Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Herní firmy sužuje krize, on-line trh v Číně ale rapidně poroste

  0:02
Čínští hráči berou on-line hry jako nejlepší formu společenské zábavy.

Čína. Ilustrační foto

Zatímco celý svět včetně velkých herních firem bojuje s důsledky celosvětové ekonomické krize, Číně je to v podstatě úplně jedno. Přinejmenším firmám angažovaným na tamním trhu s on-line hrami. Čína totiž pomalu přebírá od Koreje pozici nejlukrativnějšího trhu s on-line hrami.

Společnost Niko Partners, která se zabývá průzkumem trhu, zveřejnila několik zajímavých čísel ohledně čínského on-line trhu a zároveň i odhad jeho vývoje v následujících letech.

Online hraní v ČíněLoni byla hodnota čínského trhu s on-line hrami 3,57 miliardy amerických dolarů a pro rok letošní se předpokládá nárůst o celou jednu miliardu, tedy na 4,5 miliardy dolarů.

Tento trend má pokračovat i v dalších letech, takže v roce 2014 by se toto číslo mělo pohybovat zhruba kolem hodnoty 9,2 miliardy amerických dolarů. Průměrný meziroční nárůst je v horizontu následujících pěti let odhadován na úrovni 20,9 procenta.

"Zatímco globální ekonomický propad tíží vydavatele her po celém světě, čínského byznysu s on-line hrami se krize vůbec nedotkla," podotýká Lisa Cosmas Hanson z Niko Partners. "Tamní hráči pokračovali v nastoleném trendu, kdy on-line hry považovali za nejlepší dostupný a nepříliš drahý způsob společenské zábavy."

Dále pak zmiňuje, že na západě představuje on-line trh především potenciál pro vývojáře a vydavatele, ale v Číně se jedná o téměř "davovou" záležitost. "Zatímco na západě generuje on-line byznys dostatečně velký zájem a nabízí mnoho příležitostí k růstu, tak Čína je jednou ze zemí, kde je on-line hraní již nedílnou součástí trhu. Ta se navíc každoročně rozšiřuje o velké množství nových čínských zákazníků."

Nejde ale jen o prodej samotných her, případně poplatky s jejich hraním spojené, ale i o řadu přidružených věcí, tvořících dohromady úspěšný obchodní model. Výzkum společnosti Niko Partners tak například zjistil, že 63 % z oslovených čínských hráčů za věci spojené s on-line hraním loni utratilo víc peněz než v roce 2008.

Korejská krása, akce G-star 2009 Korejská krása, akce G-star 2009

Bez zajímavosti pak rozhodně není ani skutečnost, že 65 % z dotázaných hráčů se alespoň občas věnuje své zálibě v prostředí internetových kaváren. To je zároveň jedna ze složek výše zmíněného sociálního aspektu, díky němuž je on-line hraní v Číně tak úspěšné.

A na závěr ještě údaje o počtech hráčů. V roce 2009 se on-line hraní v Číně věnoval téměř sedminásobek všech obyvatel Česka, konkrétně 68 milionu hráčů. V roce 2014 pak má být podle odhadu jejich počet více než dvojnásobný, když se má pohybovat kolem hodnoty 141 milionů.

Pravda, vzhledem k celkovému počtu Číňanů se to nemusí zdát nijak mnoho, ale v loňském roce to představovalo více než 5% všech obyvatel. Navíc jsou to čísla, s nimiž snese srovnání snad jen World of Warcraft, který v době své největší slávy registroval zhruba 11 milionů uživatelů. Ironií osudu spadl tento počet někam k šesti milionům poté, co byl po neshodách s provozovatelem v Číně zablokován.

  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Vydělali balík na Angry Birds, začátky měli krušné. Poznáte tyto hry?

Ještě před tím, než zbohatlo na sérii her Angry Birds, vyrábělo finské studio Rovio celou řadu...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...