Program analyzuje data z více jak 50 tisíc odehraných zápasů a na jejich základě se počítač učí odhadovat hráčovy příští kroky.
Autor Elie Bursztein o svém výtvoru říká: "Přesnost dosahuje maxima mezi třetím a pátým kolem, kdy algoritmus dokáže s více jak 95% přesností odhadnout nejpravděpodobnější kartu, kterou má protivník v ruce a nezahrál ji. Pokud se nástroje zeptáte na pět nejpravděpodobnějších karet, které má protivník v balíku, 80 % odhadů bude správně. V případě, že se zeptáte na deset nejpravděpodobnějších karet, přesnost bude 56%."
Bursztein původně sliboval, že nástroj zveřejní. Blizzard však autora kontaktoval a během několika rozhovorů ho přesvědčil o tom, že publikaci nepovažuje za dobrý nápad. Tvůrci hry se obávají, že by program narušil vyvážení titulu a nabízel by jeho uživatelům nefér výhodu.
"Bylo to obtížné rozhodnutí. Do tvorby nástroje jsem s kolegyní Celine investoval hodně času. Ale souhlasíme s vývojáři Hearthstonu a program nezveřejníme," uzavírá Bursztein. Blizzard však do hry chce přidat přehrávání záznamů z odehraných her.