Hra by tedy měla nabídnout více než jen variaci Dead Island ve středověku. Ostatně inspiruje se v klasikách jako Diablo, Heretic a Hexen. Právě tato trojice her vývojáře značně ovlivnila a čerpali z ní i v minulosti. Hellraid je tedy středověké fantasy s moderním zpracováním.
Využívá však svěžích technologií, které umožňují brutálnější pojetí hry. Mečem tak například nepříteli useknete hlavu. Významné je náhodné umisťování objektů i nepřátel, díky kterému půjde hru procházet opakovaně.
Vývojáři také slibují možnost pokračovat v hraní i po splnění všech úkolů. Postava si totiž může nechat vygenerovat nové rozložení herních prvků a získávat další zkušenosti i výbavu.
Hellraid nabídne on-line kooperaci, která pro hru bude významná. A také rozšíří rozvoj postav, které společně s nabytými úrovněmi získají nové aktivní i pasivní dovednosti. Systém pro náhodné generování bude hráčům vytvářet i soutěživé výzvy. A podle vývojářů tak lidé budou spolupracovat i soupeřit zároveň.
Hra zahrnuje celkem čtyři povolání, každé s unikátními schopnostmi. Na výběr budou na blízko bojující válečník, tradiční kouzelník, zloděj s útokem na dálku a paladin. Poslední jmenovaný disponuje léčením a nadstandardní výdrží.
Vývojáři se dušují, že postavu bude možné plnohodnotně rozvíjet ve stylu tradičních her na hrdiny a že každé povolání nabídne značně odlišnou herní dynamiku.
Vydání je plánováno pro PC, PlayStation 3 a Xbox 360. Autoři však nevylučují ani vznik verzí pro příští generaci konzolí. O datu vydání nicméně zatím mlčí.