Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pohybový ovladač Move musí zaujmout i zkušené hráče. Jinak bude pouze epizodou

Novým systémům pohybového ovládání je předpovídána skvělá budoucnost. Vyhráno ovšem ještě nemají ani náhodou.

PlayStation Move

Když před několika lety vydala firma Nintendo svou konzoli Wii založenou na pohybovém ovládání, hovořila o revoluci v herním světě. Sice už víme, že se toho zase až tak moc nestalo, ale to nebrání konkurenčním držitelům formátů, společnostem Sony a Microsoft, tvrdit to samé i dnes, kdy na trh uvádějí svá řešení pohybového ovládání.

David CageAby ale skutečně došlo k zásadním změnám v celém herním průmyslu, nestačí mít pouze pohybové ovládání, jak ostatně ukázal příklad Nintenda. To navíc bylo, že první a nový způsob ovládání zkombinovalo s velmi levným hardwarem samotné konzole, a tak má v tuto chvíli již tak říkajíc vyděláno. Prohlášení o revoluci proto mohou v Nintendu oprášit vždy jen u příležitosti nějaké té významnější tiskové konference.

Naproti tomu konkurenti Sony i Microsoft vložili značné investice jak do vývoje svých aktuálních konzolí, tak i do nových pohybových ovladačů. Je tedy jejich prvořadým zájmem, aby se tyto investice vrátily, což se jim ale s největší pravděpodobností nepovede, pokud půjdou stejnou cestou jako Nintendo. Tedy cestou spíše jednodušších her s cílem oslovit co nejširší obec potenciálních zákazníků.

A tvrdí to i David Cage, šéf vývoje nedávné vynikající příběhové hry Heavy Rain, PlayStation Movejenž se rozpovídal konkrétně na téma ovladače Move od Sony. "Opravdu hodně záleží především na softwaru, protože hardware pracuje velmi dobře," nechal se slyšet v nedávném rozhovoru. Má ale značné pochybnosti: "Pokud by měl Move sloužit pouze příležitostným hráčům, pak v životě konzole nebude hrát velkou roli. Ale pokud by našel podporu u špičkových her, pak by to mohlo být zajímavé."

Cage se tak shoduje s kolegou Alainem Correm z Ubisoftu, jenž se již dříve nechal slyšet, že podle jeho názoru pohybové systémy Move a Kinect dlouhodobě neprodlouží životní cyklus konzole PlayStation 3, respektive Xboxu 360. Jejich uvedení na trh sice v krátkém horizontu zvýší zájem zákazníků, ale určitě nebudou důvodem, proč by firmy Sony a Microsoft v následujících pěti letech nevydaly konzole nové generace.

Podle Davida Cage tak je pro dlouhodobý úspěch technologie Move potřeba, aby oslovila i zkušené hráče, kteří se hrám věnují již delší dobu. Jako tvůrce Heavy Rainu je ostatně vcelku přirozeně zastáncem her pro dospělé publikum. A to všemožné kolekce party hříček pro příležitostné hráče rozhodně nejsou.

Heavy Rain - MadisonCo se týče Heavy Rainu, je v přípravě i nová verze, která bude podporovat pohybový ovladač Move. Cage do ní ale velmi realisticky žádná velká očekávání nevkládá. A to ani přesto, že vyjádřil potěšení nad tím, že v Sony měli zájem, aby hra nový ovladač podporovala.

Po jejím vydání ale předpokládá jen mírné zvýšení aktuálních prodejů. "Myslím, že dojde k jistému oživení prodejů, což je i důvod, proč nás v Sony o Move verzi požádali, ale prodá se toho miliarda kopií?" vznáší Cage lehce ironickou řečnickou otázku a hned si i odpovídá: "Nevím, ale myslím si, že lidé, kteří o hru měli zájem, si ji už pořídili."

  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...