Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rozhovor o hře, ze které může naskakovat husí kůže. Je jen pro otrlé

Těžko si představit šéfa, který by ke hře zapadal více než Ljubomir Peklar. Jeho tým v Ebb Software vytváří značně nevšední titul silně inspirovaný uměním H. R. Gigera. A stejně nevšední je Peklarovo uvažování a přístup ke světu. Nedal nám třeba fotku k rozhovoru, aby neodpoutal pozornost čtenářů od hry.

Prostředí titulu Scorn připomene například sérii Vetřelec, cílem autorů je však tvorba vlastního světa s unikátní identitou. Chtějí vytvořit dvě epizody, nejprve však musí uspět ta první. Vývojáři se však dušují, že žádný další obsah vytvářet nebudou. A to ani v případě, že by je o to početná skupina hráčů žádala.

Z propagačních materiálů ke Scornu mám dojem, že se titul v porovnání se standardní velkorozpočtovou produkcí bude hrát hodně odlišně. Mohl byste detailněji popsat jeho principy?
Je velmi obtížné popsat herní náplň nebo pocity z hraní, aniž bych titul přirovnával k jiným hrám. Pokud bych to měl s něčím porovnávat, řekl bych, že je to kombinace rozličných prvků z her jako Metroid Prime, Shadow of Colossus, Silent Hill, Dark Souls a řady dalších. Ale má to i své unikátní koncepty. Rozhodně se pokoušíme vytvořit výjimečný zážitek.

Mám pocit, že se ve Scornu budeme cítit vskutku osaměle. Skoro jako v hororové adventuře hrané z vlastního pohledu, kde sbíráte předměty a řešíte rébusy. Je to tak?
Do jisté míry ano.

Narazíme na postavy, se kterými je možné komunikovat? Nebo příběh budete vyprávět především za pomoci prostředí?
Postavy s vámi mluvit nebudou, komunikace bude probíhat neverbálně. Hra vám připomene německé expresionistické filmy z 20. let.

Očekáváte, že některé lidi bude svět vaší hry odpuzovat?
Vůbec ne. Každou bytost na této planetě tvoří živá hmota, ale lidé na to raději zapomínají. Učíme se obdivovat vnější krásu těl a cítíme odpor k orgánům, kostem,či tkáním. Je to reflexivní reakce. Ten odpor má v přírodě své místo, ale jako uvědomělé přemýšlející bytosti bychom měli prozkoumávat vše, z čeho se skládáme. Být živým organismem je zásadní součástí lidské existence.

Váš přístup ke komunitnímu financování na Kickstarteru byl vznešený. Odmítali jste slibovat změny herních principů, nenabízeli odměny za příspěvky vyšší než 200 eur a tvrdili jste, že vaším hlavním cílem je si zachovat uměleckou integritu. Ale kampaň nevypadala příliš nadějně a zrušili jste ji. Myslíte si, že problém spočíval právě ve vašem přístupu?
Kickstarter pro naši hru nikdy nepředstavoval optimální řešení. Byl to výstřel do tmy, a to ve chvíli, kdy jsme již neměli co ztratit. Doufali jsme jen, že tím získáme extra pozornost. Kampaň jsme předem nepřipravovali a šance na úspěch byla mizivá.

Četl jsem, že na hře pracujete přes tři roky. Předpokládám, že zatím vznikala především ve volném čase. Mohl byste popsat, za jakých podmínek na hře pracujete?
Ze začátku jsme byli jen čtyři, ale tým postupně rostl. V současné době je nás deset a titul vyvíjíme na plný úvazek.

Scorn
Scorn

Vyjde hra v předběžném přístupu?
Ne, tomu nefandíme. Hry by měly vycházet pokud možno hotové a odladěné.

Zvažovali jste někdy, že vývoj ukončíte? Zdá se, že získání financí bylo v jedné fázi značně obtížné.
Ano. Většina lidí vám bude vykládat nesmysly a tvrdit, že by to nikdy nevzdala. Pokud by se však aktuální investor neobjevil včas, pracovali bychom již na něčem odlišném.

V oficiálních materiálech zmiňujete, že kromě dvou epizod neplánujete žádný stahovatelný obsah, ani žádná další pokračování. Proč tomu tak je?
Nemám rád pokračování. Když něco tvoříte, mělo by to být ucelené dílo. Na dvě části jsme hru rozdělili pouze kvůli financím, ale i tak to bolí. Jaký smysl má dělat to samé znovu? Většinou tím jen vaše práce ztrácí hodnotu. Lidé neustále prahnou po dalším konzumu, až z původního nápadu nezůstane nic. Jakmile Scorn dokončíme, začneme se věnovat jiným věcem.

Můžete popsat dohodu s vaším investorem? Souhlasil s kompletním financováním první epizody, ale poskytne případně rozpočet i pro vývoj druhé epizody?
Bude to záviset na úspěchu první části. Pokud se jí bude dařit, budeme mít možnost vytvořit i druhou půlku.

Scorn
Autor:
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...