Jen málo vývojářů projevilo dostatek sebevědomí (nebo možná narcisismu?), aby své jméno vetkli přímo do názvu her. American McGee určitě není tím nejslavnějším, jeho kariéra by ovšem i tak vydala na solidní životopisný film. Na technologie nadaný chlapec se od šestnácti let o sebe musel starat sám, protože ho matka opustila a následně utratila veškeré rodinné jmění za operaci pohlaví pro svojí tehdejší transgender přítelkyni.
Než ho vyhodili ze společnosti id Software, spolupracoval na legendárních střílečkách jako Wolfenstein, Doom 2 nebo Quake. Pod následnými Scrapland, Bad Day L.A. nebo Grimm už byl podepsán jako hlavní návrhář, všechny tři byly spíše zvláštní a neobvyklé než vyloženě kvalitní. Největším zářezem do historie tak zůstává dvojice her vytvořených na motivy slavné Alenky v říši divů od Lewise Carrola.
American McGee’s Alice i Alice: Madness Returns byly bezpochyby originální hry, jejich přijetí ovšem nebylo tak jednoznačné. Recenze byly rozporuplné, prodeje tak akorát na zaplacení nákladů, o kvalitách hry se vlastně nemůžeme shodnout ani napříč naší redakcí. Každopádně značka si vybudovala svojí fanouškovskou základnu, která na ní nedala dopustit, v jednu dobu se i spekulovalo o filmovém zpracování.
Jenže práva na značku (respektive tuto formu umělecké adaptace) zůstala u vydavatelství Electronic Arts, které v průběhu let ztratilo o podobné „divnoartové“ projekty zájem. American McGee se opakovaně snažil o jejich odkup, dokonce na Patreonu vybral peníze od fanoušků, za které vytvořil 414 stránkový projektový dokument, kterým chtěl slavné vydavatelství přesvědčit o smysluplnosti pokračování. Jednu dobu to zkoušel i po zlém (viz náš článek), po dlouhém boji se ovšem nakonec vzdal.
„V tuto chvíli jsme vyčerpali všechny možnosti, jak vytvořit novou hru „Alice“. S tímto přístupem od EA už není jiná cesta, jak s projektem pokračovat,“ napsal všem fanouškům v nebývale rezignovaném prohlášení na stránce Patreon.
A ještě pokračoval: „Co se týče mě, tak jsem s ‚Alenkou‘ a s tvorbou her obecně skončil. Už nemám žádné další nápady ani energii, kterou bych mohl použít k vytvoření nové hry pod značkou Alice. Stejně tak už nemám zájem ani o žádné nové herní nápady v kontextu současného prostředí pro vývoj her.“
Těžko říct, jestli to myslí vážně, už v minulosti měl několik kategorických prohlášení, ze kterých nakonec slevil. Pro herní průmysl by to byla rozhodně škoda, podobných samorostů je totiž málo.