"Subnautica zkombinuje prvky her na hrdiny, otevřeného světa, prozkoumávání a filmových her. Vytvoří tím výjimečný zážitek. Žánr o kterém věříme, že ještě nebyl vytvořen," píší vývojáři na oficiálním webu.
Titul je momentálně ve fázi prototypu a vznikají pro něj teprve první grafické prvky, hudba, animace a další elementy. "Subnautica není v alfaverzi. Je to nápad, který se (teprve) pomalu formuje do prvních hratelných podob," tvrdí autoři projektu.
Na hře má být lákavé prozkoumávání neznáma. Předem není jasné, jak daleko či hluboko se lze dostat. A záviset to bude na hráčských volbách. Hra totiž obsahuje výrobu ponorek i tvorbu vlastního vybavení. Co hráč dokáže prozkoumat, tak určí způsob, jakým svou techniku navrhne.
Autoři hry slibují vývoj bez větších tajností. O nápadech s nimi prý bude možné diskutovat na oficiálních fórech či sociální síti Twitter. Slibují také pravidelné informační aktualizace. Každý týden tak zveřejní obrázky ze hry, koncepty herních principů, budoucí plány či technické náležitosti.
V titulu bude možné narazit na řadu zvláštních tvorů a nikdy předem nebude jasné, jak se k hráči zachovají. Někteří budou nepřátelští, jiní ho budou jen pasivně pozorovat.