Hra je výsledkem volného experimentu s herní náplní pro další titul, ke kterému došlo po dokončení Gears of War 3. "Lidé ve společnosti, kteří byli dostupní, se rozdělili do týmů a strávili týden vývojem prototypů," vysvětlil Sweeney původ Fornite pro server VentureBeat.
"Tímto způsobem jsme získali hromadu různých prototypů a návrhů s úžasnou pestrostí. Fortnite vzniklo z tohohle procesu," řekl Sweeney. Vývojář též brání animákové pojetí grafiky.
"I když to není tak zjevné jako u Gears of War 3, ta hra je technicky nabušená," tvrdí Sweeney. Šlo prý o volbu vizuálního stylu ale kvalita grafického zpracování by tím neměla nijak trpět.
Titul Fortnite má dvě herní fáze. Během dne hráči prozkoumávají a staví pevnost, v noci se pak titul mění na střílečku z pohledu třetí osoby, ve které uživatelé bojují s nemrtvými.
Zdroj: Shacknews.com