Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nejnovější Lara Croft předvede spolupráci hrdinky s prastarým bohem

  0:01
Nejde o plnohodnotného pokračovatele série Tomb Raider, nýbrž o velmi zajímavý krok stranou.

Lara Croft and the Guardian of Light

Lara Croft and the Guardian of Light neaspiruje na zařazení do hlavní "tombraiderovské" série. Spíše využívá současného zájmu o nejrůznější odbočky.

Vedle počítačů se nové akční dobrodružství s archeoložkou Larou objeví také na sítích Playstation Network a Xbox Live. Na všech třech platformách by hra měla vyjít pouze v Lara Croft and the Guardian of Lightdigitální podobě, tedy ke stažení a pochopitelně i za příznivou cenu.

Hlavní hrdinkou celé záležitosti je Lara Croft, to se rozumí samo sebou. Nepozastavujte se však nad případnými příběhovými kolizemi s hlavní sérií. Lara Croft v tomto případě působí jako univerzální hrdinka a autoři se příliš nenadřeli s tím, aby Guardian of Light zasadili do celkového kontextu.

Každopádně, kdysi dávno se odehrál mohutný souboj mezi dvěma bohy. A o co jiného se ten souboj mohl odehrát, než o vzácný artefakt, tentokrát pojmenovaný Mirror of Smoke. Vše vlastně skončilo tak, jak mělo. Dobrácký bůh Totec porazil špatného Xolotla. Totec následně pohřbil sama sebe do zrcadla umístěného v jakési hrobce.

O dva tisíce let později se do hrobky dostává Lara Croft, jenže tentokrát si zřejmě nedávala dobrý Lara Croft and the Guardian of Lightpozor, protože jí sledovala banda žoldáků. Ti opět přivedou na scénu zlého boha Xolotla a zábava může začít.

Proti takovému zlu by Lara Croft sama neobstála. Proto se hodí, že ze spánku procitá i Totec a s lidskou hrdinkou spojuje své mocné síly. Právě v tomto spojenectví spočívá zřejmě největší lákadlo celé hry, protože se promítá i do herních mechanismů. Guardian of Light je hratelný klasicky sólově, ale můžete si ho střihnout i (nebo spíše především) kooperativně.

V takovém případě se jeden z hráčů chopí Lary Croft a druhý dostane do rukou Toteca. A to dá rozum, že každý z této povedené dvojice vyniká v něčem trochu jiném. Pro úspěšné vyřešení řady situací, ať už bojových nebo hádankových, bude nutné spojit jejich unikátní schopnosti a arzenál.

Nový přírůstek do historie Lary Croft se od "tombraiderovské" série neliší jen ve formě distribuce aLara Croft and the Guardian of Light možností zahrát si s kamarádem. Změny jsou ještě dalekosáhlejší a patrné na první pohled.

Pravověrné fandy zřejmě zaskočí zvolený pohled, který je umístěn nad hlavy hrdinů. I kvůli tomu bude hra o poznání svižnější, vždyť za každé zabití bude Lara s Totecem sbírat body, stejně jako za sbírání světélkujících bublin.

K boji používá Lara klasickou dvojici bouchaček, případně pušku. Autoři ji vybaví i speciálním hákem, který bude nepostradatelný především při řešení prostorových hádanek, které by navzdory většímu důrazu na akčnost neměly chybět.

Hrdinové se nejednou ocitnou před propastí, kterou nepůjde překonat jinak než právě s pomocí háku. Lara ho nejprve o něco zachytí a přehoupne se na druhou stranu. Totec je všakLara Croft and the Guardian of Light stále na svém místě a je třeba ho dostat přes propast. Lara mu proto hák hodí a přenese ho k sobě.

Totec jí pak na oplátku vypomůže svým mohutným štítem tehdy, když je třeba se dostat na nějaký vyšší objekt. Štít položí na sebe a nechá Laru na něj vyskočit. Potom se sám odrazí od země a vymrští hrdinku ještě výše.

Ve chvílích, kdy ani to nepomůže, jsou tu Totecovy oštěpy, které svou silou dokáže mrštit do zdí, kam se zapíchnou a vytvoří pro Laru cestu, jak se dostat nahoru. Zkrátka a dobře, tvůrci se snaží vytvořit co nejlepší prostředí pro kooperativní zážitek, kdy hráči nepobíhají vedle sebe a každý si neohřívá jen tu svojí polívčičku, ale kdy skutečně spolupracují.

Jenže, co když ke hře sedne hráč, který si ji Lara Croft and the Guardian of Lightchce vychutnat sám? V takovém případě se chopí samotné Lary a Totecova fyzická přítomnost odpadá, byť bude například poskytovat různé rady a v příběhu pochopitelně chybět nebude.

I tak bude ve hře chybět důležitý element, s čímž si autoři poradili tím, že úrovně pro sólové hraní poněkud upravili, případně do nich umístili potřebné předměty ke zdolání hádanek.

Vedle hádanek, kterých bude na arkádu překvapivě velké množství, byť podle všeho rychle řešitelných, tu je také boj, jenž by měl hrát podstatnou roli, jelikož právě ten se převážnou měrou postará o dynamičnost hry.

Se značným spádem souvisíLara Croft and the Guardian of Light i snaha co možná nejméně hendikepovat smrt. Poté, co vám dojdou životy, objevíte se nedaleko místa svého skonu, pouze s o něco menším obnosem nasbíraných bodů.

Lara Croft and the Guardian of Life vypadá na poctivou hru, která možná nebude mít plnohodnotný charakter, ale mohla by zabavit stejně nebo ještě více než leckterá "regálovka". Autoři mají zjevně dostatek dobrých nápadů i zkušeností na to, aby něco takového dokázali.

Autor:
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

VIDEO: Figurky Funko se chystají dobýt i svět videoher

Roztomilé plastové figurky známých popkulturních postaviček s disproporčně velkými hlavami na vás...

Česká střílečka Gray Zone Warfare je terčem kritiky, ale prodává se skvěle

Vojenská střílečka Gray Zone Warfare od brněnského studia Madfinger zažila úspěšný start. Celkem si...

Předplatitelé PS Plus dostanou v květnu fotbal i kyberpunkovou akci

Nabídka pro předplatitele služby PS Plus je tento měsíc mimořádně pestrá. Hlavním tahákem je...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...