X-Men Origins: Wolverine - pro příznivce drsných akcí
X-Men Origins: Wolverine
Platforma: PC
Výrobce:
Raven Software
- svižná, dynamická akce, která pobaví
- důraz na filmovost
- příjemná zápletka i vtip
- ovládání na klávesnici a myši horší
- stereotypu se nevyhnete
Velmi dobrá rubačka podle filmu, kterou není problém si užít. Nemůžeme se ale ubránit pocitu, že jí to mnohem více sluší na televizní obrazovce a s gamepadem v ruce.
X-men Origins
Také tady zaujal Wolverine, ztělesněný hvězdným Hugh Jackmanem, brzy přední pozice. To potvrzuje i skutečnost, že se nedávno dočkal snímku, který je věnován jen a jen jemu. Ze škatulky sdílené spolu s dalšími X-Meny to tak dotáhl až na špičku, po bok Spider-Manovi, Batmanovi či Supermanovi.
A jelikož je to film, od kterého se očekávají monstrózní výdělky, navíc se točící kolem herně skvěle vytěžitelné postavy, není divu, že se Activision Blizzard prostřednictvím zkušeného studia Raven Software vrhl do vývoje herního zpracování.
Před vývojáři se samozřejmě objevil problém s příběhem. Jistě, šlo by zpracovat některou z četných wolverinových komiksových epizod patřičně filmovou formou. Nebo by šlo víceméně zkopírovat děj filmu. Ve výsledku jde vlastně o prohloubený mix obého.
X-Men Origins: Wolverine se točí kolem „vzniku“ a formování nového superhrdiny. Nejenže se dozvíte, jak se Wolverine dostal ke své adamantiové kostře, ale nahlédnete i do sporů s jeho bratrem Sabretoothem. Paralely s filmem se tu hledají celkem jednoduše, na druhou stranu je třeba říct, že hra jde v některých ohledech o poznání hlouběji.
Po úvodním, velmi pěkně zpracovaném filmečku, který vám názorně ukáže, co se stane, když se drápy potkají s lidskou tkání na tisíc způsobů, a ve kterém Wolverine nezapomene pronést obligátní „I'm the best there is at what I do. But what I do best isn't very nice“, je hráčstvo vrženo do velmi rychle spuštěného víru akce.
Přestože se občas nevyhnete vyskakování, lezení a přeskakování po vertikálních objektech, sem tam si střihnete jednoduchou mechanickou hádanku, je to celé v podstatě o nebržděném kosení nabíhajících hord nepřátel.
To, oč tu běží, je syrový fyzický boj s vojáky, příslušníky domorodých kmenů, mutanty, měniči podob, bossy a samozřejmě také s Loganovým bratrem. Většinou sice není jasné, kde se tito nepřátelé vzali a proč bojují zrovna proti vám s takovou vervou, ale vězte, že na přemýšlení o takových detailech nebudete mít čas.
Autoři si dali evidentně záležet na filmovosti celé hry, jíž přizpůsobili i bojový systém. Ten je zpočátku skutečně lákavý a záživný. Brzy však zjistíte, že byl do značné míry zautomatizován ve prospěch co největší efektnosti. Pokud se s tím smíříte, budete i nadále spokojeni. Zkušenější hráči by se ale přece jen mohli cítit až příliš svázáni.
Obyčejně bojujete dvěma klasickými údery, které se samy formují do pěkných komb. Časem objevíte další údery, díky kterým můžete do bojových kombinací zahrnout i nějaké ty specialitky. Nepočítejte ale s vyvoláváním komb jako takovým. Memorování tlačítek v dané posloupnosti tu nenajdete.
Nutno říct, že boj vypadá zkrátka skvěle. Nechybí četné „finishing moves“, které se jen tak neokoukají, a to i proto, že se pro ně dá využít okolní prostředí (například napíchnutí na kůl). Zaujmou také dlouhé skoky k nepřátelům na jinak nedostupná místa. Ty využijete i při boji s obřími bossy, kterým se tak můžete dostat hezky za krk. Samozřejmě nesmí chybět možnost vyhodit nepřátele do vzduchu a pak si tam s nimi ještě pohrát. Samostatnou kapitolou jsou pak četné naskriptované sekvence, umně zakomponované do hry. Například výskok na letící vrtulník, vytažení pilota a jeho rozšmelcování o vrtuli.
