Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

RECENZE: Herní Rychle a Zběsile je jako dostat pravý hák od Vina Diesela

Fast & Furious: Showdown je rychlá, zběsilá a opravdu nepovedená hra na motivy filmu, který právě běží v kinech.
30

Fast & Furious: Showdown

Platforma: Xbox360
Výrobce: Firebrand Games

  • Slušný soundtrack
  • Zastaralá grafika
  • Přihlouplé chování počítačem ovládaných postav kazí hru
  • Frustrující náplň misí

Herní karta
Fast & Furious: Showdown

Fast & Furious: Showdown

Fast & Furious: Showdown jsou dynamické závody, okořeněné o výraznou akční složku. Jenže ani jedno nefunguje.

Děj rozvíjí události z šestého filmového dílu, ale některé úrovně se odehrávají mezi pětkou a šestkou a jiné se vracejí ještě do hlubší minulosti. Pokud si tedy dobře nevybavujete, co se odehrávalo v průběhu celé filmové série, může vás příběh docela slušně zmást. Kromě toho se neobjevují ani některé známé postavy, což je škoda.

Fast & Furious: Showdown

Hra je rozdělena do několika sekcí, kdy se každá odehrává na jiném místě, od Ruska až po Jižní Ameriku. V každé z lokací na vás čeká několik misí. Některé v podobě klasických závodů ve stylu "dojeď první", jindy unikáte před protivníky, kteří po vás pálí hlava nehlava, strháváte vysílací věže nebo kradete kamion.

Projektu nemůžeme upřít variabilitu. Jenže málokterý úkol je zábavný. Popravdě řečeno, většina z nich je v lepším případě nezáživná, v tom horším až frustrující.

Nic pro nervózní typy

Například standardní závodní mise jsou o nervy. Nehraje se tu na žádnou druhou či třetí pozici, musíte být prostě první a hotovo. A ono to není vůbec jednoduché. Budete soupeřit se sedmi rivaly. Někteří z nich vás neohrozí, není totiž výjimečné, že neustále bourají a to klidně i na rovince.

Budoucnost filmové série

V současné chvíli v kinech řádí šestý díl, který se mimochodem chlubí nejvýdělečnějším premiérovým víkendem z celé série. Současně je to poslední díl, který režíroval Justin Lin. Ten se rozhodl, že sedmičku už natočit nechce (hlavně z důvodu krátkého časového rozestupu mezi šestkou a sedmičkou), a tak si filmové studio Universal našlo náhradu v podobě Jamese Wana. Ten se dosud soustředil hlavně na horory, stojí za filmy jako Saw nebo Insidious. Jsme zvědaví, jak se mu povede v akčním žánru.

Z filmu Rychle a zběsile 6

Pár závodníků je ovšem extrémně šikovných a předjet je, to je úkol skoro nadlidský. Sebeostřejší zatáčky vybírají bez mrknutí oka, protijedoucím autům se vyhýbají s neuvěřitelnou lehkostí a navíc jsou rychlí jako blesk.

Fast & Furious: Showdown

Často je hodně náročné dostat se jim na kobylku a bude to chtít několik opakování. U konkurenčních titulů je v takových případech většinou možné změnit obtížnost nebo zkusit jiný automobil. Ale ve Fast & Furious ne, to byste chtěli moc.

Obtížnost si nelze vybrat, je pevně daná. Zvolit si jiné vozidlo je možné jen u některých misí a u závodních to často nejde. Sice vás hra upozorňuje, že si situaci ulehčíte použitím některého z vylepšení , ale to také platí jen pro nějaké úrovně. A většina vylepšení stejně situaci příliš neovlivní.

Umělá inteligence se zrovna nepřetrhne

Zkažené nejsou jen závodní mise, ale i jiné, většinou založené na kooperaci. Pokud nemáte po ruce živého spoluhráče, druhé postavy se ujme umělá inteligence. Ta například řídí a vy střílíte (role si můžete kdykoliv prohodit použitím jediného tlačítka), ale ať už dělá umělá inteligence cokoliv, tak se jí zrovna nedaří.

Fast & Furious: Showdown

Příklad: v jedné úrovni první člen týmu řídí automobil, který za sebou táhne další vozidlo, z něhož druhý člen střílí. Pokud se rozhodnete, že vy budete pálit po dotírajících nepřátelích, tak počítejte s tím, že umělá inteligence bude neustále do něčeho bourat, občas se dokonce zastaví úplně a dříve nebo později vám díky tomu dojde zdraví a vy si to dáte znovu.

Dobře, tak co kdybyste usedli za volant a nechali střílet umělou inteligenci? Zkusit to můžete, ale nepomůžete si. Za moment se objeví upozornění, že váš partner byl zabit a čeká vás opakování mise.

Není to vůbec výjimečné. Mnohokrát jsme museli opakovat úrovně, protože nám umělá inteligence nejen nepomohla, ale dokonce spíš uškodila. Navíc ve spoustě úrovní se hra průběžně neukládá, takže je nutné opakovat je celé.

Vylepšování aut pro nenáročné

Za své počínání získáváte zkušeností body a automaticky se vám zvyšuje úroveň. Taktéž se zpřístupňují různá vylepšení pro vaše vozidla. Některá ovlivňují jejich vlastnosti, jiná vzhled. Ale nečekejte, že si auta pořádně vyšperkujete. Možnosti jsou velmi omezené a vliv na hru minimální.

Mimochodem, technické zpracování je tak nepovedené, že na moment zapomenete na nezáživnou herní stránku.

Ovládání se dá popsat jako tuhé a necitlivé. A u závodních her je to docela problém. Situaci nezachraňuje ani hudba. Připraveno je docela slušné množství kousků, ale nejsou příliš známé a navíc hrají stále dokola. To si uvědomíte, až budete opakovat některé z misí. Na jejich začátku vždy začne hrát stejná skladba.

Obrázek o tom, jaké je grafické zpracování, si uděláte při pohledu na okolní obrázky. Ne, nemáte rozbitý monitor. A ne, není to titull z roku 2002. Takhle Fast & Furious opravdu vypadá. Podobné vizuály bychom u hry z roku 2013, která se prodává za ne zrovna lidovou cenu, rozhodně nečekali.

Třešinkou na dortu pak je, že animace na začátku misí se nedají přeskakovat, což je při nutnosti neustále je opakovat hodně otravné.

Fast & Furious: Showdown je typickou ukázkou toho, jak by hry inspirované filmovou předlohou neměly vypadat. Je to technicky nezvládnutý a herně nepovedený projekt. Tvůrci zřejmě čekali, že je jedno, jaký titul ve skutečnosti je, hlavně, že je na obalu nápis Fast & Furious. Ale jen známé jméno nestačí, to by si tvůrci měli pamatovat.

Hra je dostupná pro Xbox 360, PS3, Wii U i PC.

Autor:

Hodnocení hry

Redakce

30 %

Čtenáři

14 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 337 čtenářů

Témata: Wii U
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...