Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Starsky & Hutch - poldové za volantem

  12:00aktualizováno  17. září 9:29
Vice City trpí pod vládou Tommyho Vercettiho, Lost Heaven se třese při vyslovení jména Dona Salieriho a Bay City sedmdesátých let čeká, až jej pokoří dvojice svérázných policistů Starskyho a Hutche ve zbrusu nové automobilové akci.

Starsky & HutchPočítačové hry podle televizních seriálů stíhá nelehký osud. Pokud tvoří seriály dostatečně hutný základ, vznikají docela zajímavé kousky, jako v případě hvězdného Star Treku. Na druhou stranu, pokud se někdo snaží vydělat klonováním slátaniny typu Buffy the Vampire Slayer, výsledek v podobě stejnojmenné akce, před kterou se pomodlí třikrát otčenáš kdejaký upír, je katastrofální – veškerý zájem tvoří úzká skupinka skalních přívrženců. Starsky & Hutch, jakožto americký seriál ze sedmdesátých let, má navíc úkol o to obtížnější, neboť jeho zájmovou skupinu tvořili povětšinou zámořští vrstevníci našich tatínků a maminek a v povědomí současné pařící generace je asi tolik, jako tajná základna pro výzkum mezihvězdných letů někde na Sibiři. Ani to ale hře nezabránilo, aby se stala docela chytlavou arkádou pro chvíle oddechu, ale nepředbíhejme.

Hned na první pohled zarazí do očí bijící podobnost hry s nedávno recenzovaným Grand Theft Autem Vice City, pouze s tím rozdílem, že spoušť budeme tentokrát mačkat na té „správné“ straně zákona. Hráč prohání dvojici policistů závratnou rychlostí prosluněným Vice…Starsky & Hutchpardon, Bay City v honbě za zločinci, přičemž zrovna nešetří municí. Po první minutě hraní je ale jasné, že autoři vsadili daleko více na krátkodobou zábavu a jednoduchost, než na komplexnost a propracovanost Vice City. Zaprvé jsou Starsky s Hutchem v rámci mise upoutáni na sedadla jediného vozu, byť se jeho typ v mnoha úrovních obměňuje, a celé ovládání se smrsklo toliko na směrové šipky v asistenci altu, který vždy udeří do virtuální nábojnice, jež skrz virtuální hlaveň vypustí virtuální projektil, aby skončil mezi očima, a dá-li kinetika ještě dále, virtuálního protivníka.

Jelikož Starsky & Hutch postrádá jakoukoliv souvislou dějovou linku, je provázán s televizním seriálem poměrně neotřelým systémem tzv. viewer ratingu, tedy divácké sledovanosti. Koláče sledovanosti ve hře naštěstí chroupat nebudeme, je však nutné držet pomalu ubývající rating na vysoké úrovni, neboť po jeho vypršení imaginární diváci jednoduše přepnou, což je, jak jistě uznáte, poměrně netradiční přístup, ALE…

Starsky & HutchVysoká hodnota ratingu znamená neustálou palbu ukazováčku po spoušti, neboť sledovanost je odměnou jednak za demolování nepřátelských vozidel a sestřelování porůznu roztroušených bonusů, ale také za všeliké smyky, ukázkově předvedené hodiny a podobně. Naopak za sabotování dopravního provozu, ničení malebného prostředí Bay City nebo nedej bože přejíždění chodců diváci rating vztekle strhávají (zde se autorům viditelně nepodařilo vystihnout náturu správného krvechtivého diváka). V praxi tak použitý systém zpočátku nastoluje poměrně svižnou adrenalinovou zábavu, ovšem po pátém opakování mise jen z důvodu vyčerpaného ratingu je veškerý adrenalin nasměrován na hlavu designéra Starskyho & Hutche. Honbě za ratingem dále dopomáhají nejrůznější bonusy, jako například zrychlení, štít nebo tzv. special event v podobě hvězdičky, jež vždy spustí vypečenou a divácky velmi zajímavou událost, ovšem z hráčova pohledu se vždy jedná o katastrofu formátu vlaku blokujícího průjezd dále nebo kontejner spadnuvší na Starskyho nezničitelný Ford.

