Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Sacred 3 má s předchůdci společného málo, je lineárnější a akčnější

Pokud si pod názvem Sacred 3 představujete další skvělou diablovku, musíme vás zklamat. Bude to mnohem víc lineární akční hra.

Máme-li být upřímní, nemá Sacred 3 se svými předchůdci společného více než jméno a herní svět Ancaria. Oficiálně sice jde stále o akční RPG (hru na hrdiny), ale hraje se zcela odlišně od prvního a druhého Sacred. Namísto objevování otevřeného světa se budeme pohybovat v jednotlivých úrovních a místo klikání myší budeme bušit do gamepadu.

Ze všeho nejvíce připomíná Sacred 3 letitý titul Baldurs Gate: Dark Alliance, a pokud by poněkud neprávem nenesl právě název Sacred, který je pro mnohé dosud synonymem jedné z nejlepších diablovek, nemusel by vzbuzovat vlastně žádné negativní emoce. Vypadá totiž jako velmi příjemná kooperativní akce, která zapadá do současné herní produkce.

Sacred 3

Sacred 3 se odehrává tisíc let po druhém dílu, ovšem na výchozí situaci se mnoho nemění. Zlo opět ohrožuje zemi a takzvané srdci Ancarie, což je ochranářský artefakt, povolává do zbraně hrdiny ze všech koutů říše, aby se postavili hordám pekelníků.

Titul se zcela jasně orientuje na kooperativní hraní. Hráči mohou libovolně naskakovat do rozehraných partií svých přátel a opět neomezeně odcházet, aniž by to pro ty zůstávající narušilo chod hry. Bok po boku takhle mohou bojovat až 4 hrdinové zároveň.

Na začátku je třeba si zvolit třídu a kulturu postavy, které předurčí strom schopností, po němž se hráči budou postupně šplhat. Na výběr budou staré známé třídy, které nesmí chybět v žádném RPG a pak kultury typické pro Arcanii.

Sacred 3

Prezentace Sacred 3 ukázala, že jednotlivé úrovně jsou skutečně přímočaré, prakticky bez možnosti kamkoliv odbočit. Pro milovníky otevřených světů v předchůdcích to bude těžká rána. Na druhou stranu tvůrci slibují mnohem poutavější příběh, který si ale vzhledem k počátečnímu otřepanému klišé těžko představovat. Hru bude možné absolvovat hned několikrát do kola, vždy na vyšší stupeň obtížnosti.

Zatímco ten první je podle všeho skutečně jednoduchý a prakticky stačí bezhlavě útočit a občas použít nějakou tu speciální schopnost, na vyšší obtížnosti už bude třeba skládat efektivnější komba, pokud možno ve spolupráci s parťáky. Mnoho monster bude mít rovněž speciální schopnosti a navíc budou specifické v tom, že na ně některé útoky či zbraně nebudou platit.

Sacred 3

Do každé úrovně je možné jít pouze s omezeným počtem aktivních schopností, které si z postupně rozšiřované nabídky vyberete vždy na začátku. Zároveň budete moci zvolit jednu schopnost specifickou pro danou úroveň, která by vám měla v určitém úseku velmi pomoct.

Také vybavení hrdiny budete volit na začátku úrovně a na sbírání předmětů v průběhu hraní můžete víceméně zapomenout. To je škoda, protože právě předměty a jejich statistiky jsou hnacím motorem akčních her na hrdiny. V Sacred 3 evidentně zvítězila snaha zachovat maximální jednoduchost a dynamiku hry.

Sacred 3

Nezbývá než doufat, že se Sacred 3 povede co nejlépe v rámci nastavených možností. Ač se to nezdá, podobných, kvalitně provedených her je stále málo, a přestože Sacred 3 nemá ambice stát se velkým hitem, rozhodně to může být příjemný titul.

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...