Odhalil to ředitel vývoje Konrad Tomaszkiewicz. Podle jeho názoru se vývojáři od Skyrimu mohou učit o vývoji hry s otevřeným světem. Zejména v návrhu světa s ohromujícími scenériemi a působivou atmosférou.
"Pokud přemýšlím nad ponaučením ze Skyrimu, je to potřeba neustále přemýšlet nad pohlcením hrou," řekl Tomaszkiewicz ve video rozhovoru pro GameInformer.
"Nemůžete odhalit, že máte obecná řešení a nevýrazný obsah ve hře... a ve Skyrimu to tak bylo. Stejný úkol jste mohli udělat několikrát a nehráčská postava o předchozím splnění nikdy nevěděla," vysvětluje ředitel vývoje.
Klíčem k pohroužení do hry jsou prý reakce na veškeré hráčské akce. Tomaszkiewicz tvrdí, že v Zaklínači 3 hráči uvidí vliv každé volby na herní svět. Postavy si o jejich činech budou povídat a reagovat budou souhlasně či odmítavě.
Vývojáři tedy chtějí zkombinovat otevřený svět ve stylu Skyrim s vlastním důrazem kladeným na následky hráčských voleb. Tomaszkiewicz doufá, že výsledkem pak bude perfektní hra na hrdiny.
Zaklínač 3 má nabídnout otevřený herní svět rozlehlejší než v titulu Skyrim. Vývojáři též slibují absenci načítacích obrazovek, propracovanou umělou inteligenci i výrobu vlastní výbavy (čtěte více). Hra by měla vyjít v příštím roce, a to s grafikou nové generace. Konkrétní platformy však vývojáři zatím nezmiňují.