Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Na Cyberpunk to pořád chce pořádnou mašinu. Proklepli jsme výkon na PC

  10:57
Nový datadisk na Cyberpunk 2077 přinesl i mnoho dalších vylepšení pro hru samotnou. Mimo jiné také autoři přidali nová vylepšení grafiky, kvůli kterým ovšem budete muset zřejmě disponovat pořádně výkonným hardwarem. Výkon jsme vyzkoušeli na běžnějším PC.
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty | foto: CD Projekt, Honza Srp,  Bonusweb.cz

Cyberpunk 2077 ve své verzi 2.0 hodnotí mnozí jako úplně novou hru. Autoři jednak vydali nový herní přídavek Phantom Liberty, ale i v základní verzi hry předělali spoustu prvků, které se v původním vydání tak docela nepovedly, přidali spoustu dalších drobností a ještě vylepšili některá grafická nastavení. Proto je vhodné se vedle naší recenze také ohlédnout i na PC verzi a zhodnotit, jak je na tom po stránce výkonu.

V první řadě je tu po grafické stránce úplně nové nastavení Ray Tracing Overdrive, což je nová experimentální technologie ještě detailnějšího sledování světelných paprsků, sledující vícero odrazů světla po sobě. Jinak řečeno, jde konečně o „plný ray tracing“, který sleduje celou cestu světelného paprsku, a simuluje tak co možná nejpřirozenější chování světla ve hře.

Ačkoliv to zní skvěle, stále platí, že ray tracing je opravdu ohromný zásah do výkonu hry a tato nová technologie dává i modernímu hardwaru zabrat více než kdy předtím. Ještě během testování tohoto režimu na jaře se objevily zprávy, že i ta vůbec nejvýkonnější herní grafická karta současnosti, Nvidia RTX 4090, měla se hrou v tomto režimu velké problémy. Nedostala se totiž při rozlišení 4K ani přes 20 FPS.

Aktuálně už je vše v ostré verzi, a my jsme proto vyzkoušeli, jak se hra hýbe na průměrnější PC sestavě. Konkrétně jde o dva roky starou kombinaci procesoru AMD Ryzen 5 3600, grafické karty RTX 3070 Ti a 16 GB operační paměti. To vše na monitoru s rozlišením 1440p, které jsme tedy pro všechna testovaná nastavení i používali.

Ve hře Cyberpunk 2077 je přítomný benchmark režim, který nám celou záležitost poměrně dost ulehčil. Nejprve jsem tedy nechal hru zvolit doporučená nastavení (kombinace high a ultra se zapnutým ray tracingem) a pouze měnil dokreslování DLSS mezi Quality a Performance. Zatímco v režimu Quality s doporučenými nastaveními dosáhl benchmark 45 FPS, přepnutím do Performance režimu se stejnými nastaveními se výkon zvedl na 53 FPS (hodnoty zaokrouhlujeme). Pořád to sice není optimálních 60 FPS, ale hratelné to je.

Výsledek v benchmarku s doporučenými nastaveními a DLSS Performance

Výsledek v benchmarku s doporučenými nastaveními a DLSS Quality

Dále mne naopak zajímalo, jak si PC poradí s maximálními a minimálními nastaveními hry. Na nastavení Ray Tracing Overdrive s automatickým DLSS benchmark ukazoval 30 FPS, což je hodnota na PC na hranici hratelnosti, nicméně ne úplná tragédie. Zážitek to každopádně nebude vůbec dobrý. Naopak se vším na Low nastavení, ovšem v nativním 1440p rozlišení bez dokreslování obrazu, jsem s průměrnými 102 FPS stále nedosáhl na horní limit, který mi můj 144Hz monitor je schopný nabídnout. Tam by ho mohla ovšem pošťouchnout právě technologie DLSS.

Výsledek v benchmarku s minimálními detaily

Výsledek benchmarku s maximálními detaily

Každopádně jsem usoudil, že i přes atraktivitu ray tracing technologie mi to prostě za takový velký zásah do plynulosti obrazu nestojí, a spokojil se proto s vypnutým ray tracingem, většinou detailů na High a DLSS na Balanced. A vyšlo mi z toho krásně plynulých 101 FPS:

Test výkonu PC verze Cyberpunku Phantom Liberty

Z toho lze každopádně vyvodit, že pokud nedisponujete jednou z těch aktuálně nejvýkonnějších grafických karet, připravte se na kompromisy v nastaveních. Musím ovšem zároveň podotknout, že i když jsem testoval hru se vším na minimálních hodnotách, v rozlišení 1440p je grafika vlastně pořád velice hezká a řekl bych, že by to dojmu ze Cyberpunku vlastně ani tolik neuškodilo. Rozhodně je ovšem rozumnější sáhnout po DLSS, které umí dělat opravdu divy.

Pokud se ovšem ptáte, o co vypnutím ray tracingu při hraní Cyberpunku 2.0 přijdete, pak nabízím srovnání hry na High detaily s vypnutým ray tracingem a se zapnutým na Overdrive hodnotu. Rozdíl je podle mne vždy znatelný, ovšem nemohu říci, že bych si pokaždé vybral tu verzi s přirozeným sledováním světelných paprsků. Hra prostě vypadá skvěle i tak.

Ray Tracing zapnuto

Ray Tracing vypnuto

Ray Tracing zapnuto

Ray Tracing vypnuto

Ray Tracing zapnuto

Ray Tracing vypnuto

Ray Tracing zapnuto

Ray Tracing vypnuto

Ray Tracing zapnuto

Ray Tracing vypnuto

Ray Tracing zapnuto

Ray Tracing vypnuto

RECENZE: Phantom Liberty konečně zavřel kritikům Cyberpunku ústa. Je skvělý

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

VIDEO Vývojáři z polského CD Projektu znovu ukazují, že datadisky nemusí být nutně jen nastavovanou kaší,...

Vše zapomenuto, po třech letech je Cyberpunk 2077 dokonalý

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

VIDEO Po téměř třech letech od vydání kontroverzního Cyberpunku 2077 přináší vývojáři obsahem našlapaný...

Hráči Cyberpunku protestují obrázky svých nahatých avatarů

Cyberpunk: Edgerunners

Organizační změny na sociální síti Reddit vyvolaly u jejích uživatelů protesty a bojkoty. Kreativně...

Místo řečí činy, Cyberpunk 2077 je nečekaně next-gen

Cyberpunk 2077

VIDEO Patnáct měsíců od svého neslavného vydání je Cyberpunk 2077 konečně v tom stavu, ve kterém ho hráči...

Keanu Reeves nikdy nehrál Cyberpunk 2077, i když vydavatelé říkali opak

Cyberpunk 2077

VIDEO V rozhovoru k propagaci nového dílu filmu Matrix, který již brzy vstoupí do kin, se herec Keanu...

  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...