Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Úspěch ve hře nelze splnit. Hráči proto vytvořili teorie i vlastní verzi

aktualizováno 
Existuje typ hráčů, které žene spalující nutkání dokončit vše na sto procent. Takoví lidé mohou strávit týdny, ale i měsíce snahou získat konkrétní úspěch (tzv. achievement). A titul Hate Plus pro ně může představovat problém.

Obrázek ze hry Hate Plus

V seznamu úspěchů lze totiž objevit achivement Level Four Revive Materia, který kromě autorky hry nikdo nezískal. Je to totiž odkaz na titul Final Fantasy VII, okolo kterého se vytvořila úctyhodná řada teorií spojených s oživením postavy Aeris. Ta totiž v průběhu hry zemře a někteří hráči odmítli uvěřit, že je to nezvratný prvek děje.

Podle jedné z teorií pak postavu lze zachránit prostřednictvím předmětu Revive Materia na dostatečně vysoké úrovni. To však není pravda a přesně na to odkazuje autorka Hate Plus, kterou je Christina Love.

V titulu je vaším cílem vyluštit záhadu na opuštěné vesmírné lodi, o kterou pečují jen dva typy umělé inteligence s výraznými osobnostními rysy. Jednou z nich je šéfka bezpečnosti Mute, která v průběhu hry zemře.  A úkol po hráčích vyžaduje, aby titul dokončili s Mute, která je naživu.

Statistiky herní knihovny Steam pak naznačují, že s úkolem něco nehraje. Dodnes totiž zobrazují, že jej splnilo 0 % hráčů. Na internetu přesto lze objevit sáhodlouhá diskusní vlákna, ve kterých lidé hledají způsoby, jak achievement získat. Situaci nijak nepomohl ani fakt, že se k ní autorka hry téměř rok nevyjádřila.

Pravdu pomohl odhalit teprve článek na americkém serveru Kotaku. Vývojářka v něm potvrdila, že úspěch získat nelze. Popřela tak veškeré teorie o tom, že je třeba provést specifické akce v určitý den v roce, prohledat staré záznamy, či využít jako indicie popisky z aktualizací hry.

Záležitost však pro hráče zkomplikovala historie autorky. Ta totiž do předchozích titulů zahrnula velmi obtížně získatelné achivementy, které mnohdy vyžadovaly řadu opakovaných průchodů a spojování mnoha informací.

Hráče proto celá situace vedla až k tvorbě modifikace, která upravuje některé příběhové prvky, a vytváří tak podhoubí pro alternativní zakončení. Výsledný projekt umožňuje dojít k veselejší verzi příběhu, ovšem k získání úspěchu stejně neposlouží.

A jaké názory má na reakce hráčů autorka hry? "Spojujícím článkem mezi (prvním dílem) Analogue a (pokračováním) Hate Plus je, že Mute v průběhu dvou her nemá ani smítko vlastní agendy. Všechna rozhodnutí závisí na hráčích a pak hráči vytvoří modifikaci, která ji zbaví toho jediného rozhodnutí. Zastaví ji v jediné situaci, ve které jedná na základě svého vlastního přesvědčení," říká Christina Love.

Zároveň však přiznává, že ji vztah hráčů k postavě těší. Otázkou nicméně zůstává, zda by se hráči bez zahrnutí onoho úspěchu tolik namáhali.

Autor:




Nejčtenější

Oblivion
Velikost přirození či chrochtání. Nejpodivnější úpravy „vzhledu“ postav

Úpravy vzhledu postav jsou ve hrách velmi populární. Na začátku byla snaha o to, abychom se mohli s postavou co nejvíce sžít. Hráče však možná více baví...  celý článek

Blackwood Crossing
RECENZE: Blackwood Crossing vypadá jako špičkový animák od Pixaru

Dětství sourozenců Finna a Scarlett bylo poznamenané tak dramatickými událostmi, že navždy změnily chod jejich životů. Celý Blackwood Crossing je jejich...  celý článek

Marvel’s Guardians of the Galaxy - The Telltale Series
RECENZE: Adaptace Strážců Galaxie je až příliš velkou sázkou na jistotu

První epizoda nového interaktivního seriálu od Telltale je za námi a naše dojmy jsou rozpačité. Byť je obsah bezesporu kvalitní, už se pomalu začíná zajídat.  celý článek

Call of Duty: WW2
Je to oficiální. Letošní Call of Duty se vrátí do 2. světové války

Předchozí úniky informací se potvrdily. Válečná střelnice Call of Duty se s letošním dílem vrátí ke kořenům, tedy do období druhé světové války.   celý článek

Zaklínač 3:  O Víně a krvi
Autor knih o Zaklínači žárlí na úspěch hry

Spisovatel Andrzej Sapkowski tvrdí, že popularita jeho knížek pomohla hernímu zaklínači stát se hitem, nikoli naopak.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.