Tvůrci však během letošní akce Quakecon systém přiblížili a vyvrátili veškeré spekulace o podobnosti s týmovou akcí Overwatch. Všichni hrdinové totiž budou mít možnost sbírat všechny zbraně a nosit u sebe kompletně celý arzenál.
Koncept hrdinů ostatně pro server Polygon objasnil šéf id Software, kterým je Tim Willits. „Když jsme se o Champions ve firmě začali bavit a snažili se všechny naladit na stejnou vlnu, popisovali jsme hru jako křížení Street Fighteru s Quakem,“ vysvětluje Willits.
„Ve Street Fighteru všichni mohou kopat vysoko i nízko a mlátit pěstí. Ale každý má unikátní prvky, kterými se liší a ve finále pořád hrajete Street Fighter.“
Není se proto třeba obávat předem dané výbavy, kterou by hrdina měl fixně přidělenou. Postavy se však liší ve speciálních dovednostech i obratnosti. Willits navíc tvrdí, že hrdinové zásadním způsobem neproměňují způsob, jakým titul hrajete.
„V herním průmyslu existuje prostor pro frenetickou akci v klasickém arénovém stylu. Víme ale, že nemůžeme vydat další Quake 3 s lepší grafikou. A jak jsem řekl, věřím, že hrdinové hru modernizují a přidávají jí hloubku. Když v kanceláři hrajeme týmové režimy, zahrnuje to více strategie.“
Mezi jednotlivými postavami má existovat dynamika ve stylu kámen-nůžky-papír. Někteří hrdinové jsou proto ideální na likvidaci specifických nepřátel. Mezi schopnosti pak patří například možnost teleportovat se na krátkou vzdálenost či útočit na nepřítele s rozběhem.
KOMENTÁŘ BONUSWEBU: Koncept se značně odchyluje od klasického pojetí série. Je však třeba mít na paměti, že studio id Software proslulo hrami, které se v rámci série zásadním způsobem odlišují. A právě to je často součástí jejich atraktivity.
Nezbývá proto než doufat, že využití hrdinů pro sérii nebude představovat zásadní přešlap. Například „příběhová“ kampaň v letošním DOOMu je naprosto excelentní (recenze titulu). Síťovou hru ale považujeme za bídnou.