Nové zprávy pak nastiňují značné změny v budoucím chodu společnosti. Například vývoj kooperativní akce Hunt: Horrors of the Gilded Age přesunula z amerického studia v Austinu do centrály ve Frankfurtu.
V americké pobočce nyní zůstanou pouze zaměstnanci, kteří se starají o podporu technologie CryEngine, a zbytek týmu má možnost podat přihlášku do Frankfurtu. Firma jinými slovy propouští.
Americké studio již o několik týdnů dříve opustili někteří z výše postavených zaměstnanců, například jeho šéf David Adams. Problém prý spočíval v nevyplacených mzdách.
Pro zaměstnance z Austinu je celá situace nadstandardně nepříjemná. Bývali totiž členy studia Vigil Games, které vytvořilo sérii Darksiders a jeho provoz byl před rokem ukončen kvůli bankrotu vydavatelství THQ. Crytek jim následně nabídl možnost vytvořit nové studio, které nyní omezil na podporu CryEnginu.
Společnost odhalila i bližší informace o vývoji hry Homefront: Revolution. Vznikala ve studiu Crytek UK, které hru vyvíjelo pro vydavatelství Deep Silver. Jenže ve spojitosti s britskou pobočkou Cryteku se o finančních problémech hovořilo vůbec nejvíce.
Situace se dostala do bodu, kdy zaměstnanci kvůli týdny až měsíce nevyplaceným mzdám přestali chodit do práce a vývoj hry se takřka zastavil. Crytek tak značku Homefont prodal právě vydavatelství Deep Silver, které v Británii zakládá Dambuster Studios.
To vzniká ve stejném městě jako Crytek UK, tedy v Nottinghamu, a přecházejí do něj i původní zaměstnanci. V současné době tak není jasné, zda Crytek britskou pobočku zcela zruší.
Šéf Cryteku Cevat Yerli nicméně prohlásil: "Tento strategický obchod s Koch Media (mateřská společnost Deep Silver) nám umožňuje pokračovat v našich ambiciózních cílech a proměně na on-line vydavatelství."
Dále pak Yerli říká: "Věříme, že s Warface, Arena of Fate a Hunt: Horrors of the Gilded Age máme perfektní portfolio a týmy pro realizaci tohoto plánu." V souvislosti s tím se také hovoří o přisouzení většího významu asijským studiím v Šanghaji a Soulu.
To vše naznačuje, že Crytek směřuje k budoucnosti, ve které bude vyvíjet pouze on-line hry s obchodním modelem ke hraní zdarma. Přesně těmi jsou totiž Yerlim zmiňované tituly a podobné plány firma nastínila již v minulosti. Cílem je však i nadále vyvíjet velkorozpočtové tituly.
Společnost Crytek patří mezi giganty herního průmyslu. Podle dřívějších informací zaměstnávala okolo 750 lidí a spadalo pod ni devět vývojářských studií. Firma nicméně tvrdí, že po stávajících změnách bude chod společnosti pokračovat standardním způsobem.
O novém zdroji financí zatím nehovoří. Spekuluje se však o některé z čínských společností, které investují do on-line her.