Starsky & HutchSamotné mise jsou rozděleny do tří sérií po šesti misích. Zde zamrzí zejména velká repetitivnost jednotlivých úkolů, jejichž cílem je až na výjimky vždy zlikvidování nepřátelského vozidla/vozidel. V praxi tak hráč neustále mačká alt, snaží se nenadělat paseku v poklidném provozu a naopak postupně přetvářet nepřátelský vůz v konzervu a zvedat si tak rating. Občas se do hry vloží spřátelené auto, jež je nutné chránit, jinak ale zůstává princip od začátku do konce stejný. Starsky & Hutche zachraňuje variabilní prostředí města, jež se zamhouřeným okem snese srovnání i s Vice City a je příjemné občas navštívit nepřáteli obležené vrakoviště, místní skládku plnou kluzkých olejových louží nebo jen tak prokličkovat mezi zmatenými nakupujícími v supermarketu. Občas se do hry v návalu dobrotivosti skriptaře vloží dokonce i regulérní, uměle inteligentní policie, ta se však většinou jen plete do cesty a práci ničím neulehčuje.

A co kromě lineární kampaně nabízí Starsky & Hutch nádavkem? V první řadě je to poměrně velký počet bonusů, jež jsou odměnou za splnění mísí hlavního příběhu včetně jejich sekundárních cílů. Trpělivý hráč se dočká širokého spektra vozidel, které lze využít ve speciálních módech zahrnujících například sbírání policejních odznáčků roztroušených po Bay City.Starsky & Hutch Otázkou je, zdali bude mít speciální mise někdo chuť hrát, neboť vyjma faktu, že se neloví zločinci, nýbrž mnohem pasivnější odznáčky, se jedná stále o jedno a to samé.

Po rozporuplné herní náplni se příjemným překvapením stávají docela věrné jízdní vlastnosti automobilů a fyzikální model obecně. Aby také ne, když jsou jeho schopnosti hojně demonstrovány množstvím nejrůznějších plošinek, skokánků a nájezdů. Velmi kontrastně pak ale působí samotná demolice přibližovadel. Na místech, kde se v Grand Theft Autu ohýbal každý plíšek, praskaly skla a nárazníky se drtily energií nadopovaného vorvaně, nastupují pouze tři stupně destrukce každého z budoucích vraků. A co víc – Starsky s Hutchem nejspíše vyzařují speciální auru, neboť jejich miláček je zosobněním nezničitelnosti, stejně jako většina plotů, zábradlí a jiných překážek v bezstarostné jízdě. Další výtkou je pak automatické obrácení auta, zřejmě jakousi astrální rukou, v případě jeho přistání na střeše, které sice arkádě, jíž Starsky & Hutch je, nelze vytýkat, ovšem nevypadá to dobře.

Starsky & HutchPo vizuální stránce, jejíž kvality nejlépe posoudíte pohledem na screenshoty, se opět neubráním srovnání s Vice City. Grafika není nikterak špatná, ovšem se svým konkurentem se příliš srovnávat nedá, což se týká zejména optimalizace. Jednoduchá hudba naopak ladí s prostředím sedmdesátých let a dodává akci nečekaný spád, podobně jako hlášky obou policistů navzájem se povzbuzujících k vyšším výkonům (ehm, tedy policejním výkonům).

Jak jste se dočetli již v úvodu, ze Starskyho & Hutche se vyklubala zábavná arkáda pro příležitostné odreagování, které zprostředkovává jednoduchý princip hry a rychlý spád akce. Bohužel, už během prvních pěti minut víte o hře první a poslední a tak zůstává jen na hráčově vkusu, zdali jsou jeho oblíbenci na pohled líbivé, ale po čase nudící akce.

Starsky & Hutch
Minimum: P-1000, 128 MB RAM
Optimum: P-1700, 256 MB RAM
Multiplayer: ne
Další informace: screenshoty / Patche
Výrobce/distributor: Mynds Eye Production / Empire Interactive
Distributor v ČR: n/a
Oficiální stránka: homepage
Verdikt: Zábavná arkáda na chvíle odpočinku. Pro dlouhodobé seance je tu Vice City.
Hodnocení: 68%
Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

VIDEO: Figurky Funko se chystají dobýt i svět videoher

Roztomilé plastové figurky známých popkulturních postaviček s disproporčně velkými hlavami na vás...

Česká střílečka Gray Zone Warfare je terčem kritiky, ale prodává se skvěle

Vojenská střílečka Gray Zone Warfare od brněnského studia Madfinger zažila úspěšný start. Celkem si...

Předplatitelé PS Plus dostanou v květnu fotbal i kyberpunkovou akci

Nabídka pro předplatitele služby PS Plus je tento měsíc mimořádně pestrá. Hlavním tahákem je...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...