"V prvním roce šlo o vytvoření týmu, rešerši, ale i o tvorbu nové značky," řekl Désilets na konferenci GamesLab. V předprodukční fázi se prý všechno soustředilo na tvorbu herních principů. Cílem byly solidní mechaniky, nejen významná inspirace historií.
"Pokoušeli jsme se vytvořit něco nezvyklého. Opět posunout hranice," tvrdí Désilets. Titul se prý odehrával v Amsterdamu v roce 1666, kdy byl Rembrandt stále naživu. "Vzal jsem jeho proslulý obraz Meditující filosof a vložil ho do hry. Na to jsem tedy více či méně odkazoval."
"Měl to být nový Assassin's Creed," prohlásil Désilets. Osud projektu je však v současné době nejasný. 1666 totiž původně vznikalo pro vydavatelství THQ.
Désilets v roce 2010 opustil Ubisoft, aby pomohl založit studio THQ Montreal, kde nový projekt vznikal. Vydavatelství THQ však loni v prosinci zkrachovalo a značku odkoupil Ubisoft.
Désilets se tak oklikou vrátil ke svému původnímu zaměstnavateli, se kterým již měl komplikované vztahy. Do THQ Montreal totiž přilákal některé bývalé zaměstnance Ubisoftu a přechodu vývojářů musel zabránit až soudní příkaz. Po několika měsících prací na 1666 pod křídly Ubisoftu pak došlo k pozastavení vývoje.
Podle Ubisoftu se firmě nepodařilo sjednotit vizi s Désiletsem, a vývojář tak společnost opustil. Désilets však tvrdí, že ho Ubisoft propustil. A o práva na vývoj 1666 prý hodlá bojovat.