Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

PRVNÍ DOJMY: Zaklínač 3 je vizuální hostina s důrazem na volby hráče

  18:17
Los Angeles (Od zpravodaje Bonusweb.cz) - Pokud se vývojářům Zaklínače 3 podaří splnit sliby, může to být výjimečná hra na hrdiny. Papírové specifikace jsou více než lákavé. Autoři slibují otevřený svět větší než v titulu Skyrim. Zároveň však chtějí nabídnout pohlcující příběh a více než sto hodin herní doby jen s vedlejšími úkoly.

Na herním veletrhu E3 v Los Angeles bylo možné spatřit první souvislou ukázku hry a titul působil nadějně. Všechny sliby však na základě této ukázky posoudit možné není. Byla totiž hraná jedním z vývojářů a představovala pouze některé aspekty hry.

Hlavní hrdina Geralt z Rivie v úvodu cválá rozlehlým prostředím na koni. Grafika je výtečná, ale některé prvky se v krajině citelně opakují. Někdy tak lze například rozpoznat, že poblíž sebe stojí identické stromy, které vývojáři jen jinak natočili.

The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt

Jindy je část prostředí sestavená z opakujících se keříků a luční vegetace. Vizuální stránka i přesto vtáhne a při plánované rozloze prostředí to lze prominout. Náročnost úkolu ostatně naznačili sami vývojáři. Na můj dotaz, zdali jsou přístupné všechny viditelné části světa, reagovali slovy: "Bohužel ano."

Viditelnost je tu přitom úctyhodná a v dálce mnohdy můžete spatřit například hrady či rozličné vrcholky hor.

Počasí již není jen kulisa

Herní svět je inspirovaný skandinávskou a keltskou mytologií a pro prezentaci bylo významné, jaký dopad na něj má počasí.

Zrychlení času naznačilo, že vývojáři dbají na grafické vyznění jednotlivých fází dne i venkovních podmínek. Spatřit tak bylo možné výtečně zpracovaný den s azurově modrým nebem, zamračený podvečer, noc jen s několika obláčky i nevlídný deštivý den.

The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt

Denní cyklus i proměnlivé počasí však v Zaklínači 3 nejsou jen vizuálním oživením. Dopad mají například i na aktivity, kterými tráví čas obyvatelé jednotlivých částí světa. Za deštivých dnů vesničané raději popíjejí v hospodách, za parného počasí pak mohou klábosit na ulicích, obchodovat, či pracovat.

Počasí ovlivňuje i souboje. Na řadu monster totiž lze narazit jen za specifických podmínek, či jsou v určitém počasí silnější. Někteří protivníci jsou například noční tvorové a porazit třeba vlkodlaka za úplňku je pořádná výzva.

Je třeba vědět, jak na jednotlivé protivníky

V prezentaci bylo možné spatřit souboj s lesním monstrem, které mělo ruce z větví a na hlavě paroží. Protivník vládl lesu, a prostředí tak používal ve svůj prospěch. Hlavní postavě například na moment zablokovaly cestu kořeny nebo si monstrum na pomoc přivolávalo vlky. Oslabit ho však šlo rozbitím dřevěných totemů, ze kterých čerpal sílu.

Zajímavosti

  • Vývojáři se snaží citelně vylepšit animace obličeje. Výrazy postav však stále připomínají spíše gumové panáky.
  • Herní svět je rozlehlý a procestovat ho celý je časově náročné. Mezi objevenými částmi mapy se tak lze přesouvat okamžitě.
  • Ve hře nejsou žádní bossové, narazit však lze na silnější monstra.
  • Veškeré krajinné prvky jsou dostupné. Mají hráče motivovat k prozkoumávání světa.
  • Ačkoliv hra nabízí otevřený svět, zahrnuje krátké filmové scény. Například při nástupu silného monstra "na scénu".

Jiným nepřítelem byla rohatá bestie, která speciální schopností dokázala omezit zorné pole hráče. Prostředí zčernalo, a hlavní hrdina tak viděl jen sotva na několik kroků.

The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt

Řada monster tak zjevně bude disponovat speciálními schopnostmi, a vývojáři proto do hry zabudovali encyklopedii protivníků. V té se lze například dočíst o jejich dovednostech i podmínkách, ve kterých se vyskytují. Jednotlivá monstra také vydávají specifické zvuky, podle nichž je lze rozpoznat.

Na vašich volbách záleží

Vývojáři rovněž slibují, že jednotlivá rozhodnutí budou mít na hru vliv. Ilustrovali to na příběhu vesničanů, jejichž zástupce zaklínače požádal o zabití monstra. Prezentující se ve hře rozhodl vesničanům pomoci.

Po menším pátrání pak odhalil, že je monstrum možné zlikvidovat teprve po popravení vesničana, se kterým je propojeno. A tím byla shodou okolností přítelkyně muže, který Geralta požádal o pomoc. Vesničan se rozhodl přítelkyni skutečně obětovat, a zaklínač se tak monstrum vydal popravit.

Po návratu obyvatelům opět nabídl své služby, komunikativní vesničan ho však vyhostil. A následovalo video, které přiblížilo osud vesnice. Tu během tří měsíců vyrabovala skupina kočovníků. Vesničan přitom Geralta vyhnal, aby se na místě stal vůdcem.

Podle vývojářů však takové video zpravidla bude následovat až po několika hodinách hraní, kdy se hlavní postava do nějakého prostředí vrátí.

Hra tedy zatím vypadá nadějně. Graficky je opět atraktivní, měla by nabízet hráčské volby i silnou dějovou linku a to v kombinaci s otevřeným prostředím. Boje v prezentaci působily vskutku plynule a další informace v budoucnu odhalíme v podobě rozhovoru s kreativním ředitelem vývoje.

Autor:
Témata: E3 2013, Zaklínač
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Vydělali balík na Angry Birds, začátky měli krušné. Poznáte tyto hry?

Ještě před tím, než zbohatlo na sérii her Angry Birds, vyrábělo finské studio Rovio celou řadu...

Allgemein öffentliches Krankenhaus Spittal/Drau
Ärztin/Arzt für Innere Medizin

Allgemein öffentliches Krankenhaus Spittal/Drau

nabízený plat: 172 000 - 273 000 Kč

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...