Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pohled na život vývojáře: Nezaplacené účty a stálá obava o budoucnost

  17:28
Mnoho lidí vnímá práci na videohrách jako ten nejlepší způsob obživy. Ve velkorozpočtovém vývoji je to však tvrdá dřina plná přesčasů a častého propouštění po dokončení projektu. A při tvorbě na volné noze musíte čelit ještě dalším překážkám.

Mezi nezávislými vývojáři se traduje, že pro generování stabilních příjmů stačí vydat několik her. Skutečnost však může být zcela odlišná a ani úspěšný první titul nutně nedává odpověď na otázku, z čeho příští měsíc zaplatíte účty. Teoretický dlouhodobý příjem z jednoho titulu totiž většinou jen těžko pokryje náklady pro vytvoření další hry.

A to ještě za předpokladu, že hráči o projekt jeví zájem. „Když vydáte první hru, která by si několik následujících let měla vést dobře, stále to neřeší vaši momentální situaci,“ vysvětluje na blogu Dave Toulouse.

Můžete navíc vydat i několik neúspěšných her, které několik týdnů po vydání upadnou v zapomnění. Toulouse například loni zveřejnil dva tituly, o které komunita zájem příliš neprojevila. „Už v době vydání nebyly úspěšné. Na moji stávající finanční situaci proto mají jen minimální dopad. Ještě pořád čas od času vydělají trochu peněz, ale není to nic, na co bych se mohl spoléhat,“ vysvětluje Toulouse.

March of the Living
March of the Living

Toulousova hra March of the Living

Prodeje jsou navíc nepředvídatelné, a vaše příjmy se tak každý měsíc liší. Toulouse proto upozorňuje, že je vždy nutné mít finanční polštář pro přežití slabých měsíců. S vytvářením rezerv mohou pomoci například různé slevové akce, během kterých si vaše výtvory mohou vést o poznání lépe.

Správa financí také závisí na individuální toleranci k riziku. Vsadíte vše na jednu hru a nenecháte si žádné rezervy pro případ, že by neuspěla? Nebo raději vydáte méně propracovaný počin a na bankovním účtě si ponecháte alespoň nějaké peníze?

„Ani úspěšní vývojáři si nemohou být jistí tím, jak se bude dařit jejich příští hře. Viděl jsem řadu lidí, kteří se škrábali na hlavě a přemýšleli nad tím, co se stalo. Měli hru, o jejíchž kvalitách byli přesvědčeni, a přesto dopadla bídně,“ popisuje Toulouse.

Počítat navíc nelze s žádnými externími faktory. Můžete mít například vcelku úspěšnou hru s tematikou ideální pro příští slevovou akci na Steamu a obchod mezi doporučované hry zařadí konkurenční titul, který se prodává o poznání hůře.

Často tak po vydání hry končíte v naprosto identické situaci, v jaké jste byli před jejím vývojem. Zaplatíte sice účty, nezbývají vám však rezervy nutné k práci na onom velkolepém projektu, který jste celou dobu zamýšleli.

Alternativou je uzavřít dohodu s vydavatelstvím, což pomáhá pokrýt průběžné náklady. Hra však ve výsledku musí prodat alespoň dvakrát více kopií. Peníze si totiž dělíte s vydavatelem, a vytvořit si finanční rezervu je tak ještě těžší.

Autor:
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky

I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

80 %

RECENZE: Endless Ocean Luminous je chytlavá podmořská meditace

V Endless Ocean Luminous se stanete potápěčem, na jehož bedrech leží záchrana jednoho velmi...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Muž má recept na dlouhověkost, v jednašedesáti je ve skvělé formě

Dave Pascoe chce dokázat světu, že i v důchodu můžete vypadat jako za mlada a také se tak cítit. Stačí dodržovat pár...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Jsou nebezpeční či přešlechtění. Evropa zakazuje chov oblíbených psích plemen

Premium Máte doma jezevčíka? Francouzského buldočka? A co třeba pitbulla, rotvajlera nebo nějakého velkého ovčáckého psa? Tak...