O úspěchu akčního RPG Dungeon Siege 2 nemá cenu pochybovat. Tato hra se prostě povedla a naprosto v klidu převálcovala hry jako Sacred (spousta hráčů nebude určitě souhlasit, ale s ohledem na nejrůznější ankety to tak prostě je), Blade and Sword nebo samotný první díl Dungeon Siege a svým povedeným designem, poutavým příběhem a spoustou vedlejších úkolů zaujala kdekoho. Všichni fanoušci se mohou radovat, protože skoro po roce vychází plánovaný datadisk s podtitulem Lost World, který zábavu o nějakou tu hodinu prodlouží. A jaká je ta zábava?
Příběh datadisku se odehrává krátce po událostech z původního Dungeon Siege 2. Hra začíná v malé základně dryád, kde vás nikdo nemá rád a skoro každý se vás straní. Nebudu zacházet do detailů. Abych vám nezkazil radost z hraní, ale osobně mi přišel příběh dost plytký a nevýrazný a s velkou předvídatelností. Na počátku máte na výběr, zda začnete s úplně jiným hrdinou, kterého si vytvoříte nebo si importujete celou partu z původní hry (s kompletním inventářem a truhlou). Tato možnost je velice vítaná, navíc začínat datadisk se nedoporučuje, pokud vaše postavy nejsou alespoň někde okolo čtyřicátého levelu. Pokud si vytvoříte novou postavu, začne automaticky na úrovní třicet devět a vy jen rozdělíte zkušenostní body. První novinkou je nová rasa – trpaslík. Pokud se ale rozhodnete zkusit hru za něj, nečekejte nijak závratné změny oproti ostatním charakterům. Za zmínku snad stojí pouze dva nové buildy – Blood Assassin, který kombinuje boj na dálku a bojovou magii a Fist of Stone, což je naopak kombinace boje na blízko a přírodní magie.
Co se týká toho, kolik zábavy datadisk nabídne, není to taková sláva. Hlavní dějová linie se dá dohrát za necelých deset hodin. Samozřejmě je zde hrstka vedlejších úkolů, které dobu na nějakou dobu prodlouží, ale nebude to o moc, protože jich zase tolik není. Hlavní problém bych bohužel viděl v celkovém designu, který se původní hře nemůže zdaleka vyrovnat. Drtivá většina dungeonů ve hře je směšně malá a zoufale lineární. Prakticky nikdy nelze nikam zabloudit a pokud už je někde nějaká odbočka, jedná se pouze o malý záhyb pár metrů od cesty. Například úplně poslední lokace je designérského hlediska naprostá katastrofa. Skoro to vypadá, že pokračujete dále pouze jednou ohromně dlouhou chodbou bez sebemenšího náznaku odbočky. Také nečekejte hledání tajných místností s velkými poklady, za celou dobu prvního dohrání jsem jich nenašel ani pět. Škoda, celkový design je asi největší vadou na kráse tohoto addonu.
Největší plus celého datadisku je vizuální zpracování. Ať už se budete procházet po základně dryád, zdevastovaném Aman’Lu, pustinách a vyhořelých lesích nebo sněhem pokrytých pláních, všude to bude vypadat skvěle.
Díky tomu, že začínáte okolo čtyřicátého levelu, je datadisk o poznání těžší, než původní hra. Nepřátelé bývají na skoro stejné úrovni jako vy a množství jejich hitpointů se počítá na tisíce. Pokud máte dobrou partu s přírodním kouzelníkem, který rychle léčí, je to většinou bez problémů (i když i tak je množství použitých léčivých lektvarů větší než velké), ale bez něj se připravte na opravdové peklo. O to větší ale pak bude radost z nově získaných předmětů, ať už vzácných, unikátních nebo setových.
Největší plus celého datadisku je vizuální zpracování. Ať už se budete procházet po základně dryád, zdevastovaném Aman’Lu, pustinách a vyhořelých lesích nebo sněhem pokrytých pláních, všude to bude vypadat skvěle. V kombinaci s možností libovolné plynulé rotace kamery se jedná opravdu o skvělý herní zážitek, který kazí pouze výše zmíněná do nebe volající linearita. Snad jen malou výtku bych měl k modelům postav, které při bližším přiblížení a v animacích vypadají občas dost hranatě, ale vzhledem k tomu, že budete hrát většinou s kamerou dostatečně oddálenou, ani vám to nepřijde. Zvukově je na tom datadisk skvěle. NPC postavy jsou namluveny profesionálně, všechno zvučí, jak má, prostě paráda. Bohužel opět není namluvena hlavní postava, ale to se dá pochopit.
|
Verdikt: Bohužel z celkového hlediska hra působí spíše jako první akt původní hry než jako datadisk. Dějová linie je celkem krátká a nezajímavá, vedlejších úkolů také moc není, nulová inovace, žádné změny v multiplayeru, repetetivní dungeony, ohromná linearita, to ve prospěch addonu moc nehovoří. Na druhou stranu vizuálně je stále se na co koukat. Také hratelnost je opět na vysoké úrovni, stejně jako v původním Dungeon Siege 2. Pokud jste fanoušky původní hry, bude se vám datadisk líbit také, ale rozmyslete si, co od něj očekáváte. Bohužel vzhledem k faktu, že datadisk stojí přes tisíc korun, tedy více, než původní hra, raději na něj zapomeňte.