Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

God of War: Ascension je božský krvák i pro více hráčů

Los Angeles (Od zpravodaje Bonusweb.cz) - Oznámení hry pro více hráčů pro nový díl God of War vzbudilo mezi hráči silné vášně. Zbytečně. Můžeme totiž potvrdit, že pokud se celý multiplayer ponese ve stejném duchu jako hratelná ukázka předvedená na letošním ročníku výstavy E3 v Los Angeles, jsou všechny obavy liché.
God of War - Kratos

God of War - Kratos

Série God of War vypráví příběh hlavního hrdiny Krata, jenž řízením osudu v minulých dílech vyvraždil snad celý Olymp. A ačkoliv to dělal vždy maximálně brutálně, je to ve skutečnosti vlastně kladný hrdina, stojící sám proti všem. Proto mnohé zaskočilo oznámení, že v novém dílu s podtitulem Ascension bude i multiplayer.

Hodně se totiž diskutovalo o tom, že pokud se část peněz na vývoj hry použila pro tvorbu multiplayeru, utrpí tím hlavní příběhová část hry. Zda tomu tak opravdu bude, zatím nevíme. Ale že hra více hráčů ve výsledku bude velmi pravděpodobně stát za to, tím jsme si téměř jistí.

Hratelná ukázka nabídla souboj dvou týmů, značených jako Sparťané a Trójané. V relativně malé, ale docela členité aréně se mezi sebou jejich členové mydlili hlava nehlava, za což sbírali body. Kdo jich měl na konci více, vyhrál.

God of War: Ascension

Nuda? Ani ne. Díky možnostem boje i taktickým možnostem bojiště se z klání rozhodně nestala bezhlavá rubanice, přestože pohled nezúčastněného na obrazovky hráčů tomu masivně nasvědčoval.

Souboje se vyznačují vysokou dynamikou, kterou známe již z předchozích dílů God of War. Čepele tu sviští a krev cáká ve vysokém tempu, k čemuž přispívají i malé rozměry arény. K nějakému nepříteli to je totiž vždy kousek, takže jste hned v akci i po úmrtí a následném oživení na okraji bojiště.

Velkou roli zde hraje i komplexní bojový systém. Ten mimo základních úderů a bloků nabízí i speciální a silnější magické útoky či kontrování, což dohromady s trochou cviku dává bohaté možnosti pro atraktivní a zábavné bojové představení.

God of War: Ascension

Rozhoduje i taktika. Body jste vašemu týmu nezískávali pouze pobíjením nepřátel, ale například i zabíráním specifických bodů na mapě nebo otevíráním truhel. To může vést například k přístupu, kdy jeden z týmu bude obíhat tato místa, zatímco ostatní budou rubat protivníka.

K dispozici jsou i útoky na dálku, které platí na ty, kteří z boje rádi utíkají. Řetězem si nějakého takového zbabělce přitáhnete, a když na to pak navážete sérii úderů, pokud možno co nejvíce devastujících, je to radost nejen pro srdce hráče, ale i pro jeho oko.

Celé to totiž zároveň velmi dobře vypadá. Člověka by to až nutilo ke klasickým klišé o "maximálním ždímání výkonu konzole", ale to se v tom kvaltu posuzuje docela špatně. Zkrátka a dobře to "jen" vypadá hodně dobře. Na obrazovce se prakticky v jednom kuse něco děje, a díky slušným a častým efektům máte pocit, že jste součástí něčeho hodně povedeného.

God of War: Ascension

Specifickou událostí pak bylo zjevení speciálního kopí, jehož sebrání přineslo týmu tisíc bodů. Při nastavení limitu 5 tisíc bodů to bylo docela dost, ale na druhou stranu ne tolik, aby na to bylo možné spoléhat. Zkrátka tak akorát, aby to dokázalo zvrátit vcelku vyrovnanou bitvu.

Vítězný tým pak na závěr v působivé sekvenci zabil kyklopské monstrum Megalopse, jež se poblíž arény celou dobu vyskytovalo v roli "diváka" spoutaného v řetězech. A jak jinak pokořit takovou potvoru než zapíchnutím kopí do oka?

Ještě před vypuknutím všeobecného rubání si můžete pro svou postavu vybrat typ magie, brnění a zbraň. Těžko ovšem říci, nakolik to bude mít na hraní vliv. K posouzení by to chtělo strávit se hrou více času. Máme ale takové tušení, že tyto volby budou často spíše jen otázkou osobních preferencí hráčů, než že by měly nějak výrazně ovlivňovat rozložení sil v aréně.

God of War: Ascension

A upozornění na závěr: v multiplayeru by podle vývojářů neměl být k dispozici hlavní hrdina série Kratos. Tvůrci to vysvětlují tím, že nechtějí, aby v arénách pobíhali pouze různě barevní Kratové, a zároveň se jim nelíbí myšlenka, že by si v multiplayeru mohl Krata zvolit pouze jeden hráč.

Zároveň vyšlo najevo, že pro potřeby multiplayeru nebudou k dispozici ani žádné ženské postavy. Nutno však uznat, že by nám tam stejně asi moc neseděly. Na výběr tak bude z několika slavných řízků antické éry. Šmelcovat protivníky bude možné například v brnění Dia, Poseidona, Háda či Herkula.

Zároveň vyšla najevo i další, poměrně striktní omezení. Hra například nebude vůbec podporovat hraní na rozdělené obrazovce a k dispozici nebudou ani počítačem řízené postavy pro případ, že se k týmové hře sejde nedostatečný, respektive lichý počet hráčů.

God of War: Ascension

Ovšem i tak na nás multiplayer v God of War: Ascension zapůsobil velmi pozitivně. Má grády, rozumný design a nabízí atraktivní masakr společně s několika vítanými závany taktiky.

Z toho, co jsme měli možnost si na vlastní ovladače vyzkoušet, můžeme hru více hráčů doporučit i zapřísáhlým odpůrcům multiplayeru. A pokud jsme je nepřesvědčili, tak ho zkrátka nemusí hrát. Ascension samozřejmě přinese i klasickou příběhovou kampaň a multiplayer je jen jejím doplňkem pro soutěživé hráče.

Hra vychází v březnu příštího roku exkluzivně pro PlayStation 3.

  • Nejčtenější

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

V nové hře podle Pána prstenů se nebude bojovat, ale stavět Hobitín

Chystaná hra Tales of the Shire nás zavede do světa Pána prstenů, tentokrát však nebudeme bojovat...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky

I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...

Byli jsme příliš chudí, abychom měli konzoli, vzpomíná tvůrce herního hitu

Sexy akční hra Stellar Blade je zatím nejpříjemnějším překvapením letošního roku a o jejího...

ANKETA: Jaké je vaše nejoblíbenější videoherní auto?

Máte nějaké oblíbené videoherní vozítko či auto? Napište nám do diskuze pod článkem, které a proč.

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

BlizzCon 2024 nebude

Letošní ročník akce BlizzCon, na níž fanoušci oslavují hry studia Blizzard, tedy značky jako...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...