Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Návrhář Diabla po 23 letech začne vytvářet hry na vlastní pěst

  18:30
David Brevik se nejednou objevil na seznamu jmen s nejzásadnějším dopadem na videoherní průmysl. Tuto pozici si vysloužil díky vývoji prvních dvou dílů Diabla, po těch si však další hit do životopisu nepřipsal.

Dave Brevik (vlevo) na fotce s hráčem, který mu po dvaceti letech zaplatil za hru, kterou původně ukradl. | foto: David Brevik

Brevik se po 23 letech práce ve velkých studiích rozhodl začít tvořit jako nezávislý vývojář, a na novém projektu proto pracuje zcela sám. „Povyšují mne tak dlouho, až jsem ředitelem. A to už nechci. Nemám zájem o organizaci studia o dvou stech lidech,“ řekl Brevik pro server Games Industry.

Po dokončení druhého Diabla totiž Brevik opustil společnost Blizzard North, u jejíhož zrodu stál. Obratem založil firmu Flagship Studios, ve které vznikal projekt Hellgate: London. Do toho herní komunita vkládala vysoká očekávání, výsledek se však s příliš kladným přijetím nesetkal.

Brevik po zrušení společnosti pracoval jako kreativní ředitel pro Turbine (Asheron’s Call, Dungeons & Dragons Online), později pak přešel do společnosti Gazillion Entertainment, kde pomáhal vést vývoj diablovky Marvel Heroes. Gazillion však letos v lednu po sedmi letech opustil.

„Jako dítě jsem nesnil o tom, že budu ředitel vývoje. Chtěl jsem hry vytvářet, a to mi neskutečně chybí,“ objasnil Brevik své pohnutky. Z práce, kterou miloval, se tak stávala jen povinnost.

Pro Brevika proto přišlo období, kdy chce začít od nuly a na projektech pracovat sám. Inspiroval se vývojářským jamem Ludum Dare, kterého se však kvůli rodině a dalším povinnostem účastnit nemůže. V rámci Ludum Dare je totiž kompletní hru na předem určené téma třeba dokončit během 48 hodin.

Brevik si proto vymyslel vlastní koncept Old-man Game Jam. V tom se hru snaží dokončit během třiceti hodin, ty však vývoji věnuje podle svých časových možností.

Zatímco hru pro Ludum Dare je třeba dokončit během dvou jasně vymezených dnů, Brevik na projektu pracuje svým tempem a výsledný tvůrčí čas nesmí přesáhnout oněch třicet hodin. Výsledky svého experimentu ostatně zveřejňuje na YouTube.

Ostříleného vývojáře prý často kontaktují investoři i lidé z herního průmyslu s dotazem, kdy založí příští studio. „Předpokládám, že jednou mohu budovat (další) společnost. Ale momentálně o to zájem nemám. Na hře pracuji sám, protože mě to baví,“ objasňuje Brevik.

Reakcí na nový titul se však obává. Uvědomuje si, že se s jeho jménem kvůli Diablu pojí velkolepá očekávání. To ho ostatně tíží i jako vývojáře.

Označuje se totiž za perfekcionistu a legendární postavení mu tvorbu nijak neulehčuje. Přesto však plánuje pracovat na řadě her. „Mám spoustu nápadů, které chci realizovat. Ne jen jeden, nebo dva,“ uzavírá Brevik.

Autor:
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Česká střílečka Gray Zone Warfare je terčem kritiky, ale prodává se skvěle

Vojenská střílečka Gray Zone Warfare od brněnského studia Madfinger zažila úspěšný první víkend....

Předplatitelé PS Plus dostanou v květnu fotbal i kyberpunkovou akci

Nabídka pro předplatitele služby PS Plus je tento měsíc mimořádně pestrá. Hlavním tahákem je...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...