Jestli můžeme na pandemii covidu najít něco pozitivního, tak je to fakt, že se naplno ukázalo, že pro výkon mnoha profesí není nezbytné dojíždět do kanceláří, ale dají se v klidu vykonávat i z příjemnějšího prostředí domova.
Samozřejmě to neplatí univerzálně, ale mnohé „počítačové“ profese mohou díky rozvoji moderních technologií fungovat zcela nezávisle na lokaci, kde se zaměstnanec nachází. Výroba videoher je jedním z takových oborů, který se bez „píchaček“ evidujících příchod a odchod z pracoviště do budoucna klidně obejde, ostatně třeba vývojáři loňského superhitu Spider-Man 2 prý mohli vykonávat svoji práci odkudkoli sami uznali za vhodné.
Na stejný benefit byli dlouho zvyklí i zaměstnanci studia Rockstar, kteří pracují na aktuálně nejočekávanější hře vůbec, šestém dílu milionové série Grand Theft Auto. Ovšem tomu je nyní konec, s blížícím se datem vydání hybridní režim docházky končí a lidé jsou „naháněni“ zpět do kanceláří.
Vedoucí vydavatelství Jenn Kolbeová na konci informovala zaměstnance, že se budou muset na celý pracovní týden fyzicky vrátit zpátky do kanceláří. „Provedení těchto změn nám dává nejlepší předpoklady k tomu, abychom další Grand Theft Auto mohli dodat v takové kvalitě, o které víme, že ji hráči vyžadují, a která odpovídá požadovanému rozsahu a ambicím,“ cituje ji známý herní novinář Jason Schreier pro magazín Bloomberg.
Asi není potřeba dodat, že se tento krok nesetkal zrovna s potleskem. Lidé z Rockstaru se k tomu z pochopitelných důvodů veřejně příliš nevyjadřují, jejich kolegové napříč herním průmyslem si ovšem neberou servítky. Například Anne Méthotová z vydavatelství Good Shepherd připomíná, že to jen lidi zbytečně nutí neproduktivně trávit čas na cestách, jiný vývojář ze studia Sucker Punch zase upozorňuje na to, že pro lidi z jiných států, kteří dosud pracovali bez problémů, to de facto znamená výpověď.
Na druhou stranu je nutné dodat, že jedním ze zmiňovaných důvodů pro konec home office jsou i obavy o bezpečnost. Grand Theft Auto 6 se v minulých letech dočkalo nešťastných úniků nejen ze strany hackerů (viz náš článek), ale i od rodinných příslušníků samotných vývojářů (viz náš článek).