Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nahlédli jsme do herní budoucnosti. Naplňuje nás znechucením

Křepčení před televizí, virtuální mazlíček a nehry: opravdu je taková budoucnost herního průmyslu? Ano, je.

Atomová bomba výbuch

Herní akce Electronic Entertainment Expo v Los Angeles je místem, která nechá běžným smrtelníkům nahlédnout do blízké budoucnosti. Produkty a hry zde představené určují směr pro nejbližší měsíce a roky. Vize mocných herních molochů nás naplňují obavami a znechucením.

Tohle je pesimistický pohled na budoucnost herního průmyslu. Aby se nevychýlil jazýček na misce vah, společně s tímto článkem vychází i optimistický vhled.

Pryč s pohybovými hrami

Microsoft předvedl periferii Kinect, která změní vaše tělo v herní ovladač. Například při běhu přes překážky běžíte na místě, tj. stojíte před televizí a zvedáte nohy. Když se přiblíží překážka, poskočíte. Nebo jinak. Pustíte si závodní hru, natáhnete ruce přes sebe a předstíráte, že svíráte virtuální volant.

Dejme tomu, že technologie funguje tak (což podle ohlasů nefunguje), jak nám ji Microsoft prezentuje na videích s univerzální šťastnou rodinkou u televize. Opravdu je právě tohle budoucnost videoherní zábavy? Proboha! Nechte nás sedět v křesle či ležet v posteli a hrát naše hry!

Kořeny aktivního hraní hledejme v roce 2005. Firma Nintendo představila konzoli Wii založenou na pohybovém ovládání. Stalo se něco neuvěřitelného. Nejméně výkonná konzole Wii porazila na hlavu svoje konkurenty od Sony a Microsoftu.

Nintendo zabodovalo chytrou reklamní kampaní. Wii se prosadilo mezi lidmi, které hraní her nezajímá. Uplatnilo se jak v domovech důchodců, tak při rehabilitacích pohybového aparátu. A to byl začátek konce. V tomto okamžiku početná skupina nehráčů začala rozhodovat o tom, jaké hry dnes hrajeme. O pět let později přichází Microsoft ze zmíněným Kinectem a Sony představuje řešení, které vesměs kopíruje původní Wii.

Virtuální mazlíčci a instantní emoce

"Neseď jen u toho počítače a běž se raději proběhnout ven." Kdo z hráčů někdy neslyšel podobnou větu. Dnes ji můžeme parafrázovat na: vypni už toho tygříka a běž něco dělat. Řeč je o virtuálních mazlíčcích. Prostřednictvím systému pohybového ovládání jim snadno udílíte příkazy, hladíte je, hrajete si s nimi.

Kinectimals

Rozumíme, že potvůrky s očima štěněte rozněžní především dívky a ženy. Ale není lepší pořídit si skutečného pejska? Ano, samozřejmě že je. Nedá se ale stiskem tlačítka vypnout když omrzí.

Nintendo 3DS: 3D bez 3D brýlí se zastaralým výkonem

Nintendo 3DSNový handheld od Nintenda zvládá prostorové 3D zobrazení bez nutnosti sledovat displej skrze speciální brýle. Ačkoliv název 3DS svádí k tomu, že jde o další evoluční kus v řadě (Lite, DSi, DSi XL), opak je pravdou. 3DS je zařízení s novým ovládacím prvkem a podstatně vyšším výkonem.

Bohužel, podstatně vyšší výkon se, podle ohlasů, zastavil někde na úrovni telefonu iPhone 3GS. Že nejde o grafiku ale o hry? Jděte do háje. S 3DS přijde vlna 3D her. A teď si představte, jak budou vypadat nové hry na 3DS za pár let, když už v době svého uvedení na trh přijde s výběhovým hardwarem.

Analogii s prvním DS, které také neoslnilo svým výkonem a stalo se úspěšné, bych neviděl. První DS byla revoluce v ovládání spojená především s 2D grafikou.

Sony pro jistotu v oblasti hraní na cesty nepředstavilo žádný nový hardware. Že by vyklízelo pozice Nintendu a Applu?

Nehry

S pohybovým řešením od Sony a Microsoftu se na trhu objeví mnoho titulů spadající do vše pojímající škatulky "pro příležitostné hráče". Připočítejte k tomu taneční nesmysly, fitness blbosti a party hry. Tahle noční můra jen tak neskončí.

Hry

Ufo: Enemy UnknownVelké hry klasického stylu pomalu vyklízejí pozice. Jistě, i dnes vyjde do roka několik vysoko rozpočtových her, jež si užijete od začátku do konce. Přesto se chce říci, že "dřív ty hry prostě byly lepší". Ale ony opravdu byly! Tohle není nostalgické skuhrání. Stačí se podívat na úspěch služby gog.com, která prodává staré hry.

U některých zjistíte, že se ve vašich vzpomínkách prezentují v barevnějších konturách, než jaké ve skutečnosti jsou. Na mnohých se podepsal zub času. Ale hodně z nich rozehrajete a baví vás takovým způsobem, jako jen velmi málo her z dnešní nabídky.

Autor:
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...