Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Inovaci mají v krvi. Pohled na novou hru od autorů revolučního titulu

Dokázali zkombinovat filmové napětí s kooperativní hrou po síti. Řeč je o vývojářích z Turtle Rock Studios, kteří v roce 2008 vydali revoluční zombie akci Left 4 Dead. A jejich ambice pro nově odhalený projekt Evolve rozhodně nejsou poloviční.

Akce Evolve od společnosti Turtle Rock Studios

Left 4 Dead bylo výjimečné propracovaným systémem generování nepřátel i výbavy. Hra totiž události na mapách vytvářela náhodně v závislosti na postupu týmu. Až čtyři hráči spolupracovali v boji s hordami nemrtvých, které titul generoval tak, aby vyvažoval stávající postup hrou.

Pokud byla skupina zkušená a souboje pro ni po nějakou dobu nepředstavovaly obtíž, hra zvýšila obtížnost a postavila hráče před náročnou situaci. Následně však tempo zklidnila, aby si hráči mohli odpočinout.

Titul tak vytvářel dynamiku mezi momenty zuřivé akce a chvílemi odpočinku. Vývojáři tehdy hru oživili speciálními bossy, kteří se objevovali právě v souladu s křivkou napětí. Výsledkem tak byl takřka filmový zážitek hraný po síti, a to se zásadním důrazem na spolupráci hráčů.

Vývojáři z Turtle Rock tyto zkušenosti chtějí zúročit s novým projektem Evolve, který na koncept Left 4 Dead v mnoha ohledech navazuje. Hru exkluzivně odhalil časopis Game Informer. Podle zveřejněných informací to bude síťová akce se silným důrazem na kooperaci a asymetrickým soupeřením. I tentokrát se řada prvků v úrovních bude generovat náhodně, a titul tak půjde hrát do nekonečna.

Hráči se tentokrát utkají v nezvyklém formátu čtyři proti jednomu. První tým bude reprezentovat čtveřice lidských lovců, za které hrajete z pohledu první osoby. Druhý pak jediné monstrum ovládané z pohledu třetí osoby. To však v průběhu zápasu roste, a z loveného se tak může stát lovec. Na výběr navíc budou různé typy postav i monster a lišit se pochopitelně budou schopnostmi.

Souboje prý připomínají bojové hry, ve kterých je zásadní vnímání ukazatelů útoků a uhýbání. Lovci se navzájem doplňují a společně vytvářejí ultimátní tým, při nedostatku kooperace však o nejednu výhodu přijdou. A to v řadě her představuje problém při spolupráci s náhodnou skupinou hráčů.

Obrázek ze střílečky Evolve, který exkluzivně zveřejnil server GameInformer. Více na bit.ly/1dqKYGV

Osídlování planet se zvrtne

Titul Evolve se odehrává v budoucnosti, kdy je vesmírná kolonizace již zcela běžnou záležitostí. Lidstvo totiž prozkoumává celé galaxie a těží ze surovin, které lze objevit na řadě rozličných planet. Někdy je však třeba se vypořádat i s tamními zvířaty a to vytváří pracovní příležitosti. S kolonizací totiž pomáhají lovci, pro které ochrana před osídlením většiny planet nepředstavuje závažnější problém.

Na kolonie však v poslední době začínají útočit nezvykle silná monstra, o kterých lidé zatím neshromáždili příliš informací. Jinak rutinní práce se tak může stát bojem o přežití.

Celkem je na výběr ze čtyř povolání. Hrát lze za útočnou postavu (assault), zálesáka (trapper), podpůrné hrdiny (support) a doktora (medic). V rámci jednotlivých povolání však lze objevit více postav s rozličnými schopnostmi a výbavou. Spojuje je tak pouze jedna dovednost.

Vývojáři zatím odhalili jednoho zástupce od každého povolání. Útočné postavy reprezentuje Markov se štědrým množstvím života a nadstandardně silnými útoky. Disponuje totiž bleskometem, který je obzvlášť vhodný v boji na blízko. A na delší vzdálenosti mu slouží útočná puška.

Markov se však nemusí spoléhat jen na palebný arzenál. Využívat totiž může také min s elektrickými výboji a jako výbavu společnou pro všechny útočné postavy má i osobní štít. Ten ho na krátkou chvíli dokáže ochránit před nepřátelskými útoky.

