Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rozhovor o War Thunder: Hra je úmyslně nevyvážená

Válečná akce War Thunder zabrousila do podobných vod jako jedna z nejúspěšnějších her současnosti. V některých ohledech je přímým soupeřem her World of Tanks a World of Warplanes.
Hra War Thunder sází více na realističnost, World of Tanks a Warplanes oproti tomu preferují zábavnost.

Hra War Thunder sází více na realističnost, World of Tanks a Warplanes oproti tomu preferují zábavnost. | foto: Gaijin Entertainment

Na herním veletrhu E3 jsme si promluvili s šéfem PR společnosti Gaijin Entertainment Alexanderem Trifonovem. Diskutovali jsme o přípravě podkladů pro tvorbu realistické hry, finanční stránce projektu i plánech do budoucna.

Ve War Thunder máte poměrně hodně herních módů a hra se v nich značně mění. Jaké s tím máte zkušenosti?
To je jednou z nejsilnějších stránek tohoto titulu. Že jsou tu pro hráče různé módy, pravidla a obtížnosti. Když hrajete, můžete zjistit, co vám sedí nejvíce. Znamená to také, že máte k prozkoumávání hodně věcí. Na druhou stranu to vyžaduje hodně času. A pro některé hráče je to příliš komplikované. Mají totiž pocit, že se musí naučit vše.

A nebojíte se, že tak odlišné typy her příliš rozdělí hráčskou základnu?
Ve všem je dost hráčů. Kromě módu simulátor, kde narazíte i na slabší hodiny. Je to totiž hodně hardcore mód.

Alexander Trifonov, šéf PR ve společnosti Gaijin. Tedy u autorů War Thunder.

Zmiňujete realistický režim. Jak velké jsou pro něj rešerše? Zkoušíte například bojovou techniku, abyste mohli co nejvěrněji replikovat její parametry?

Většina výzkumu probíhá právě pro realistický mód, který má zjednodušené ovládání. Ale pod kapotou ke zjednodušení fyziky nedochází. Vyvažuje to za vás umělá inteligence, která v simulátor módu chybí. Jenže realistické pojetí je to, proč většina lidí naši hru vyzkouší a eventuálně k němu dojde.

Hovoříme o režimu, který skutečně odráží letadla z druhé světové války. V jiných hrách vývojáři často preferují vyváženost, a fyzika jednotlivých letadel je proto smyšlená.

Takže to úmyslně není vyvážené, aby hra byla realistická?
Jo. Vyvažujeme zápasy, nikoliv letectvo.

A jak vůbec ten realistický mód zpracováváte? Co děláte pro to, aby to odpovídalo skutečnosti? Je obtížné si představit, jak do hry převádíte zážitek z jízdy v tanku.
Liší se to u letadel a tanků. Letadla jsou především o jejich chování a o pocitu z létání. Tanky jsou především o modelu poškození, brnění a balistice. Studujeme proto hodně dat. Zkoušíme skutečné tanky, letadla i náboje. Využíváme na to technickou dokumentaci, čteme válečné záznamy a snažíme se, aby to odpovídalo skutečnosti.

War Thunder

Je to spíš o navození správného dojmu, nebo se snažíte měřit nějaké hodnoty a to replikovat?
Řídit se pocitem není dobré. Dokud jste nejezdil se skutečným tankem ...

... deset tisíc hodin.
Přesně. A většina tehdejší bojové techniky dnes již ani neexistuje. Nemáme možnost, jak se v ní projet. Musíme tedy zkoumat záznamy a pokoušíme se to imitovat. Někdy zkoušíme skutečné předlohy. Ale ve hře máme 500 strojů a zhruba 80 % z nich už není možné vyzkoušet.

Plánujete tedy v budoucnosti přidávat ještě nějaké herní módy?
Ne, chceme vytvořit lepší a propracovanější souboje čet (squad battles).

A jak se hře daří finančně?
Daří se jí velmi dobře. Jen za poslední rok jsme se hodně rozrostli.

Využíváte model ke hraní zdarma. Napadá mě, kolik lidí z hráčské základny za něco zaplatí?
Potřebujeme velký počet hráčů, pro nás je tedy free2play jediný možný způsob. A pokud si pamatuji správně, je to něco jako patnáct až osmnáct procent. Ta čísla už jsem poměrně dlouho neviděl. Ale nemyslím si, že by se měnila.

War Thunder

Co plánujete pro další tři až čtyři roky? Kam hru kromě další bojové techniky chcete posunout?

Před týdnem jsme spustili souboje letadel a tanků (rozhovor proběhl v první půlce června, pozn. red.). Nejprve tedy musíme dokončit stávající fázi, věci vyladit a teprve potom vytvářet další plán. Nápady už máme, ale nechci nic ohlašovat. Může se to ještě změnit.

Většinu našich funkcí totiž nemůžeme vyzkoušet jen interně. Například nový herní režim vyžaduje tisíce hráčů, abychom ho otestovali.

A jak tedy zavádíte nový mód, když ho nemůžete testovat?
Prostě to neděláme. Zkoušeli jsme věci se stovkami lidí, jenže to není zevrubný test. Ale pokud nás něco v padesáti lidech nebaví, asi to nebude dobré ani pro tisíce hráčů.

Myslíte si, že někdy dojde na další díl War Thunder, nebo hru budete spíše průběžně vylepšovat?
Řekl bych, že titul budeme i nadále vylepšovat. Pokračování u hry, jako je ta naše, nedává smysl. Rozdělíte tím hráčskou základnu a my potřebujeme lepší zážitek ze hry. Chceme více lidí, nikoliv méně.

Chcete tedy jít cestou World of Warcraft, kde se průběžně aktualizuje grafika, ale hra zůstává?
Děláme to už dva roky a hra je teď mnohem lepší. Hry se vyvíjejí a my se snažíme držet krok. Věci proto zlepšujeme ve všech ohledech. Upravujeme hru pro méně výkonné počítače, ale i pro nabušené stroje.

A pracujete na nějakých neoznámených projektech?
Soustředíme se jen na War Thunder. Máme nějaké partnery a mobilní divizi, ale tohle je to hlavní. Alespoň zatím.

Autor:
Témata: simulátor
  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V nové hře podle Pána prstenů se nebude bojovat, ale stavět Hobitín

Chystaná hra Tales of the Shire nás zavede do světa Pána prstenů, tentokrát však nebudeme bojovat...

ANKETA: Jaké je vaše nejoblíbenější videoherní auto?

Máte nějaké oblíbené videoherní vozítko či auto? Napište nám do diskuze pod článkem, které a proč.

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

BlizzCon 2024 nebude

Letošní ročník akce BlizzCon, na níž fanoušci oslavují hry studia Blizzard, tedy značky jako...

Jsou na vás hry moc těžké? V budoucnu vám možná pomůže umělá inteligence

Nový patent Sony věští budoucnost hraní, kdy může vzniknout nový nejnižší stupeň obtížnosti. Hru za...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...