Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

A Fistful of Gold - rozhovor

  12:00aktualizováno  12. listopadu 12:14
Polský návrhářský tým Rebelmind, který stojí i za historicky-okultním G.R.O.M.em se rozhodl zpracovat evrospkou westernovouo mytologii podle svého. Na otázky nám pohotově odpověděl Krysztof Krawczyk, hlavní designér hry A Fistful of Gold – Hrst zlata. Zazvonil zvoneček v hlavě?

FISTFUL OF GOLD
Výrobce hry: Rebelmind
Vydavatel: neoznámen
Datum vydání: neoznámeno
oficiální stránka

Fistfull of Gold Divoký západ je vlastní severoamerickému kontinentu a z pohledu Američanů se jedná jak o slavné období velkých psanců a ochránců zákona, tak o ostudné časy, kdy proběhlo tvrdé vytlačování domorodého obyvatelstva pionýry přicházejícími z Evropy. Hry na toto téma nejsou až tak časté, ovšem v knižním a filmovém průmyslu se představa pistolníků, muchachos, bonanz a puebel rozšířila natolik, že vznikla kategorie evrospkého westernu – připomeňme si série Rodokapsů, Mayovky, spaghetti westerny a nesmrtelného Limonádového Joe. Polský návrhářský tým Rebelmind, který stojí i za historicky-okultním G.R.O.M.em se rozhodl zpracovat evrospkou westernovouo mytologii podle svého. Na otázky nám pohotově odpověděl Krysztof Krawczyk, hlavní designér hry A Fistful of Gold – Hrst zlata. Zazvonil zvoneček v hlavě? Film Pro hrst dolarů si někteří z vás jistě pamatují...

Co vás přivedlo k vytvoření westernového prostředí?
Prvním impulsem byla myšlenka spojit středověkou éru s Divokým západem 19. století na americkém kontinentu. Kvůli absenci zákona vládne na kontinentě chaos a rozhoduje síla jednotlivců, těch kteří vědí co chtějí dokázat. Právě takové situace jsou ideálním prostředím pro hrdinu naší hry. Je to období anarchie a vzniku nových států, kam se vyhraněný charakter našeho hrdiny spolu s velkými armádami a spoustou zločinců ochotných pro peníze udělat cokoliv, výborně hodí. Jedná se o velký válečný epos na němž se podílí sám hráč. AFOG je boj až do posledních zbytků sil se zajímavým příběhem v nádherné grafice a na velkých mapách plných mystických míst a nebezpečných nestvůr. Hráči navštíví ruiny starých budov, velké hrady a zámky, místa plná magie a zlých sil a nestvůr. Většina misí se odehrává v jiném prostředí než bylo v té předešlé.

Sergio Leone – režisér proklatě nízko zavěšených koltů

Když 30. dubna 1989 zemřel v Římu Sergio Leone, přišel svět o krále speciální italské odrůdy filmařiny: spaghetti westernů. Režisérsky se Leone podílel pouze na dvanácti filmech, ovšem jen málokterý režisér by se mohl chlubit celosvětovým uznáním za každý ze svých snímků. Hodný, zlý a ošklivý, Pro hrst dolarů, Tenkrát na západě, Moje jméno je Nikdo, ale také Poslední dny Pompejí a Sodoma a Gomora. Právě Pro hrst dolarů (1964) se stal přelomovým filmem pro Clinta Eastwooda, modela z televizních reklam, který vystartoval na unikátní dráhu hollywoodského drsňáka - kovboje. Leone pomohl ke slávě také skladateli Ennio Morriconeovi, bez jehož uměleckého vlivu by dnešní filmoví skladatelé byli trochu neohrabanější. Leoneho láska k Divokému západu byla tak silná, že dokonce odmítl režii Kmotra kvůli práci na Hrst s dynamitem. Narodil se v Itálii. Za domov ale přijal Divoký západ Spojených států.

Můžete nám prozradit příběh A Fistful of Gold?
Je to klasický příběh o namyšleném hrdinovi, který během výkonu své práce (živý se hledáním a chytáním kohokoliv za odměnu) pomalu sestavuje svoji vlastní armádu. Na své cestě například dobude pevnost známou jako Deadly Chill a přitom zabije jedny z nejhorších zločinců. Je to krvavá legenda popisující mnohé bitvy a končí, jak jinak, happy endem.

