Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Titanfall: tvůrci Call of Duty chtějí posunout hranice on-line akcí

Původní tvůrci komerčně velmi úspěšné válečné série Call of Duty chtějí hernímu průmyslu znovu dokázat, že jsou to oni, kdo určuje trendy.

Dost bylo Call of Duty a Battlefieldu, řekli si ve vývojářském studiu Respawn Entertainment. Nová generace konzolí si žádá moderní tituly. A tak vzniká Titanfall, který kromě jiného zodpoví jednu ze zásadních otázek, na které hráči touží znát odpověď: jsou silnější vojáci, nebo bojoví roboti?

David proti Goliášovi

Na první pohled je tak Titanfall novodobou obdobou boje Davida proti Goliášovi. Na výběr jsou logicky dvě frakce. V jedné bojují vojáci, kteří mohou naskočit do Titánů. To jsou obřích roboti, které mohou vojáci v boji přímo ovládat, takzvaní mechové. V druhé frakci jsou také vojáci, kterým však musí stačit, že jsou po zuby ozbrojení.

Pokud si pod pojmem mech představíte těžkopádné a komplexní kolosy z MechWarriora, Titanfall vás poučí o tom, že i v tomto směru nastal technologický pokrok.

Zdejší mechové jsou rychlí, mrštní a ovládají i nějaké ty úhybné manévry. Podle autorů se mají ovládat dokonce s takovou lehkostí, že skoro nepoznáte, že nejste na vlastních, ale sedíte v útrobách ocelového kolosu. Teď je otázkou, zda je to dobře. To však naznačí až první hratelné verze.

Pokud byste náhodou neměli náladu ovládat Titána přímo, můžete z něj i vystoupit a nechat umělou inteligenci, aby se s protivníky vypořádávala sama. Ale pak ve větší míře hrozí, že o Titána přijdete.

Titanfall

Mají obyčejní vojáci vůbec šanci na úspěch? Mají a ne malou. Díky speciálním vlastnostem se z nich totiž stávají div ne superhrdinové. Zvládají běhat po zdech i skákat s vícečetnými, na sebe navazujícími odrazy. I relativně mrštným Titánům tak snadno zamotají hlavu.

Ale tím bitvu ještě nikdo nevyhrál, a proto jsou zapotřebí speciální zbraně doplňující klasické pistole a samopaly. K dispozici bude například raketomet určený přímo k likvidaci Titánů.

Z deště pod okap

Jason West a Vince Zampella se proslavili jako zakladatelé studia Infinity Ward, které má na svědomí série Call of Duty a Modern Warfare. Oba pánové se však v roce 2010 přesvědčili, že nebylo úplně rozumné firmu prodávat vydavatelskému gigantu Activision Blizzard. West se Zampellou ve studiu stále chtěli prosazovat své vize, za což je Activision nemilosrdně vyhodil. Faktem je, že do jejich nového studia je následovala padesátka zaměstnanců Infinity Ward. S Respawn Entertainment se následně uchýlili pod křídla vydavatele Electronic Arts, který také není zrovna pověstný úctou k vývojářské kreativitě.

Pakliže nebudete mít v ruce zrovna podobně silný kalibr, budete se muset spolehnout na vlastní šikovnost a pokusit se na Titána vyskákat, případně seskočit z některé z vyšších budov. Jakmile budete u jeho hlavy, můžete mu rozstřílet "mozek".

Asymetrické rozložení sil je výzva pro hráče i vývojáře

Je jasné, že se autoři musí popasovat s asymetrickým rozložením sil a vyřešit například hypotetickou situaci, kdy budou všichni hráči chtít hrát s Titány, nebo naopak proti nim. Už nyní se například chystá omezení počtu těchto mechů na mapě. Ne každý příslušník týmu s Titány bude mít k dispozici vlastního.

Abychom se na velkých bojištích necítili osamoceni, budou zde také vojáci řízení umělou inteligencí, kteří navíc budou neustále posilováni dalšími výsadky. Standardně se s nimi budete muset vypořádat palebnou silou, ale ještě lepší alternativou je využít takzvaný "Data Knife", který nepřátele nahackuje a donutí je bojovat za vás.

Titanfall

O příběhu Titanfall je známo jen tolik, že se odehrává na jakési okrajové planetě, kterou by ráda vytěžila jakási obří korporace. To se pochopitelně nelíbí místním, kteří se staví na odpor. Pravda, nezní to zrovna originálně, ale autoři slibují atmosféru ve stylu filmů Blade Runner či District 9.

A co víc, chtějí zážitek z on-line bojů natolik zintenzivnit, že by měl místy připomínat klasické příběhové hry s emočně vypjatými momenty. Vzhledem k tomu, že se nechystá žádná příběhová kampaň, to zatím zní jen jako marketingová fráze. Na druhou stranu, kdy jindy posouvat hranice žánru, když ne s novou generací konzolí.

Half-life 2 pod kapotou

Velkým překvapením je, že Titanfall běží na Source enginu, který byl použit již v Half-Life 2 před deseti lety. Autoři se však dušují, že je modifikovaný k nepoznání. A záběry z hraní to naštěstí potvrzují.

Titanfall má vyjít pro PC a Xbox One, přičemž externí studio připravuje také (pravděpodobně osekanou) verzi pro Xbox 360. Jak na počítači, tak na nové konzoli od Microsoftu se má Titanfall spoléhat na velké množství cloudových funkcí.

Budoucí majitelé Playstation 4 mají zatím smůlu. Respawn Entertainment tento krok obhajuje velkou porcí práce, která ho donutila věnovat se pouze jedné konzoli. Pravděpodobnější je ovšem vysvětlení, že si Microsoft formou tučného šeku zajistil exkluzivitu. Ta je podle spekulací pouze jednoletá, poté by se tedy mohli dočkat i majitelé PS4.

Autor:
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Předplatitelé PS Plus dostanou v květnu fotbal i kyberpunkovou akci

Nabídka pro předplatitele služby PS Plus je tento měsíc mimořádně pestrá. Hlavním tahákem je...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene
Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...