Zástupcem zálesáků je Griffin. Jeho hlavním úkolem je monstrum vystopovat a zkrotit. K tomu slouží především harpuna, jejímž úspěšným zásahem lze protivníka držet na elektrickém vodítku. Monstrum se tak může pohybovat jen v určité vzdálenosti a nemůže od zálesáka prchnout. Spojení však lze přerušit zabitím postavy.

Griffinův arzenál pak doplňuje samopal vhodný pro souboje na střední vzdálenost a postava také může do země zapíchnout zvukové detektory. Pokud se monstrum pohybuje v jejich okolí, tým lovců ho vidí na mapě. Závisí pak na konkrétním hráči, zda zvolí detailní monitorování určité oblasti, či preferuje vzdálené rozmístění detektorů pro obecný přehled.

Součástí výbavy všech zálesáků je mobilní aréna, která vytvoří kopuli z energického pole. Všechny postavy v něm pak oblast nemohou opustit. Předmět je proto vhodný například pro počáteční fáze hry, kdy je ještě monstrum slabé a lovci se na něj chtějí koordinovaně vrhnout. Mobilní aréna má však i alternativní možnosti využití a deaktivovat ji lze omráčením Griffina.

Evolve

Spolupráce postav je klíčem k úspěchu

Z podpůrných postav vývojáři odhalili Hanka. Ten se stará především o spoluhráče, na které může vystřelit například štít ze speciální zbraně. Parťáci se tak na krátkou chvíli stanou nesmrtelnými. To je vhodné zejména jako dočasná ochrana před speciálními útoky monster.

Hank se může bránit především pomocí laserového řezáku, který monstrům příliš nesvědčí. Upozorňuje však na umístění postavy, a je tak vhodný pouze pro některé situace. Hankovým silným útokem je i orbitální palba, jež udělí masivní poškození všem hráčům v rámci rozlehlé oblasti. Dopad útoku však trvá několik vteřin, a monstra tak mnohdy mají dostatek času na úprk.

Dovedností, která postavu spojuje se všemi podpůrnými hrdiny, je maskovací zařízení. Díky tomu se Hank i jeho spoluhráči na čas mohou stát neviditelnými. Posloužit to může zejména při plíživém přepadení či útěku týmů z nesnází.

Posledním odhaleným lovcem je doktorka Val. Nechybí jí léčivé zařízení s ozdravujícím paprskem. Jeho ovládání okamžitě pochopí hráči střílečky Team Fortress 2, "zbraň" totiž funguje na obdobném principu.

Val navíc disponuje speciální zbraní, která dokáže odhalit slabiny monstra. Ty tak pro ostatní hráče zvýrazní, což týmu umožní příšeru efektivněji zraňovat. Postava navíc může střílet šipky se sedativem, které pohyby monstra zpomalí. Univerzální schopností doktorů je potom léčivá exploze, která v malé oblasti zvýší životy všech lovců.

Jedno monstrum stačí drahoušku

Formát čtyři versus jeden může na první pohled působit nevyrovnaně. Funkčnost takového principu však již v minulosti potvrdil titul Crysis 3. V módu Hunter se totiž dva technologicky nabušení vojáci utkávali až se čtrnácti mariňáky.

Jediným dosud odhaleným monstrem z Evolve je Goliáš. Je to ohromná bytost, která dokáže ze země vytrhávat kamenné balvany a metat je po protivnících. Potrápit může také mocnými skoky desítky metrů do vzduchu. Monstrum má k dispozici celkem čtyři schopnosti. Hráč si však na začátku hry zvolí pouze dvě a další dvě bude odemykat v průběhu každého zápasu.

Přibližte se k němu příliš blízko a nemine vás jeho plamenný dech. Jakmile lovec jednou vzplane, po nějakou dobu hoří, a ztrácí tak život. Mohutné skoky a sprintující výpady pak slouží k útoku i útěku. A zásahy kamenem protivníky omráčí na vteřiny, které v intenzivním souboji mohou působit nekonečně. Goliáš je však jen jedním z řady dostupných monster a vývojáři ho označují za nejuniverzálnější typ.

Titul Evolve vyjde ještě letos pro PC, Xbox One i PlayStation 4.

Autor:
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Předplatitelé PS Plus dostanou v květnu fotbal i kyberpunkovou akci

Nabídka pro předplatitele služby PS Plus je tento měsíc mimořádně pestrá. Hlavním tahákem je...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...