Co vás při designování nejvíce ovlivnilo?
Fistfull of GoldNejvětší inspirací pro nás byly všechny RTS hry, které jsme kdy hráli. Nejviditelnějším přínosem těchto her je množství bitev a ničím nepřerušované zábavy. To nás samotné nejvíce na RTS hrách baví. Kromě toho na nás měli vliv westerny Sergia Leoneho, zejména co se atmosféry a správného výběru hudby týče.

Jaké démony, nestvůry a jiné postavy ve hře uvidíme a jaké budou jejich schopnosti?
Hráč bude bojovat převážně s lidmi. S různými bandity, divochy, zkorumpovanými šerify a tak dále. Během své cesty se však dostane do míst, kde bude muset bojovat proti krvežíznivým potvorám, k čemuž bude nezbytné najmout kouzelníky a alchymisty. Našim plánem rozhodně je nachystat hráči co nejširší paletu nepřátel.

Jaké předměty, zbraně a kouzla budou k dispozici?
Základními zbraněmi jsou ty, které se běžně používaly ve středověku, např. první pistole a kanóny. Nesmíte však zapomínat, že středověk je období Da Vinciho a jeho vynálezů. To znamená, že hráč si může najmout řemeslníky, kteří mu podle Da Vinciho návrhu zhotoví helikoptéru a jiné válečné stroje. Kromě toho bude hráč moci prostřednictvím mnichů a kouzelníků používat kouzla a alchymii. Účinnost kouzel se bude zvyšovat s vývojem postavy.

Fistfull of Gold Které prvky byste rádi ve hře měli ale z různých důvodů nemáte, nebo nemůžete mít?
Abych byl upřímný, neexistuje nic co by nám ve hře chybělo. Koncepce byla jasná již od začátku vývoje a jednoduše tak nebylo a není místo pro improvizaci. Samozřejmě že všechno může vždycky být uděláno lépe a rychleji, ale to už bychom odcházeli od tématu.

Čím oslovuje hra vás osobně, pane Krawczyku?
Jednoznačně otevřeností hry a její atmosférou. Nechtěli jsme udělat mise příliš lineární, aby hráč musel plnit přesně stanovenou posloupnost úkolů. Otevřenost totiž znamená, že hráč sám rozhoduje o tom jakým způsobem danou situaci vyřeší. Postup ve hře tak závisí čistě na něm, na jeho schopnostech a prostředcích, které během hraní získá. Fakt, že jsem ve hře oddělili část bojovou od té kde se získávají prostředky ji činí přehlednější a snáze se do ní dostanou i méně zkušení hráči. Mohou se totiž soustředit v jednu chvíli na jednu činnost.

V jaké fázi vývoje se AFOG nyní nachází?
Nacházíme se na konci před-produkční fáze, takže vývojářský tým ještě není tak veliký. Počítáme však s tím že počet lidí pracujících na hře vzroste až na šestnáct. V současné době máme hotové technologické demo ukazující možnosti hry a také její hratelnost. Vývojářským problémům se zatím úspěšně vyhýbáme, ale se započetím dokončovacích prací se jistě celá řada potíží objeví.

Autor:


Témata: kmotr


Nejčtenější

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Další z rubriky

No Man’s Sky - Atlas Rises
Patch do No Man‘s Sky přidává příběh a jednoduchý multiplayer

Rok po vydání obdržela vesmírná akce No Man’s Sky masivní patch, který zásadním způsobem vylepšuje hratelnost.  celý článek

GTA 5
Prestižní škola využívá Grand Theft Auto 5 jako učební pomůcku

Kanadská prestižní střední škola Royal St. George’s College využívá Grand Theft Auto 5 jako učební prostředek, na kterém studentům ukazuje zakořeněné...  celý článek

League of Legends
Slavný fotbalista vyhrál soud s autory League of Legends

Slavný nizozemský fotbalista Edgar Davids uspěl s žalobou proti provozovatelům hry League of Legends. Jedna z postav se totiž notně inspirovala jeho vzhledem.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.