RECENZE: Killzone: Mercenary je povinnost a živá voda pro PS Vita
Killzone: Mercenary
Platforma: PS Vita
Výrobce:
Guerrilla
- parádní grafika a prezentace příběhu
- propojení off-line a on-line režimu
- vydrží dlouho
- dobrý pocit ze hry
- multiplayer
- chybí silnější moment
- příběhová klišé
- průměrná inteligence nepřátel
Killzone: Mercenary není revoluční hra, ale v těch důležitých směrech vyladěná střílečka s několika dobrými nápady. A hlavně: hraje se zatraceně dobře.
Pokud o PlayStation exkluzivní sérii Killzone nic nevíte, nevadí. Hra se na populární sci-fi svět dívá z jiného úhlu pohledu. Z očí žoldáka, který plní rozkazy toho, kdo mu platí. Dějově se Killzone: Mercenary odehrává po událostech prvního dílu, a na své si tak přijdou i fandové původní trilogie.
Jakkoliv skvěle vizuálně vyprávěný příběh však není tím, z čeho Killzone těží. Je plný klišé a nepřekvapivých zvratů, v podstatě i bez silných momentů, přesto s působivě vykresleným herním světem.
Příběhové mise jsou rozkouskované do mnoha malých v částí, v nichž plníte zadané úkoly. Pokud selžete, přijdete o trochu herních peněz a zkoušíte to znova. Herní návrh balancuje mezi pohybem v koridoru a otevřeným prostorem. Palec nahoru si autoři odnášejí za vyladěné ovládání a jádro hry, tedy zábavné přestřelky.
Z umělé inteligence nepřátel je cítit, že se nechovají úplně roboticky, s přehledem se pohybují po scéně a schovávají za překážky. Přesto se pro lidský mozek chovají nepochopitelně. Neberou v potaz ostatní kolegy ve zbrani. Občas se k vám otočí zády, protože o vás "neví", nebo nereagují na masakr kolegů, protože nejsou v reakční vzdálenosti.
Přesto právě vymýšlení toho, jak zlikvidujete přesilu, patří k vrcholům hry. Řeč je samozřejmě o zbraních a do jisté míry i o způsobu boje. Můžete se vydat cestou tichošlápka, který obezřetně likviduje stráže, odstřelovače, či klasického Ramba. Ne vždy je to samozřejmě možné, výhodnější bývá přizpůsobit se prostředí dané mise.
Peníze získáváte prakticky za všechno, zejména tedy za likvidaci nepřátel. Velká paráda ovšem je, že hra nenásilně propojuje příběhové mise i hru ve více lidech. Nezáleží, v kterém módu hrajete, peníze jsou společné pro oba režimy.
S tím souvisí i elegantní přezbrojování. Zbraně nesbíráte po padlých nepřátelích, ale aktivujete u terminálů, porůznu roztroušených ve hře. Primární zbraň, sekundární, brnění a granát jsou klasiky.
Potřebnou hloubku hra získává se systémem van-guard, což jsou speciální předměty různých schopností. Tyto systémy poskytnou například naváděné rakety, kamufláž, letecký útok, štít a další. Přezbrojení na již koupenou zbraň stojí drobný poplatek.
Killzone: Mercenary se může opět opřít o vydařenou síťovou hru. K dispozici jsou tři módy: všichni proti všem, dva týmy proti sobě a týmové plnění úkolů. Hra se po vydání potýkala s technickými problémy v rámci on-line soupeření, nicméně více než 1GB záplata pomohla.
Problémů jsem se zbavil následovně: hru vždy před hraním ve více lidech úplně zavřu a znovu spustím. Poté jsem se s náhodným odpojováním či trháním již nesetkal.
Poslední zajímavostí je systém hodnocení, přetavený v podání hry v karty. Hra každý den přepočítává pořadí, další získáte z padlých protivníků.
Killzone: Mercenary není revoluční hra, ale v těch důležitých směrech vyladěná střílečka s několika dobrými nápady. A hlavně: hraje se zatraceně dobře.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 100 čtenářů
Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky
Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...
Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice
Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita
Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...
Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku
Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk
Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...
Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest
Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...
Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice
Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...
Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami
V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...
Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2
Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...
Pronájem kompletně zařízeného bytu v Praze 3 - Žižkov, 3 min. chůze od metra Flóra
Křišťanova, Praha 3 - Žižkov
17 000 Kč/měsíc