Candy Crush

Candy Crush | foto: King

Activision rozšíří porftolio o Candy Crush. Nákup vyšel na 145 miliard

  • 0
Nová akvizice učiní z vydavatelství Activision Blizzard nejvýnosnější společnost na poli interaktivní zábavy. Nákup firmy King však vyjde na 5,9 miliardy dolarů, tedy zhruba na 145 miliard korun.

Díky hře Candy Crush patří King mezi nejúspěšnější mobilní vývojáře a právě tím pomůže pro Activision Blizzard rozšířit pole působnosti. S tituly Kingu totiž alespoň chvíli strávilo až 330 milionů uživatelů. V kombinaci s mobilní hrou Hearthstone, která vznikla přímo v Blizzardu, tak vydavatelství bude patřit mezi přední hráče na poli her pro iOS a Android.

Activision Blizzard akcie studia King odkoupil za 5,9 miliardy dolarů. Firma tak zaplatila osmnáct dolarů za kus, což bylo podle agentury ČTK o šestnáct procent více než pondělní závěrečná cena na burze.

Vydavatelství za poslední rok dosáhlo obratu 4,9 miliardy dolarů, zatímco příjmy společnosti King odpovídaly 2,1 miliardám dolarů. Spojením firem tak vzniká autonomní videoherní společnost s vůbec největšími výnosy. Kombinovaný zisk za posledních dvanáct měsíců odpovídá zhruba 1,7 miliardě dolarů.

Stávající vedení studia King na svých pozicích zůstává v rámci dlouhodobých smluv. Obchod však ještě není finální, k jeho dokončení dojde na jaře 2016. Vyžaduje totiž povolení od akcionářů Kingu, irského nejvyššího soudu a antimonopolních úřadů.

„Kombinované příjmy a výdělky upevňují naši pozici jako největší a nejvýdělečnější samostatné firmy na poli interaktivní zábavy. Se společnou sítí více než půl miliardy aktivních uživatelů máme potenciál oslovit publikum po celém světě a na jejich oblíbeném zařízení. To nám umožňuje vytvářet skvělé hry pro ještě více zákazníků,“ řekl ředitel firmy Activision Blizzard, Robert Kotick.