Projekt slouží jako výuková událost především pro studenty umělé inteligence a výpočetní techniky. Studenti své „soutěžící“ vytváří v programovacích jazycích C++ i Java a připravují je na zápasy jeden na jednoho ve hře Starcraft z roku 1998.
Turnaj probíhá již od roku 2011 a v kvalitě umělých inteligencí lze vnímat značný rozptyl, od zcela primitivních taktik založených na snaze porazit protivníka během několika prvních minut až po kopie profesionálních strategií a reakcí na protivníkův postup.
Někdy tak umělá inteligence vystaví silnou obranu a do útoku jde pouze velmi opatrně. Jindy jsou k vidění rychlé agresivní útoky několika málo mariňáků.
Zatím vůbec nejúspěšnější je nizozemský LetaBot, kterého naprogramoval Martin Rooijackers z Maastrichtské univerzity. Tato umělá inteligence vyhrála 90 % zápasů.
Turnaj stále ještě probíhá a je ho možné sledovat zde.
Kvalita zápasů však kolísá. V některých lze vidět excelentní strategie, kde počítač obratně posouvá jednotky tam a zpět, aby napáchal co největší škody a šetřil přitom svou armádu. Jindy je umělá inteligence pasivní a v zápase se příliš neděje.
Vyhrát proto lze dvěma způsoby. Jedním je likvidace veškerých budov protivníka, druhým pak získání vyššího skóre během devadesáti minut.