Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Věznice pro zlotřilé hráče: Prostory, kam většina lidí nikdy nezavítá

Kromě tradičních útěků z vězení v řadě titulů existují i prostory, kam se za trest zamykají neposlušní hráči. Mnohdy jsou to virtuální prostory, ze kterých není úniku. Jediným řešením tak bývá trest si odpykat, nebo založit novou postavu. Seznamte se, jak takové žaláře vypadají.
Ilustrační fotografie Lary Croft ve vězení

Ilustrační fotografie Lary Croft ve vězení | foto: Crystal Dynamics

EverQuest 2

Autoři hry EverQuest 2 nabídli kreativní řešení, jak trestat nekorektní hráče. Místo zablokování postavy celý účet přemístí na server zvaný Drunder. Tam je svět určený jen pro hříšníky a pravidla v něm mohou porušovat dle libosti.

K životu na serveru vás mohou odsoudit správci hry a jakmile na Drunderu skončíte, není cesty zpět.

Trest je určený pouze pro ty nejneposlušnější hráče a ve standardním výběru serverů Drunder vůbec neobjevíte. Doživotní pobyt na Drunderu hrozí například lidem, kteří zneužíváním herních chyb naruší ekonomiku. Případně jedincům, kteří používají automatizované programy k získávání úrovní a předmětů.

Zdá se však, že koncept v praxi příliš nefunguje. Novinář Leif Johnson z magazínu Vice totiž na serveru strávil zhruba týden a během tohoto období nepotkal jediného dalšího hráče.

Při pobytu na Drunderu je totiž stále třeba za hru platit měsíční poplatky a založení nového účtu s hrdinou na vysoké úrovni vyjde zhruba na 850 korun. Většina lidí tak pravděpodobně utíká zpět na legitimní servery.

V případě zájmu však existuje i možnost, jak se na Drunder dostat bez prohřešků. Prostřednictvím herní petice lze zažádat o přesunutí postavy na server. I při takovém postupu však platí pravidlo, že se váš účet do světa pro slušné hráče již nikdy nevrátí.

EverQuest 2

World of Warcraft

V titulu World of Warcraft existoval strohý prostor, kam správci teleportovali hře neprospěšné jedince. Nacházel se pod skrytým ostrovem GM Island a skončit v něm bylo možné před aktualizací 1.3 vydané v březnu 2005.

Pro správce totiž do té doby nebyl k dispozici chatovací klient, a s hříšníky proto diskutovali přímo ve hře.

Sloužila k tomu primitivní bílá krychle s modrou mřížkou, ve které bylo možné spatřit jen jednu židli. Prostor ozařovalo výrazné světlo, díky kterému atmosféra připomínala výslech. Správci tam diskutovali s nekorektními hráči a situace mohla vyústit v zablokování přístupu ke hře.

Místnost lze objevit na neoficiálních serverech, kde se díky různým nástrojům můžete dopravit do jinak nedostupných částí světa.

Bílá místnost ve World of Warcraft

Ultima Underworld 2

Klasická hra na hrdiny Ultima Underworld 2 z roku 1993 zahrnuje příběhovou sekci, ve které věž Fyrna slouží jako věznice. Je z ní třeba osvobodit vůdce odboje Bishopa. Kromě toho však v titulu existuje i žalář, kde skončíte za trest a není z něj úniku.

Pokud v zámku Britannia zabijete některé z nehráčských postav, ocitnete se ve virtuálním vězení.

„Řekl bych, že bude nejlepší, když tu sečkáte po dobu nadcházející krize. Britannia se zatím o svou obranu bude muset postarat sama,“ oznámí vám Lord British. Jenže krize nikdy nepomine a hra za danou postavu tak končí.

Ultima Underworld 2

Guild Wars 2

Řada hráčů Guild Wars 2 žije v mylném domnění, že objevili doposud neprobádanou oblast. Existence oficiálně nepřístupné lokace pod městem Rata Sum a s ní související věznicí je však dobře zdokumentovaná.

Plující krychle Rata Sum je hlavním sídlem rasy Asura. Z některých částí města však lze seskočit a sklouznout se až pod jeho základy. Pád sice nepřežijete, ale za pomoci speciálního předmětu se lze oživit a prostředí prozkoumat.

Je to část světa, která hráčům neměla být přístupná. Autoři hry však její obhlídku nijak zásadně netrestají. Skončíte ve vězení, které lze jednoduše opustit. A pokud v prostoru nějaký čas posečkáte, hra vás odmění trofejí nazvanou Intrusion Incarceration.

Věznice v Guild Wars 2

Second Life

O existenci mysteriózní lokace známé jako Cornfield si hráči projektu Second Life roky jen šeptali. Nakonec se však na internetu objevily důkazy, že lokace existuje a končí v ní postavy porušující pravidla hry.

Prostředí se inspiruje klasickým seriálem Twilight Zone z 60. let. V epizodě nazvané It’s a Good Life bylo možné spatřit šestiletého chlapce Antonyho s božskými schopnostmi.

Anthony byl monstrum, které svou vesnici dokázalo odčarovat od zbytku světa a nechalo z ní zmizet automobily. A když Anthonyho někdo rozlítil, častou odplatou bylo přemístění „hříšníka“ na temné kukuřičné pole, ze kterého nebylo cesty zpět.

Obdobné to ostatně je i v Second Life, kde hráči na Cornfieldu končili za trest. Je tam jen úmorně pomalý traktor, nekonečné řady kukuřice a černobílá televize, která vysílá film Boy in Court z roku 1940.

Situace se však změnila před dvěma lety, když do hry přibyl nový prvek nazvaný Experience Keys. S tím se prostředí Cornfieldu změnilo na střílečku a dostupné bylo všem hráčům.

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Vydělali balík na Angry Birds, začátky měli krušné. Poznáte tyto hry?

Ještě před tím, než zbohatlo na sérii her Angry Birds, vyrábělo finské studio Rovio celou řadu...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...