Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Závody nebyly nikdy tak divoké. Vyzkoušeli jsme třetí Motorstorm

  16:45
Adrenalinové závody Motorstorm zčeřily herní vody již prvním dílem. Pořád se ale mají kam vyvíjet.

Motorstorm: Apocalypse

Když se na trhu zároveň s uvedením konzole PlayStation 3 objevily i akční závody Motorstorm, způsobily menší pozdvižení. A to nejen díky pohledné grafice na systému nové generace. Styl jízdy v terénu byl sám o sobě divoký, ale tempo hry přímo nutilo divočit pořád víc a víc. Oproti třetímu dílu to ale tehdy byla nedělní procházka v parku.

Motorstorm: ApocalypseTřetí Motorstorm, jenž v našich končinách bude mít podtitul Apocalypse, si za prostředí pro ukrutně divoké závodění vybral zemětřesením zdevastované město. To samo o sobě vypadá dost zle, ovšem zkázy ještě ani zdaleka není konec. A jako na potvoru se tektonická činnost musí hlásit ke slovu zrovna v průběhu závodů.

Díky tomu nemůžete být nikdy v klidu. Každou chvíli totiž hrozí, že se někde zvedne kus země, jinde že se pořádný kus zase propadne nebo že se začne bortit poblíž stojící budova. Na mysl se tak bere podobenství se známým heslem, že "nevíš dne ani hodiny". Alespoň tedy v počátcích.

Motorstorm: ApocalypseTo dělá hru velmi variabilní, ale zároveň i nevypočitatelnou. Změny terénu totiž mají za následek, že žádná dvě následující kola nejedete po stejné trati. Těžko z prvního hraní usuzovat, nakolik se budou tyto změny opakovat. Respektive takto: ony se opakovat určitě budou, ale otázkou zůstává, jak rychle bude možné ze naučit, že v této zatáčce vám tehdy a tehdy spadne na hlavu půlka domu, nebo přes kterou rampu neskákat, protože za ní má ve zvyku se otevírat propast.

V zásadě je to ale jedno, protože již v předchozích dílech nabízely tratě několik možných tras a naučit se je dokonale s ohledem na různé typy závodních strojů si žádalo značné úsilí a dobrou paměť. A teď si představte, že nyní bude v průběhu závodů ještě docházet i ke změnám tvaru terénu.

Ty jsou někdy opravdu zákeřné a mohou vám způsobit značné problémy, ale zároveň vám mohou být i ku prospěchu. Není sladšího pocitu, když to skupina pěti soupeřů postupně naboří do nově vzniklé překážky, zatímco vy kolem nich prosvištíte s prstem na boostu a ještě proskočíte tmavým mrakem prachu. A Motorstorm: Apocalypsenení většího pocitu zmaru, když vám vzápětí přistane něco na hlavě a všichni vás zase předjedou.

Některé katastrofy přicházejí naprosto znenadání a zdánlivě nemohou skončit ničím jiným než totální bouračkou. Zdání ale občas klame. Občas se totiž dá vylízat i z hodně ožehavých situací, protože se zde objevuje vlastně jediná opravdu výrazná novinka.

Ve chvíli nejtěžší se totiž na obrazovce objeví symbol tlačítka, po jehož stisknutí se ve hře na chvíli zpomalí čas, díky čemuž máte šanci vyjít z dané situace se ctí. Není to ale rozhodně žádná zívačka, protože interval zpomalení je dost krátký, a tak to bude chtít chvilku adaptace, než se tento element naučíte ovládat opravdu dobře.

Další novinky jsou poněkud méně výrazné, ovšem nikoliv bezvýznamné. Fanoušky série jistě potěší fakt, že jízda má opět o poznání vyšší tempo, čímž naplňuje již před druhým dílem deklarované heslo autorů. Ti tehdy říkali, že Motorstorm: Apocalypsejejich cílem je, aby "hra byla co nejbrutálnější". Neměli ovšem na mysli masakrování chodců, ale celkový dojem ze hry, v níž na nějaký odpočinek není čas ani pomyslet.

A když už jsme u té závodní brutality, tak nelze nezmínit, že úplně nejbrutálnější jsou stroje na velkých kolech, takzvané Monster Trucky. Víme, že jsme to tvrdili už u druhého dílu, ale to jsme ještě netušili, co přinese ten třetí. Pokud se tedy nacházíte poblíž Monster Trucku, a Monster Truck zároveň není vozidlo, které řídíte, pak byste měli mít jediný cíl: dostat se od tohoto obra co nejrychleji a co nejdál. Snad kromě náklaďáku totiž pod svými koly sešrotuje vše, co se mu pod ně připlete a i z klasického amerického terénního pick-upu dokáže udělat fašírku, aniž by si toho všiml.

Rozdíly mezi jednotlivými třídami vozů tak budou zase o něco větší než kdy předtím. Tentokrát to ovšem navíc bude umocněno nejen různými možnými trasami, ale nově především i zmíněnými změnami terénu.

Ne úplně dokonale na nás zatím zapůsobila fyzika. V předchozích dílech se Motorstorm: Apocalypsevozidla vždy poměrně věrně "kodrcala" po hrbolatém povrchu a občas je nějaký ten větší šutr dokázal pěkně vystřelit vzhůru. Nyní ovšem, zejména vzhledem k danému prostředí, se na trati povaluje více rozměrnějších překážek, což nedělá úplně dobrotu. Auta na nich totiž podivně nadskakují a upřímně řečeno jsme zatím vůbec nepochopili, zda je potřeba se přes ně naučit jezdit nebo se jim důsledně vyhýbat. Druhý případ by si ale v některých místech žádal až vysloveně profesorsky čistou jízdu.

Ani přesto ale není pochyb, že Motorstorm: Apocalypse bude opět velkým závodním hitem. Ocenit je potřeba především to, že autoři nepropadli pocitu falešného uspokojení a snaží se nadále tento vlastní koncept dále rozvíjet. A nutno říci, že se jim to zatím podle všeho stále daří.

  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...