Modla Diablo III je na konzolích opravdu povedená. Recenze
Diablo 3
Platforma: PC
Výrobce:
Blizzard
- Vynikající převod z PC na konzole
- Vyskoká návykovost
- Slušná motivace k opakovanému hraní
- Animace pohybů by také mohla být plynulejší
- Škoda občasného zacukání
Diablo 3 je skvělé pokračování jedné z nejoblíbenějších her všech dob. Na první pohled je to pořád to samé, ovšem v průběhu hraní budete objevovat většinou smysluplné změny a novinky. Zábava zaručena, návyk také.
Svým způsobem je až nepochopitelné, proč se Diablo na konzolích neobjevilo dříve. V 90. letech sice první díl dorazil na PlayStation, ale druhý již byl výhradně PC záležitostí a třetí se po vydání na PC také dlouho moc netvářil, že by ho to na konzole kdovíjak táhlo. A přitom celý koncept na konzole padne doslova jak ulitý, nemluvě o tom, že všemožné akce a rubačky mají na konzolích tradičně početné zastoupení.
Pokud jste o Diablu III nikdy neslyšeli, odkážeme vás v tomto případě na recenzi PC verze. Verze pro konzole se totiž liší jen v drobnostech, takže se podívejme právě na ně.
Asi nejvíce se po oznámení konzolové verze diskutovalo o ovládání. Jak to proboha může fungovat, když na PC se to přece vždy ovládalo klávesnicí a myší? Nejen že to fungovat může, ale ono to navíc funguje naprosto skvěle.
Ať už si fanoušci myslí cokoliv, přiznejme si, že Diablo v základu není nic složitého. Proto se mohlo podařit rozmístit všechny útoky, kouzla a další schopnosti na tlačítka gamepadu. Kategorií je tak akorát, aby se napevno obsadila všechna základní a postranní tlačítka. To znamená, že v soubojích má každé tlačítko vždy tu stejnou funkci, a není tedy nutné vymýšlet nějaké složité kombinace stisků toho s tamtím apod.
Navíc se vám jednotlivé pozice pro různé schopnosti odemykají až postupně, takže je dost času si všechno průběžně zažít, protože vás spousta možností nezahltí hned na začátku.
Ovládání zkrátka dopadlo na jedničku, počínaje kruhovým menu a konče vyžitím analogových páček. Ta levá slouží klasicky k pohybu, a pravou se provádí úskok do požadovaného směru. Vzhledem k množství nepřátel sice budete většinou postupovat tak, abyste se nenechali úplně obklíčit, ale i přesto vám tento úhyb z nejhoršího nejednou přijde vhod.
Velkou věcí v PC verzi byla aukce, v níž jste mohli za herní i reálné peníze nakupovat a prodávat herní předměty. Tvůrci z Blizzardu se ji ovšem aktuálně stejně rozhodli ukončit, a v konzolové verzi se tak vůbec nevyskytuje. Někteří hráči si stěžovali na aukci, jiní zase pak na její zrušení, ale pravdou je, že mi vůbec nechyběla.
Z nepřátel vypadávalo dost předmětů, kterými bylo možné si velmi slušně vylepšit postavu, a tak nic "zvenku" nepotřebujete. Chce to samozřejmě i trochu štěstí a pozornosti při vybavování postavy, protože občas máte v nějaké kategorii tolik předmětů, že se může i něco přehlédnout, ale obecně s tím není nejmenší problém.
Grafika vypadá i na konzolích, řekněme roztomile. Je hezky barevná a přestože není kdovíjak detailní, dívá se na to hezky. Zamrzí snad jen poněkud neplynulá animace pohybů.
Zvláštní je, že za polovinou hry se grafika začala místy cukat. Nebylo to dáno množstvím nepřátel na obrazovce, ostatně těch se na vás valí kvanta už od začátku, ale zkrátka se to jednou za čas zacuklo. Ovšem je velmi potěšitelné, že to vůbec nevadí. Po většinu času se tu totiž odehrává takový masakr, že to zkrátka rubete hlava nehlava, a tak nějaké cuknutí nemá prakticky žádný význam.
Při menším počtu nepřátel se sice občas stane, že máchnete do vzduchu, což by se dalo považovat za jednu z nevýhod konzolového ovládání. Ale opět platí, že i v těchto případech prakticky vždy trefíte "aspoň něco", takže to je ve finále vlastně zcela bezvýznamná potíž.
Ve výsledku je tak Diablo III na konzolích přinejmenším stejně skvělá záležitost jako na PC. Obecně by se sice daly vytknout různé drobnosti, jako například místy fakt pitomé dialogy, ale o to tady vůbec nejde. Je to zkrátka návykovka, od které se nebudete moci odtrhnout i přesto, že třeba fantasy tématiku z duše nenávidíte.
Díky akčnímu spádu, sbírání předmětů a postupnému vylepšování postavy hra člověka dokáže zaháčkovat takovým způsobem, že mu všechny drobné nesrovnalosti budou úplně jedno.
Značka Diablo má navíc zatím sice jen tři díly, ale i tak se dá říci, že vlastně představuje svůj vlastní žánr s vlastními pravidly. Proto nemám nejmenší důvod hodnotit konzolovou verzi jinak než kolega David Sillmen v případě PC verze. Tohle se zkrátka moc povedlo.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 408 čtenářů
Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky
Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...
Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice
Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita
Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...
Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku
Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk
Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...
Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest
Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...
Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice
Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...
Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami
V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...
Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2
Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...