Steve Saylor je slepý, přesto miluje hraní videoher. Je také jedním z hlavních editorů stránky Can I Play That?, která sdružuje hráče s nejrůznějšími druhy fyzických hendikepů a sdílí informace o tom, jaké hry a s jakým nastavením jsou pro různé formy postižení vhodné.
Díky jeho dlouholetým zkušenostem si ho najímají vývojáři jako nezávislého konzultanta, aby jim jejich hry pomohl udělat co nejvíce bezbariérové. V případě aktuálního hitu The Last of Us 2 (naše recenze) odvedl tak skvělou práci, že jej komunita označuje jakožto tu vůbec nejvíce přístupnou hru všech dob.
I've been reluctant to post this.
— Steve Saylor - Canadian Game Award Nominee (@stevesaylor) June 12, 2020
I recorded my reaction when I saw the #accessibility settings in #TheLastofUsPartII for the first time thinking it would be a fun video for posterity. I...did not expect this.
This is why we do what we do.
Thank you @Naughty_Dog. pic.twitter.com/D5Or2B9Tfw
Když Steve ze zaslané novinářské verze zjistil, jak obrovské množství individuálních nastavení The Last of Us 2 má, neudržel emoce na uzdě a rozplakal se. V dojemném videu, které nasdílel na internet, roztřeseným hlasem říká, že to je přesně to, o co se svými kolegy celou dobu usiloval.
Jeho vzkaz se rychle rozšířil po internetu a vyvolal spoustu reakcí i mezi samotnými vývojáři. Audio inženýr hry Robert Krekel prozradil, že hru navrhli tak, aby šla celá odehrát i poslepu. Nepotřebujete na to ani výjimečně vytrénované schopnosti a se správným nastavením to prý zvládne se zavřenýma očima i běžný hráč.
Je krásné vidět, že kromě laciných prohlášení na internetu se některé veliké společnosti opravdu snaží pomáhají tam, kde můžou, i když z toho nemají přímý finanční zisk.