Ačkoliv se akčnost hry blíží sérii Call of Duty, herní náplň má být dramaticky odlišná. Far Cry 4 totiž není lineární akcí a řada momentů má vznikat protnutím propracovaných systémů. Vývojáři se jinými slovy pokouší vytvořit titul, který bude pokaždé trochu jiný a zároveň nabídne i vizuální spektákl.
Nakolik se to daří, je zatím těžké posoudit. Prezentace i hratelná ukázka totiž využívaly předem definované momenty, a situace tak probíhaly vždy téměř identicky. Orel například pokaždé uchvátil drobnou kozu. Slon při útoku na pevnost pro změnu žil vlastním životem, a to zpravidla ve značně podobném duchu.
Hra tentokrát zahrnuje horolezecké lano s hákem, s nímž se lze přitahovat na vyvýšené skalní body. Vývojáři nám však prozradili, že novou pomůcku nelze využívat kdykoliv. Funkce bude k dispozici pouze na předem určených místech.
V hratelné ukázce vyčnívala umělá inteligence, díky které se protivníci chovají inteligentně a uvěřitelně. Voják tak někdy vyhlédl zpoza rohu a jeho hlava opět hbitě zmizela. Protivník pak začal obíhat okolo domu, aby získal taktičtější pozici a přivolával si přitom ještě posily.
Ukázka také ctí tradici širokých možností, jakými přistupovat k řešení situací. Cílem bylo dobýt drobnější pevnost a přístup do ní bylo možné provést několika způsoby. Někteří hráči volili razantní útok na bránu, kterou prorazí slon. Vstoupit do opevnění však bylo možné i méně nápadným způsobem.
Z několika stran ji totiž obkličují pahorky, a tichošlápek se tak zvládne vyšvihnout na jednu ze zdí a nepozorovaně zaujmout taktické místo. Pro obsazení objektu je však stále třeba popravit nepřátele. V závislosti na výbavě je tak možné bojovat přímočarým způsobem plným výbuchů, nebo třeba tiše odstřelovat nepřátele jednoho po druhém.
V testovací mapě pak bylo možné objevit i minomet, který byl přímo součástí opevnění. Pevnost však tvoří pouze venkovní zdi a domy za nimi. Není to tedy budova a zbraň připevněnou k jednomu z ochozů lze namířit přímo do dvora pevnosti. Výsledkem je naprostá zkáza.
Novinářské demo Far Cry 4 ještě vyčnívalo dvojicí technických prvků. Grafika hry skutečně odpovídala dříve zveřejněnému videu. Svět je působivě detailní a vizuální stránka byla až překvapivě ostrá i na televizi s úctyhodnou obrazovkou.
Méně příjemným překvapením byla načítací doba. Titul běžel na konzoli PlayStation 4 a načítání se pohybovalo někde mezi třiceti až šedesáti sekundami. Ukázka přitom zahrnovala malou oblast.
Far Cry 4 zatím působí jako nadějná variace na třetí díl, jež by jeho příznivce mohla potěšit. Pokud jste mu však neholdovali, himalájské prostředí na tom zřejmě příliš nezmění.