Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Děsí vás nové Age of Empires? Jsou od autorů jedné z nejlepších strategií

aktualizováno 
Mobilní Age of Empires budou dílem vývojářů, kteří vytvořili 19. nejlépe hodnocenou PC hru vůbec. Řeč je o titulu Company of Heroes, který na agregátoru hodnocení Metacritic obsadil pozici strategie s jedním z nejlepších skóre všech dob.

Age of Empires: Castle Siege

Úvodní ohlášení projektu Age of Empires: Castle Siege se přesto setkalo s vlnou nevole a kritiky. Skalní fanoušci série brojí proti přesunu na mobilní zařízení a obávají se, že ze hry bude další klon titulu Clash of Clans. To však popírá šéf vývoje John Johnson, který tvrdí, že pravda nemůže být vzdálenější.

Hra vzniká ve studiu Smoking Gun, jenž založili veteráni z Relic Entertainment. Ve společnosti pracují například bývalý kreativní ředitel, šéf programátorů, či umělecký ředitel série Company of Heroes. Pro vývojáře to tak znamená posun k dotykovým displejům, a obchodnímu modelu ke hraní zdarma.

"Musíte hlavně respektovat značku, se kterou pracujete a ve svých úvahách se snažit především zachovat (typický) Age of Empires zážitek," říká Johnson o přístupu studia. Ve firmě Relic Entertainment ostatně pracoval jako ředitel rozvoje značek.

Vývojář se však nijak netají tím, že přechod na dotykové displeje u zavedené série představuje výzvu. Lidé ze Smoking Gun proto jemně balancují mezi mírou stavění a soubojů.

"Pro boj jsme vytvořili dobrý ovládací systém, který hráčům během akce nabízí naprostou kontrolu na jednotkami prostřednictvím dotyku a táhlých pohybů. Vyvinuli jsme také unikátní umělou inteligenci, která pomáhá souboje zjednodušit a nabízí větší taktickou kontrolu."

Mobilní platforma však ovlivňuje i délku her. Typické herní seance totiž místo hodin trvají jen několik minut. Chybět bude také tradiční forma síťového zápolení, kdy hraje více lidí zároveň. "Souboje jsou krátké, to pro mobily funguje dobře. Máme ale pocit, že jsme přidali taktickou rovinu a hloubku, která je mnohem větší, než na platformě zpravidla objevíte," tvrdí Johnson.

Odmítá však, že by hra měla být dalším klonem Clash of Clans. "V několika unikátních ohledech se lišíme," říká vývojář. Zmiňuje například možnost ovládat všechny jednotky a propracovanější taktický zážitek. "Opravdu jsme chtěli vytvořit hru, kde záleží na dovednostech a spojit to s historicky přesnými civilizacemi, výzbrojí a hrdiny."

Cílem prý bylo vytvořit hru, která je přístupná pro mobilní obecenstvo a zároveň motivuje, aby se lidé naučili hrát taktičtěji. Johnson navíc věří, že si titul užijí i fanoušci série.

Autor:






Nejčtenější

No Man's Sky
Závěr vyšetřování No Man’s Sky: propagace lživá nebyla

Z důkladného prošetření kauzy okolo hry No Man’s Sky vyplynulo, že reklamní materiály nebyly nijak zavádějící. Stávající podoba stránky na Steamu i v obchodě...  celý článek

Kingdom Come: Deliverance
OBRAZEM: Grafika českých her ušla za 30 let obdivuhodný kus cesty

Ačkoliv světových hitů v Česku vzniklo jen pomálu, píle lokálním tvůrcům nechybí. Za posledních třicet let vytvořili celou řadu her, na kterých je možné...  celý článek

Super Mario Maker 3DS
RECENZE: Vytvořte si vlastní 2D akci v Super Mario Makeru i na cestách

Super Mario Maker je jedinečná příležitost pro ty, kteří chtějí 2D hopsačky s Mariem nejenom hrát, ale i vytvářet. Po loňském vydání na Wii U přichází i...  celý článek

Jste ve městě nová a nikoho neznáte?
Jste ve městě nová a nikoho neznáte?

Na eMimino.cz najdete maminky, které jsou na tom podobně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.