Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rozhovor s autorem počítačového Zaklínače: Sapkowski hry nemá rád

Pracovat devět let na jedné úspěšné sérii má i své stinné stránky. O tom jsme na veletrhu E3 hovořili s Konradem Tomaszkiewiczem, který vede vývoj Zaklínače 3. Rozhovor probíhal v podvečer a z Konrada už byla cítit únava. Přesto však dokázal odpovídat velmi věcně.

Ilustrační obrázek k titulu Zaklínač 3

Na sérii Zaklínač někteří z vás pracují téměř deset let. Jak se po takové době bráníte vyhoření?
Většina z nás jsou hráči tradičních her na hrdiny, těch hraných s papírem a tužkou. A jsme fanoušci knih od Sapkowského. Já v téhle firmě pracuji devět let a ta hra je jako moje dítě. Je pravdou, že je po nějakém čase obtížné přemýšlet nad tím, co by Geralt udělal, nebo řekl. Musí to být totiž v duchu knih. A tohle je poslední část trilogie, nejdůležitější hra série. Uzavřeme Geraltův příběh, vysvětlíme, co se stalo před knihami a prvním dílem hry. A rozhodně se dozvíte, kdo, nebo co je Divoký hon.

Pro mě osobně je to dokončení práce, kterou jsem začal před devíti lety. Jsem na tu práci velmi hrdý, ale po tomhle dílu budu potřebovat trochu čerstvého vzduchu a práci na něčem odlišném. Po devíti letech je vcelku náročné dělat stále to samé.

Když vytváříte věci, které v knihách nebyly, spolupracujete se Sapkowským? Nebo jen hledáte inspiraci v knihách?
S Andrzejem Sapkowským jsme v poměrně úzkém kontaktu, ale není fanouškem počítačových her. Pro první dva díly pomohl s názvy postav a oblastí, ale na ději nepracoval. Ten vzniká v týmu našich skvělých návrhářů. Jsou velikými fanoušky Sapkowského tvorby a vše se pokoušejí vytvářet v duchu jeho knih.

Takže v zásadě čtete ty knihy pořád dokola?
Ano, někteří z nás to dělají.

Konrad Tomaszkiewicz, který vývoj Zaklínače 3 vede.

Mohl byste přiblížit, kde po tolika letech s jednou sérií hledáte novou inspiraci?
Určitý základ jsme vytvořili v prvním dílu a rozvinuli se Zaklínačem 2. Teď tedy musíme kontrolovat dějovou osu, která není ukončená a musíme pro titul vytvořit pořádné zakončení. Musí to být velkolepé a emocionální. A musí nás to odlišovat od jiných her. Prostě se všichni scházíme a provádíme brainstorming, při kterém vznikají nové nápady. Vytváření dostatečně dobrého příběhu, který splní naše nároky, je docela zdlouhavý proces. Ale máme geniální návrháře a scénáristy.

V ukázce jsem viděl rozlehlá panoramata plná hor a hradů. Je to všechno pro hráče dostupné, nebo jsou to jen kulisy?
Bohužel ano. Je těžké to realizovat. Ale máme nápady, jak na to.

Jak vyvažujete mezi příběhem a hráčskými možnostmi? Současné herní trendy někdy až příliš připomínají film, který pasivně sledujete.
Musíme vytvořit hru ve stejném duchu jako Zaklínač 2. Toho docílíme umístěním určitého počtu úkolů do jedné oblasti. A pak tu máte příběh, který vás vtáhne a po dokončení (jeho části v dané oblasti, pozn. red.) se přesunete do dalších míst. Můžete to dělat instantním cestováním, ale pokud se rozhodnete vydat po svých, vždy na cestě spatříte nějaké zajímavé body. To jsou místa, kde můžete plnit postranní úkoly, objevíte tam nepřátele a narazíte na náhodné události.

Pro Zaklínače 2 jste nedávno zveřejnili vývojářské nástroje. Bude i třetí díl podporovat modifikace?
Rozhodně, nástroje jsme vydali během vývoje Zaklínače 3. Editor pro něj opravdu vylepšujeme a doufáme, že ho vydáme ve stejné době jako hru samotnou. A autory modifikací hodně podporujeme.

A sledujete tu komunitu? Hledáte v modifikacích například inspiraci pro třetí díl?
To se pokoušíme nedělat, bylo by to jako krádež. Ale pokud vidíme opravdu nadané lidi se skvělými nápady, snažíme se je do společnosti přilákat. V životě byste měl dělat to, co milujete.

Takže je to i způsob náboru?
Jo, rozhodně. To rozhodně je.

Autor:
Témata: Zaklínač
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky

I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

80 %

RECENZE: Endless Ocean Luminous je chytlavá podmořská meditace

V Endless Ocean Luminous se stanete potápěčem, na jehož bedrech leží záchrana jednoho velmi...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Muž má recept na dlouhověkost, v jednašedesáti je ve skvělé formě

Dave Pascoe chce dokázat světu, že i v důchodu můžete vypadat jako za mlada a také se tak cítit. Stačí dodržovat pár...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Jsou nebezpeční či přešlechtění. Evropa zakazuje chov oblíbených psích plemen

Premium Máte doma jezevčíka? Francouzského buldočka? A co třeba pitbulla, rotvajlera nebo nějakého velkého ovčáckého psa? Tak...