Ze zabitých nepřátel čerpáte jakousi energii, která se dá následně proměnit v módu zuřivosti v opravdu nekompromisní pohyby, jimiž zasáhnete široký okruh nepřátel. Zabitými nepřáteli, ale také sbíráním takzvaných „psích známek“ z krků některých mrtvých vojáků, získáváte zkušenosti a stoupáte na vyšší úrovně. Díky tomu si lze otevírat nové schopnosti a pohyby.
Recenze konzolové verze |
"Vaše pařáty navíc zanechávají na všech místech viditelné škrábance a sám Logan po každém souboji vypadá jako osekaná hadrová panenka. Vývojáři totiž obdařili hlavní postavu nekolikavrstvým systémem zranění, který rozeznává kůži, svalstvo a nakonec i adamantiovou kostru." |
Jistě, X-Men Origins: Wolverine je moc pěknou a precizně zpracovanou rubačkou, ale určitému stereotypu se po čase zkrátka nevyhne. Zejména prostředky misí, ve kterých kosíte stále stejné nepřátele ve stejném prostředí, nepatří k nejsilnějším.
Ještěže nezůstalo jen u toho kosení, ale občas je zapotřebí aspoň trochu zapojit mozek. Už jsme zmínili mechanické hádanky, které se sice dají vyřešit velmi jednoduše a zdržet se na nich prakticky nelze, přesto přinášejí vítané ozvláštnění. Stejně jako skákací pasáže, ve kterých se jde prakticky vždy směrem nahoru.
Kdo by se ale řešením podobných věcí nechtěl zatěžovat, může kdykoliv aktivovat takzvané „Feral Senses“, což je mód se speciální vizuální stránkou, jenž vám ukáže aktivní objekty a naznačí, kudy se máte dále vydat.
Technický aspekt hry možná nepatří na úplnou špičku, autorům se ale stejně povedlo vyždímat z něj takovou grafiku, se kterou nemůže být nikdo nespokojen. Zejména velkolepé, byť lineární exteriéry se povedly. V případě interiérů už je to o něco horší, ale tam si zase můžete prohlížet precizní modely postav.
Zejména pak Wolverina, který v akci utrží nejeden šrám na těle. Může to jít až tak daleko, že uvidíte jen jeho adamantiovou kostru. Zanedlouho se ale zase vyléčí, překvapivě se mu obnoví i typické bílé tílko.
PC verze je s těmi konzolovými víceméně totožná. Nemusíte se tedy bát toho, že bychom dostali nějaký okleštěný zmetek. Rovněž optimalizace se povedla, takže na slušné detaily není třeba ani kdovíjak výkonné sestavy.
Prostřednictvím klávesnice a myši se hra sice ovládat dá, chce to ale delší cvik a i poté budete na nutnost mačkat řadu kláves v hektických situacích nadávat. Je vidět, že X-Men Origins: Wolverine je primárně určen na gamepady.
Na hru podle filmu, respektive komiksu dopadl X-Men Origins: Wolverine velmi dobře. Rukopis zkušených Raven Softwar je znát. Přesto si troufáme tvrdit, že tahle hra se mnohem lépe vyjímá na televizní obrazovce poháněné některou z konzolí. Ostatně, filmové prvky, ze kterých plyne značná míra automatizace, jsou jasně patrné.
Také na počítači si užijete slušnou hratelnost, může se vám ale dříve omrzet a pravděpodobně se nevyhnete komplikacím s ovládáním pomocí klávesnice a myši. Pokud ale holdujete pěkně zpracovaným rubačkám zdůrazňující efektnost, budete spokojeni.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 319 čtenářů
Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky
Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...
Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice
Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita
Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...
Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku
Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk
Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...
Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice
Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...
Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami
V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...
Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2
Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...
Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu
Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...
Ärztin/Arzt für Innere Medizin
Allgemein öffentliches Krankenhaus Spittal/Drau
nabízený plat:
172 000 - 273 000 Kč