Počet předplatitelů World of Warcraft zůstává stabilní
Titul World of Warcraft i deset let po vydání zůstává nejpopulárnější on-line hrou na hrdiny. Společnost Blizzard odhalila stávající čísla předplatitelů. Lidé platí za předplatné 7,6 milionu účtů (podrobnější informace).
Blizzard zároveň prozradil, že počet hráčů, kteří si předem zakoupili připravované rozšíření Warlords of Draenor, přesáhl milion. Lákadlem, proč vlastnit hru ještě před vydáním, se stala možnost okamžitě povýšit jednu postavu zdarma na současnou maximální úroveň.
Existenci herního hrobu internet označuje za podvrh
Dokumentaristé chtějí vykopat miliony herních kazet pohřbených na poušti v Novém Mexiku. Práce již začaly a Microsoft na webu Xbox.com zveřejnil fotografie prvních vykopaných her. Na diskusních fórech se však množí názory, podle kterých jsou fotografie vykopaných kopií podvrh. Hru prý zachycují v příliš dobrém stavu (více o kauze).
Dokumentaristé však výsledky stávajících prací označují za uspokojivé. Jako jednu z prvních věcí ostatně odkryli ovladač pro konzoli Atari 2600. Tedy herní periferii od zařízení, pro které byla hra určena.
Nový Unreal Tournament bude vyvíjet i komunita
Společnost Epic Games ohlásila vývoj další hry Unreal Tournament. Doposud poslední příspěvek do série je z roku 2007 a vývojáři ještě v březnu popírali, že by další hru plánovali. Nakonec však nový titul vzniká a pracuje na něm prý jen malý tým sestávající z veteránů série.
Ten má vytvořit kostru hry, kterou dále rozpracuje komunita. Titul tak bude v základu zdarma, komunitní přídavky však lidé budou prodávat na digitálním tržišti a Epic Games si z transakcí bude účtovat poplatky (čtěte více).
On-line akce Destiny je zřejmě nejdražší hrou všech dob
Společnost Activision do titulu Destiny investuje v přepočtu 10 miliard korun. To jsou vůbec největší náklady na vznik hry. Vývoj a propagace Grand Theft Auto V oproti tomu vyšly zhruba na 5,6 miliardy korun (další informace).
Někteří z komentátorů však rozpočet Destiny označují za nebezpečný precedent, který by mohl předznamenat pád velkorozpočtového herního vývoje. Jen pár neúspěšných projektů totiž může zahubit řadu vydavatelství.
Horor Daylight zklamal na celé čáře
Titul Daylight mohl být jednou z průkopnických her. Využívá totiž náhodně generovaného prostředí a sliboval tak možnost opakovaného hraní. David Sillmen však v recenzi pro Bonusweb napsal: "Hledáte-li hru, která by vás příjemně postrašila, Daylight se raději vyhněte."
Hra tak získala hodnocení 40 % a Sillmen o ní tvrdí, že nezabaví ani nevyděsí. "Kromě hledání lístečků není v Daylight moc co na práci. Několik ne příliš nápaditých prostorových hádanek monotónní hratelnost nevytrhne," píše o ní (čtěte recenzi).