rozčilených" lidí, kteří mu za to teď píší výhružné emaily by mi nikdy nepomohl s řešením potíží, které by mu případně v eventualitě uvolnění těch zdrojáků mohli nastat. Bylo by sice hezké udělat radost "neznámým lidem", kteří by mu za uvolnění kódu poděkovali a pak ho použili/zneužili podle svého, ale nikdo z nich by se nikdy nijak nestaral o to, kdyby on jako původce leaku měl později nějaké právní problémy.

4. Hodně lidí mu prý vyčítá, že je sobecký, s čím v podstatě souhlasí- chrání svou práci, svou profesní pověst a celkově svůj život.

5. Když disk vracel, neměl žádnou dohodu s Blizzardem, že by za to měl něco dostat. Vše od nich dostal až jako poděkování zpětně.

6. Sám je hráč, a dovede si představit, co by uvolnění zdrojového kódu mohlo znamenat pro hráčskou komunitu- spustilo by to doslova bombardování exploitů, hacků a cheatů, které by v podstatě zničily hru (multiplayer).

8. Když to začal s Blizzardem řešit, oznámili mu, že ten disk byl ukraden, a zároveň že obsahuje duševní vlastnictví a obchodní tajemství společnosti. Pak už nemohl v podstatě dělat nic jiného...

5 0
možnosti
Foto

Není nad odborně napsaný článek na iDnesu.

Díky za vysvětlení a upřesnění.

0 0
možnosti

Nevěřím, že si ho nezkopíroval ;-D Blizzard by se spíš měl zamyslet na bezpečnostními postupy, když někdo vynáší jejich kódy !

1 0
možnosti

tady se bavime nekde o roce 2000, to byl blizzard jina firma.

3 0
možnosti

Rozhodně bych se s tím veřejně nechlubil na Redditu a asi bych to pustil do "undergroundu". Komunita by mohla přijít se zajímavými nápady. Nevěřím, že bych zveřejněním 20 let starého kódu Blizzard jakkoli poškodil.

3 0
možnosti

P46e82t71r 68F25o44l55t55ý25n

11. 5. 2017 15:38

Vy si můžete věřit v co chcete - třeba, že Elvis žije, nikdo vám to nebere. Ale důležitější je, co si myslí právní zástupci Blizzardu...

2 1
možnosti

Já bych to také vrátil. Co bych se zdrojákem nějaké hry dělal? Nemám potřebné znalosti k tomu, abych to nějak využil a učit se to kvůli tomu nebudu. A když se mu ozval právník Blizzu, znamená to, že to Blizz hodlá nějak řešit tak či tak. Tudíž, ten zdroják očividně nebyl oficiální součástí balíčku, který si koupil, tudíž i když za to zaplatil, za ten zdroják oficiálně nic neplatil. Kdyby to zveřejnil na netu nebo to prodával na ebay, kde by to podle mě dokázal prodat za ale zatraceně velkou sumu, asi by ho čekala nekonečná pouť soudních procesů s armádou právníků Blizzu, který si bezpochyb můžou dovolit ty nejlepší na světě a i kdyby to třeba nakonec Blizz projel, ten kluk by byl tak finančně vyždímanej ze všechny těch výdajů týkajících se těch procesů, že by si přál, aby jim to býval vrátil.

Takhle má místo holý prdele alespoň 250 babek, Overwatch, částečně zaplacený BlizzCon (kterej je mimochodem taky drahej jak svině) a nějaký ty serepetičky, který sice nejsou v porovnání se zdrojákem prvního SC nic moc, ale potěší.

3 0
možnosti

Mohli ten zdroják uvolnit sami.. Korejci by mohli přijít se zajímavými módy.

0 0
možnosti

J68a98n 38K79o75v90á41ř

11. 5. 2017 9:01

V tom Starcraft remastered by mohli opravit problém s NATem v případě dvou hráčů za jednou veřejnou IP.

2 0
možnosti

Kéž by, ale moc tomu nevěřím. Spoustu let jsem měl (a mám) neveřejnou IP a musel jsem čekat, než hru založí někdo jiný, protože jinak se nemohl do mojí nikdo připojit.

0 0
možnosti

Další agitka Blizzardu

0 0
možnosti