Softwarový vývojář Jay Stelly z Valve v souvislosti s tím prohlásil: „Hodnotu platformy jako je PC určuje, nakolik zvyšuje produktivitu lidí, kteří ji využívají. Se Sourcem 2 je naším cílem zvýšit produktivitu tvůrců.“ Deset let stará verze Sourcu ostatně byla notoricky známá svou krkolomností pro vývojářskou práci.
Nástroje jsou prý tentokrát navržené tak, aby s nimi dokázali zacházet i amatéři, a zjednodušovaly tak tvorbu fandovského obsahu pro vaše oblíbené hry. S ohledem na kroky tvůrců ostatních enginů Stella říká: „Tohle v kombinaci s ohlášením od Epicu a Unity pomůže PC udržet převahu v tvorbě pro tvorbu nového obsahu.“
Kromě toho však Valve plánuje nové zařízení Steam Link, které poslouží k streamování z PC, či konzole Steam Machine v rozlišení 1080p a s frekvencí 60 Hz. Zařízení bude k dispozici od listopadu a americká cena vychází na 49,99 dolarů. V Evropě tak lze očekávat cenovku okolo 1400 až 1500 Kč.
Ve stejném období se navíc na trhu objeví první konzole Steam Machine a to od společností Alienware a Falcon Northwest. Valve totiž platformu ponechává otevřenou a kromě vlastního zařízení umožňuje výrobu i dalším společnostem a to s libovolnými specifikacemi.