Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Spoluautor střílečky DOOM lituje nástupu nové generace konzolí

  12:47
Ačkoliv jeho hry mnohdy vyžadovaly nejmodernější stroje, dnes takového přístupu lituje. Řeč je o programátorovi Johnu Carmackovi, který spoluzaložil společnost id Software. Dnes je technologickým ředitelem ve firmě Oculus VR, která vyrábí helmy pro virtuální realitu.

Programátor John Carmack je spoluautorem herních klasik jako Doom, Wolfenstien a Quake.

Carmack se k situaci spojené s vydáním nových konzolí vyjádřil v rozhovoru pro časopis Wired. Upozorňuje, že vydávání her s vysokými nároky ignoruje řadu lidí se starší grafickou kartou. A takový trend prý pokračuje i s vydáním nových konzolí. Tedy u zařízení Xbox One a PlayStation 4.

"Ještě dnes s tím trochu bojuju," přiznává Carmack. "S minulou generací konzolí šlo dělat ještě tolik věcí. Xbox 360 a PlayStation 3 jsou daleko od vyčerpání vývojářských možností. Ale celý svět se přesune k další generaci a výkonným PC a různým dalším věcem," říká programátor.

Jeho stávající pohled však může být ovlivněn prací na helmě Oculus Rift pro virtuální realitu. Ta totiž vyžaduje veliký počet snímků za sekundu, a nejnovější hry s ní tak zatím využívat nelze. Upozornil na to například hardwarový inženýr Michael Abrash ze společnosti Valve (čtěte více o problémech virtuální reality).

"Ještě jsem částečně rozčílený. Když plně pochopíte předchozí generaci, musíte to odložit a surfovat na přílivové technologické vlně, která se neustále pohybuje. To je něco, s čím bojujeme u každé generace," vysvětluje Carmack svůj postoj.

Problém neustálé hardwarové inovace prý spočívá i v dopadu na herní vývoj. Hry se stávají robustnější, a tvůrčí cykly se tak prodlužují.

"Nejhorším aspektem pokračující rychlosti herního vývoje jsou delší a delší období mezi vydáním her. Pokud bych se mohl vrátit zpět v čase a jednu věc v id Software změnit, bylo by to častější vydávání titulů," tvrdí Carmack.

Programátor dnes jinak vnímá i klasický přístup jeho bývalé společnosti id Sofware, který zněl: Bude to, až to bude. "Odvolávám to. Už si nemyslím, že je to vhodný způsob, jak vytvářet hry. Jak vám utíkají roky, na čase záleží. Pokud je to hotové, až je to hotové, když to zabere měsíc či dva, je to v pořádku. Ale pokud je to rok či dva, měli byste vytvářet jinou hru."

Carmack ostatně odhalení Doomu 4 sliboval již v roce 2010. Oficiální materiály ze hry však dodnes nejsou přístupné a Carmack letos v listopadu id Software opustil. Letošní informace navíc naznačují, že studio id Software vývoj Doomu restartovalo. Kvalita prý neodpovídala jeho standardům (čtěte více).

"Objevit podstatu Doomu s jeho dvacetiletou historií je mnohem těžší, než si můžete myslet," řekl k tomu Carmack.

Obrázky z vývoje Doom 4

V roce 2012 se na internetu objevila sada obrázků, která údajně byla z vývoje Doomu 4 (podívejte se). Ředitel designu Matthew Hopper tehdy napsal: "S tím, co v Doomu 4 uvidíte, tyto obrázky nemají nic společného." Pokud však projekt byl již po restartu, mohly pocházet z dřívější verze.

Autor:
Témata: DOOM, Wolfenstein
  • Nejčtenější

Herní krásky, které berou dech. A jeden krasavec k tomu

Ač se puritáni a politicky hyperkorektní lidé snaží bojovat proti sexy postávám na každém kroku,...

Vyděrač už dva roky každý den zabíjí jedno NPC, chce pokračování Skyrimu

Od vydání zatím posledního dílu série The Elder Scrolls už uplynulo víc než dvanáct let a...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Nejlepší hra roku 2022 míří na PC, majitelé playstationů se mají na co těšit

Dlouho očekávaná prezentace PlayStationu sice ničím nepřekvapila, přesto nelze mluvit o zklamání....

Hlavní hrdinkou nové hry od autorů šokující Agony bude posedlá nymfomanka

Polské studio Madmind oznámilo nepřímé pokračování své hororové hry Succubus. Ve hře s výmluvným...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Už jste přemýšleli, co se stane s vaší digitální knihovnou her, až zemřete?

Zakoupené hry ve steamové knihovně nelze nikomu darovat, a dokonce ani posmrtně odkázat. Pokud tedy...

Z klasické arkádové střílečky Metal Slug bude tahová strategie

Žánr tahových strategií se ještě do konce letošního roku dočká nečekaného přírůstku. Svoji odbočku...

Drsňácká Yakuza se dočká hraného seriálu, ukáže příběh oblíbeného hrdiny

Drsňácká herní série Yakuza, kterou už dnes známe pod názvem Like a Dragon, se ještě letos dočká...

Hlavní hrozba World of Warcraft: The War Within se představuje

Studio Blizzard zveřejnilo s blížící se betou World of Warcraft: The War Within trailer nazvaný...

Taková břečka dostala zelenou? Hráči si ohledně novinky neberou servítky

Minulý týden PlayStation odhalil nové informace ohledně chystaných her a jedna z nich vyčnívá v ne...

Vznikající nádor v těle signalizuje celá plejáda příznaků, říká neurochirurg

Premium Narodil se v USA, zkušenosti sbíral i ve světě, ale doma je v Praze. Specialista na operace mozku Jan Šroubek si nyní...

Posedlost sexem, tíže lásky, nekrofilie. Gejšin příběh zmátl Japonsko

Vine se jím sex, mocná záliba v sexu. Rovněž láska. Neukojitelná, doslova vražedná. Onen příběh se odehrál v kulisách...

Žádná tajná bokovka. S manželkou jsme rozvedeni, překvapil Petr Nedvěd

Generální manažer české hokejové reprezentace Petr Nedvěd (52) byl po divoké oslavě zlaté medaile z mistrovství světa...

Brankář Dostál zklamal fanynky. Randí s finskou volejbalistkou, bývalkou Nečase

Neprůstřelný gólman Lukáš Dostál (23) byl hvězdou letošního mistrovství světa v hokeji. Nadšení z něj byli nejen mužští...

Hledal jsem manželku v Africe, sbalit ženskou tam zabere sekundu, říká dobrodruh

Premium Byl na šesti kontinentech, projel 135 států a během své cesty kolem světa ujel 230 tisíc kilometrů. Parťákem mu po...