Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Technická neznalost může být dar, tvrdí cenami ověnčená spisovatelka

  19:06aktualizováno  19:06
Amy Hennigová patří mezi nejvlivnější ženy ve videoherním průmyslu. Vedla například vývoj série Legacy of Kain a pracovala na značkách Jak and Dexter či Uncharted. A ačkoliv začínala jako grafička, roky pracuje jako kreativní ředitelka a scenáristka. Hlubší vhled do postupů v moderním vývoji proto nemá.

Amy Hennigová | foto: Amy Hennigová

A právě onu absenci technické znalosti považuje za plus. „Nemůžete podceňovat, jak přínosná je neznalost technické roviny. Chci tím říct, že někdy můžete problémy řešit způsobem, který by techničtěji založení lidé ani nezvážili. Je to pro ně příliš jednoduché,“ řekla Hennigová v podcastu Designer Notes.

Příkladem je hra Legacy of Kain: Soul Reaver, která vznikla na základě konceptu od Hennigové. Spisovatelka se totiž chtěla soustředit na příběh padlého anděla, který může přecházet mezi skutečným světem a světem duchů.

„Když nám řekli, že to není realizovatelné, reagovali jsme na to stylem: ‘No, a co musíme udělat pro to, aby to fungovalo?’ Hráli jsme si s tím v grafickém programu 3Ds Max a dospěli k názoru, že to ve skutečnosti není zase tak obtížné,“ vysvětluje Hennigová.

„Ale byl to fakt, že se někdo problém snažil řešit inteligentnějším, složitějším a techničtějším způsobem, kvůli kterému je naše řešení nenapadlo. Proto by návrháři neměli podceňovat otázky typu: ‘Co kdyby?‘ Někdy ty nejlepší nápady přicházejí z nečekaných míst.“

Zdánlivá problematičnost konceptu vyplývala především z tehdejších omezení. První díl Legacy of Kain totiž vznikal v éře první PlayStation, kdy vývojáři museli pracovat s citelně skromnější pamětí a nižším výpočetním výkonem.

Autor:




Nejčtenější

Overwatch
Hrou roku podle Game Awards 2016 se stala střílečka Overwatch

Hrou roku se podle ankety The Game Awards stala střílečka Overwatch, nejlepším herním studiem pak studio Blizzard. Během show bylo také odhaleno několik nových...  celý článek

Call of Duty: Infinite Warfare
KOMENTÁŘ: Manažeři herních vydavatelství by mohli začít používat mozek

Je fascinující, s jakou pýchou občas velká vydavatelství oznamují, že ke svým zákazníkům budou přistupovat odlišně. Úsměv na tváři mi vždy vykouzlí prohlášení...  celý článek




PlayStation Plus 365 Day SubscriptionPlayStation Plus 365 Day Subscription

Porovnejte ceny, pročtěte recenze a objednejte přímo u nás.

www.Heureka.cz

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.